Przedmiot na poduszce

ArtCAM, ArtCAM Express, ArtCAM Insignia, ArtCAM Pro

Autor tematu
sonicblack
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 117
Rejestracja: 03 lip 2008, 18:32
Lokalizacja: Polska

Przedmiot na poduszce

#1

Post napisał: sonicblack » 21 sty 2014, 12:26

Witam kolegów,
jakiś czas temu przez przypadek używając edytora kształtu udało mi się wykonać coś w rodzaju "poduszki" wokół określonej geometrii co było wówczas nie pożądanym zjawiskiem natomiast teraz by mi się to przydało. Próbuję sobie przypomnieć niestety jak to zawsze bywa jak jest potrzebne to nie ma. Co dziwne uzyskałem to w bardzo łatwy sposób pytanie tylko jaki?

Może wyjaśnię chodzi o efekt położenia przedmiotu na poduszce gdzie ciężar przedmiotu wgniata ją (poduszkę ) a wokół geometrii przedmiotu widać wyraźne zagłębienie a dalej normalną wysokość poduszki.

Mam nadzieję że w miarę to sprecyzowałem



Tagi:


adico79
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 163
Rejestracja: 20 maja 2009, 19:33
Lokalizacja: Lublin

#2

Post napisał: adico79 » 21 sty 2014, 23:34

Sprawa dość prosta - jeśli dobrze zrozumiałem:) Rysujesz poduszkę i przedmiot (lub wstawiasz relif z przedmiotem), następnie zaznaczasz wektor poduszki i przedmiotu i wypełniasz kolorem poduszkę poza obszarem zajmowanym przez przedmiot, klikasz 2 razy na kolor i pojawia Ci sie okienko do nadania wyciągania kształtu z koloru, wybierasz interesujące Cie parametry i gotowe.
Załączniki
1.jpg
2.jpg


lajosz
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1614
Rejestracja: 13 sty 2009, 20:33
Lokalizacja: Ziębice

#3

Post napisał: lajosz » 22 sty 2014, 03:55

@adico79

Wszystko się zgadza, ale po co używać koloru ?

Przecież wystarczy zaznaczyć tylko same wektory i ...... to wszystko.

Poza tym, jeśli robisz wyciąganie z koloru, to masz postrzępione krawędzie reliefu (rozdzielczość) bo odbywa się to na podstawie koloru, czyli bitmapy, a ta jak wiadomo posiada swoją rozdzielczość.

Natomiast relief wyciągany po wektorach też ma swoją rozdzielczość, ale wektor ze swej natury jest gładki, więc relief z automatu jest gładziutki.

Oczywiście każdy robi jak uważa, ale mimo wszystko wyciąganie po wektorach jest (moim zdaniem) lepsze jeśli chodzi o jakość reliefu.

Poniżej przykłady:

Relief z bitmapy (czyli koloru)

Obrazek





Relief z wektorów

Obrazek


Autor tematu
sonicblack
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 117
Rejestracja: 03 lip 2008, 18:32
Lokalizacja: Polska

Przedmiot na poduszce

#4

Post napisał: sonicblack » 22 sty 2014, 08:48

Wiedziałem że to proste, dzięki koledzy.
Pytanie jeszcze jak uzyskać zewnętrzną część poduszki prostą (nie opadającą wg łuku) czyli w przekroju poduszki wyglądałoby to tak że zewnętrzna część jest pod katem 90 stopni natomiast wewnętrzna jest opadająca.


lajosz
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1614
Rejestracja: 13 sty 2009, 20:33
Lokalizacja: Ziębice

#5

Post napisał: lajosz » 22 sty 2014, 10:19

Chodzi o coś takiego ?


Obrazek


Autor tematu
sonicblack
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 117
Rejestracja: 03 lip 2008, 18:32
Lokalizacja: Polska

Przedmiot na poduszce

#6

Post napisał: sonicblack » 22 sty 2014, 10:21

Dokładnie tak! Kolega napisze instrukcję jak można.
Ostatnio zmieniony 22 sty 2014, 10:34 przez sonicblack, łącznie zmieniany 1 raz.


lajosz
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1614
Rejestracja: 13 sty 2009, 20:33
Lokalizacja: Ziębice

#7

Post napisał: lajosz » 22 sty 2014, 10:33

No to nie mam dobrych wiadomości.

Co prawda jak widzisz wyszło mi to, ale nie do końca tak jakbym chciał.

Otóż do wymodelowania tego reliefu użyłem "wyciąganie złożone".

Nie będę tu opisywał jak to uzyskałem bo trochę pisaniny by było, a zwyczajnie mi się nie chce klepać w klawiaturę.

Napisze tylko, że można również użyć "zanikanie 3D" które służy właśnie do takich rzeczy, ale jest to dość specyficzne narzędzie i w przypadku kwadratu i gwiazdki, po prostu nic z tego nie wyjdzie.
Dlatego musiałem tworzyć "wyciąganie złożone", a i tak po wszystkim trzeba było to wygładzić bo nie było to do końca to o co chodziło i nadal nie wygląda najlepiej.

Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że powyższa pisanina niewiele Ci pomogła, ale cóż, tutoriala nie napiszę bo choć to nie trudne, to jednak nudne jak cholera :)

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „ArtCAM”