Kompresor spalinowy - budowa

Planujesz zakup sprzętu do warsztatu, masz problem z maszyną tu możesz o tym porozmawiać - nie tylko maszyny CNC

Autor tematu
vastolorde
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 2
Posty: 52
Rejestracja: 19 sie 2010, 13:58
Lokalizacja: Poznań

Kompresor spalinowy - budowa

#1

Post napisał: vastolorde » 26 lut 2019, 20:41

Witam.
Zastanawiam się nad budową wydajnego oraz mobilnego kompresora spalinowego na bazie sprężarki WAN AW lub Airpol A70. Posiadam silnik spalinowy odpowiedniej mocy ~17 kW. Czy ktoś się orientuje na jakiej zasadzie odbywa się załączenie oraz rozłączenie silnika spalinowego w takiej sprężarce po nabiciu butli do pełna?




Tales
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 1
Posty: 70
Rejestracja: 26 maja 2013, 16:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kompresor spalinowy - budowa

#2

Post napisał: Tales » 26 lut 2019, 21:24

A czy to nie jest przypadkiem tak ze silnik spalinowy jest w tym przypadku pompa a silnill elektryczny i tak musi napedzic tą pompę? Poza tym trzeba przerobić rozrząd.


creative1agh
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 264
Rejestracja: 25 sty 2009, 21:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Kompresor spalinowy - budowa

#3

Post napisał: creative1agh » 26 lut 2019, 21:37

Pewnie na żadnej. Otwiera się zawór na linii sprężonego powietrza pomiędzy sprężarką a zaworem zwrotnym i pompujemy w atmosferę. Nie wiem jak to jest w nowych sprzętach, ale starsze ciężarówki, traktory itp - dokładnie tak to było rozwiązane.

Awatar użytkownika

MiziAir
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 137
Rejestracja: 31 gru 2018, 13:20
Lokalizacja: Podkarpackie

Re: Kompresor spalinowy - budowa

#4

Post napisał: MiziAir » 26 lut 2019, 21:41

Nie o to chodzi autorowi zapewne... Mam taką małą sprężarkę budowlaną, kaesser z silnikiem honda gx360, ale tam jest inaczej niż kolega chce, bo silnik po złapaniu obrotów załącza sprężarkę poprzez sprzęgiełko odśrodkowe w kole pasowym silnika, a po napełnieniu butli zawór wybija, ale silnik ze sprężarką dalej pracuje, do momentu określonego spadku ciśnienia i później znowu załącza dobijanie do butli. A jak kolega chce full automat, to będzie musiał sobie pokombinować z czujnikami, pozatym silnik to diesel czy benzyniak? Zależy jakie masz gaszenie silnika, elektryczne, mechaniczne czy membranowe na podciśnienie. Poza tym trzeba wymyślić sensowny cykl rozruchowy. Chyba że silnik nie ma gasnąć, tylko rozpinać od sprężarki i spaść na wolne obroty. Z resztą niech się fachowcy wypowiedzą, to tylko moje spekulacje :)


Autor tematu
vastolorde
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 2
Posty: 52
Rejestracja: 19 sie 2010, 13:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Kompresor spalinowy - budowa

#5

Post napisał: vastolorde » 26 lut 2019, 21:44

Tales pisze:
26 lut 2019, 21:24
A czy to nie jest przypadkiem tak ze silnik spalinowy jest w tym przypadku pompa a silnill elektryczny i tak musi napedzic tą pompę? Poza tym trzeba przerobić rozrząd.
Chodziło mi o takie rozwiązanie. Wiadomo, silnik i pompa byłyby odpowiednio większe, napęd przez koła pasowe. :roll:
Obrazek
MiziAir pisze:
26 lut 2019, 21:41
Nie o to chodzi autorowi zapewne... Mam taką małą sprężarkę budowlaną, kaesser z silnikiem honda gx360, ale tam jest inaczej niż kolega chce, bo silnik po złapaniu obrotów załącza sprężarkę poprzez sprzęgiełko odśrodkowe w kole pasowym silnika, a po napełnieniu butli zawór wybija, ale silnik ze sprężarką dalej pracuje, do momentu określonego spadku ciśnienia i później znowu załącza dobijanie do butli. A jak kolega chce full automat, to będzie musiał sobie pokombinować z czujnikami, pozatym silnik to diesel czy benzyniak? Zależy jakie masz gaszenie silnika, elektryczne, mechaniczne czy membranowe na podciśnienie. Poza tym trzeba wymyślić sensowny cykl rozruchowy. Chyba że silnik nie ma gasnąć, tylko rozpinać od sprężarki i spaść na wolne obroty. Z resztą niech się fachowcy wypowiedzą, to tylko moje spekulacje :)
Silnik benzynowy, czterosuwowy, dwucylindrowy, zapłon elektryczny.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „WARSZTAT”