Jak zacząć proces technologiczny ??

Dyskusje dotyczące spraw związanych z rysunkiem technicznym

Autor tematu
meries100
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 3
Posty: 15
Rejestracja: 02 gru 2010, 20:10
Lokalizacja: Warszawa

Jak zacząć proces technologiczny ??

#1

Post napisał: meries100 » 13 lis 2011, 21:39

Witam.

Mam mały problem z procesem technologicznym. Jestem uczniem technikum i dopiero zaczynamy zabawę z procesami. Pierwszy proces mieliśmy wałka który dobrze zrobiłem zdaniem nauczyciela. Teraz mam nieco większy problem bo mam bardziej skomplikowany rysunek wykonawczy.
I mam kilka pytać co do wykonania tej tulei.
Jaki przyjąć półfabrykat?? Ja osobiście przyjąłbym pręt walcowany.
Od których powierzchni zacząć ??

Obrazek



Tagi:


Eclipt
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 1
Posty: 15
Rejestracja: 22 mar 2011, 11:03
Lokalizacja: Warszawa

#2

Post napisał: Eclipt » 13 lis 2011, 22:20

Ja się przyczepię, że rysunek jest przewymiarowany - wymiar "2" z lewej jest zbędny.

Jeżeli jako półfabrykat weźmiesz pręt walcowany, to zwróć uwagę ile materiału będziesz musiał zamienić we wióry, żeby uzyskać taki kształt. Nie opłaca się, szkoda materiału, czasu i narzędzi.

Takie uchwyty najczęściej wykonywane są wstępnie jako odkuwki albo odlewy.


Autor tematu
meries100
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 3
Posty: 15
Rejestracja: 02 gru 2010, 20:10
Lokalizacja: Warszawa

#3

Post napisał: meries100 » 13 lis 2011, 22:45

Zapomniałem że to ma być produkcja mało seryjna więc raczej nie będzie sie im opłacać zrobić odlewy. Póżniej to będziemy musieli zaprogramować na maszyny CNC.


Lopso
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 3
Rejestracja: 20 mar 2011, 12:24
Lokalizacja: Walinna

#4

Post napisał: Lopso » 14 lis 2011, 15:28