Witam
Spotkalem w necie taki schemacik sterowania silnika i mam wątpliwości co do polaryzacji górnych tranzystorów. Czy na załączonym schemacie są one prawidłowo spolaryzowane?
Polaryzacja mostka H (P-N)
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 183
- Rejestracja: 26 mar 2006, 23:23
- Lokalizacja: jaworzno
Polaryzacja mostka H (P-N)
- Załączniki
-
- powerMOS.zip
- (18.81 KiB) Pobrany 365 razy
PYKNIJ na GG 5133624 to skocze na forum -> PLEASE
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 4017
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
T3 i T4 są włączone odwrotnie. Można to zauważyć nawet po wewnętrznych diodach w tranzystorach. Bramki zasilane są podwojoną wartością napięcia silnika. Jest to dobry pomysł kiedy silnik mamy na 12V, gdyż przy wyższym napięciu uszkodzimy bramki tranzystorów. Bramki mosfetów rozładowywane są przez oporniki 10k co bardzo wydłuża czas wyłączania i zwiększa moc strat w mostku. Diody LED, informujące o kierunku obrotów, mają dobrany opornik R13 dla napięcia około 12V.