Pochylenie/nagięcie fragmentu lica na danym odcinku

Awatar użytkownika

Autor tematu
oskaeg
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 546
Rejestracja: 28 sty 2011, 19:00
Lokalizacja: Częstochowa

Pochylenie/nagięcie fragmentu lica na danym odcinku

#1

Post napisał: oskaeg » 26 lut 2016, 05:39

Witam, dawno nie robiłem w Solidzie i mam coś trochę egzotycznego i nie wiem jak to zrobić, potrzebuje nachylić/nagiąć kawałek lica, żeby na odcinku 50mm szedł od kąta prostego w parabolę. Zamieszczam rysunek poniżej, z tym co chce uzyskać w moim modelu.

Obrazek

Zamieściłem załącznik zgodnie z instrukcją, ale go nie widzę, dlatego zamieszczam link zewnętrzny. http://przeklej.org/file/ywbaz4/Plik.solid.zip

Dopiero po otworzeniu pliku programu, wyłoni się problem. Promienie naroża przy ostrzu, nadały mu fajną geometrię, ale należy jeszcze bardziej pochylić wierzchołek mniej więcej tak, jak to ma miejsce na rysunku wyżej, który zrobiłem też za pomocą promienia naroża.



Awatar użytkownika

piocam
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 317
Rejestracja: 05 sty 2011, 10:05
Lokalizacja: Wrocław

#2

Post napisał: piocam » 26 lut 2016, 07:37

Witam

Nie za bardzo wiem o co chodzi jaki kawałek gdzie usytuowany....

Najlepsze do tego celu będzie moim zdaniem wyciągnięcie po krzywej, przez przekroje. Rozumiem, iż chcesz umieścić to wzdłuż jakiejś krawędzi, więc ścieżkę już masz. Dodaj z dwa trzy przekroje i będzie OK.

PS.

Ciekawy nożyk :)
Ponieważ się na tym nie znam chętnie się tym zajmę :)

"Jeżeli zrobisz coś dobrze raz, od tego momentu staje się to Twoim obowiązkiem"

Awatar użytkownika

Autor tematu
oskaeg
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 546
Rejestracja: 28 sty 2011, 19:00
Lokalizacja: Częstochowa

#3

Post napisał: oskaeg » 26 lut 2016, 08:33

Został wczytany rysunek tego noża w formacie 2D, na podstawie tego zrobiłem obrys i wyciągnąłem to 4 mm do góry, zaokrągliłem naroża i wszystko było by dobrze, ale trzeba od czubka ostrza do 50 mm w głąb zrobić nachylenie. Wektory niebyły pozamykane, tylko składały się z kilu elementów, mimo wszystko dało się to wyciągnąć, być może jeżeli byłby to jeden monolityczny wektor (zamknięty), udało by się uzyskać efekt taki jak na rysunku zamieszczonym w poście bez zbędnych kombinacji, ale z drugiej strony podobają mi się te promienie ostrza które sobie takie wyszły... albo przyciąć tą górę lica pod kątem albo jeszcze jakoś inaczej.

Obrazek

W programach typu 3ds max studio, jest możliwość edycji siatki i przeniesienia danego punktu tak, aby uzyskać docelowy kształt, ponieważ korzystam z kilku programów i to jeszcze rzadko, to na prawdę nie wiem jak to zrobić...

Wydaje mi się że, jeżeli ktoś jest bardzo dobrze obeznany w solidzie, to po wczytaniu pliku nachyli to poniżej jednej minuty i nawet nie będzie się opłacało pisanie, jak to krok po kroku wykonać.

[ Dodano: 2016-02-26, 08:50 ]
piocam pisze:Witam

Nie za bardzo wiem o co chodzi jaki kawałek gdzie usytuowany....

Najlepsze do tego celu będzie moim zdaniem wyciągnięcie po krzywej, przez przekroje. Rozumiem, iż chcesz umieścić to wzdłuż jakiejś krawędzi, więc ścieżkę już masz. Dodaj z dwa trzy przekroje i będzie OK.

PS.

Ciekawy nożyk :)
Jak mi to nachylisz, to dam Ci jeden taki :) albo nawet dwa, a szczerze mówiąc to ma bardzo ciekawe i praktyczne zastosowanie ten produkt, tylko ze nie mogę o tym mówić publicznie :)

Awatar użytkownika

Autor tematu
oskaeg
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 546
Rejestracja: 28 sty 2011, 19:00
Lokalizacja: Częstochowa

#4

Post napisał: oskaeg » 10 mar 2016, 02:48

Zrobione :) Na szczęście obyło się bez kilkutygodniowej nauki... znalazłem taki tutorial i rozjaśnił mi on horyzonty http://www.itsi.pollub.pl/~mikrobi/solid/pg_cw_3.html

Operacja okazała się być bardzo prosta, wystarczyło przejść do środowiska sekwencyjnego, zrobić szkic i wyciąć... całość zajęła mi jakieś 10 minut, ale najważniejsza była koncepcja, a pomysł z nachyleniem lica, okazał się jednak błędny :(

Dodatkowe zaokrąglenia, pozwoliły uzyskać jeszcze lepszy efekt...

Obrazek

ObrazekObrazek

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Solid Edge”