Skrzynia biegów


Autor tematu
dziksk
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 7
Rejestracja: 15 cze 2010, 20:00
Lokalizacja: ...

Skrzynia biegów

#1

Post napisał: dziksk » 12 maja 2011, 10:43

Witam, mam do wykonania model skrzyni biegów w Solid Edge. Problem jest następujący:
Czy można dodać wiązanie po jakimś zdarzeniu? Konkretnie ma to wyglądać tak:
Obraca się koło zębate, dodaje drugi silnik który powoduje przesunięcie synchronizatora na to koło przez co zostaje przeniesiony moment z koła na wał(dopiero wtedy wał zaczyna się obracać). Czy da się w ogóle tak zrobić że po zetknięciu dwóch płaszczyzn(poprzez nadanie silnika) zostanie dodane wiązanie?
Pozdrawiam.



Tagi:

Awatar użytkownika

piocam
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 317
Rejestracja: 05 sty 2011, 10:05
Lokalizacja: Wrocław

#2

Post napisał: piocam » 15 maja 2011, 00:07

Witam.

rozumiem iż chcesz z tego nagra c film i komuś pokazać - wtedy to o czym piszesz jest możliwe. Jeżeli chcesz sam tym obracać i kręcić, obracając jedno z kół to nie da się czegoś takiego zrobić. Da się ale nie będzie to płynny ruch, po przesunięciu się synchronizatora do koła zmuszony byś był do prze edytowania więzów dodanych do złożenia.
Ponieważ się na tym nie znam chętnie się tym zajmę :)

"Jeżeli zrobisz coś dobrze raz, od tego momentu staje się to Twoim obowiązkiem"


Autor tematu
dziksk
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 7
Rejestracja: 15 cze 2010, 20:00
Lokalizacja: ...

#3

Post napisał: dziksk » 15 maja 2011, 14:45

Witam
Dzięki za odpowiedź, możesz mi napisać jak edytować więzy w złożeniu po wykonaniu takiego ruchu?
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika

piocam
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 317
Rejestracja: 05 sty 2011, 10:05
Lokalizacja: Wrocław

#4

Post napisał: piocam » 16 maja 2011, 17:49

Witam nie za bardo wiem o co Ci chodzi ale, spróbuje.

Możesz blokować wymiar który chcesz w danej chwili wyłączyć, a odblokowywać ten który chcesz włączyć.

mam nadzieję iż o to Ci chodziło.
Ponieważ się na tym nie znam chętnie się tym zajmę :)

"Jeżeli zrobisz coś dobrze raz, od tego momentu staje się to Twoim obowiązkiem"


Autor tematu
dziksk
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 7
Rejestracja: 15 cze 2010, 20:00
Lokalizacja: ...

#5

Post napisał: dziksk » 17 maja 2011, 12:35

Witam,
chodzi mi o to żeby podczas animacji, po pewnym czasie przedytować więzy. Da się coś takiego zrobić? Jeżeli tak to w jaki sposób?

Awatar użytkownika

piocam
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 317
Rejestracja: 05 sty 2011, 10:05
Lokalizacja: Wrocław

#6

Post napisał: piocam » 17 maja 2011, 19:50

Ale po co Ci to?? Jeżeli chcesz nagrać film to zrób to tak:
dodaj odpowiednią ilość napędów, silników
po dodaniu przejdź do Ery i otwórz animacje
w odpowiedniej kolejności pododawaj silniki
i odtwórz, sprawdzaj czy nie nakładają się na siebie i czy wszystko gra.

Problemem będzie zapanowanie nad tym wszystkim ale sądzę iż dasz radę :)
Ponieważ się na tym nie znam chętnie się tym zajmę :)

"Jeżeli zrobisz coś dobrze raz, od tego momentu staje się to Twoim obowiązkiem"

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Solid Edge”