Witam,
Czy jest możliwość zmiany (podmiany) części gotowej w uprzednio zaprogramowanej już geometrii ?
Rozjaśniam: Mamy część A_rev_01, z półfabrykatu B. Tworzymy sobie MCS'a, Workpiece'a, ścieżki itd. Po kilku dniach jednak klient dostarcza model (część A_rev_02) z lekko zmienioną geometrią modelu (np. wydłużenie rowka, zmiana fazy, zmiana średnicy otworu) przy zachowaniu poprzedniego półfabrykatu B.
Czy istnieje możliwość podmiany A_rev_01 na A_rev_02 z zachowaniem ścieżek ( na nowo samo generowanie oczywiście z jakimiś błędami) ale bez ponownego programowania od zera?
Pyt. 2 >> Jak zapisać złożenie w nowej lokalizacji ale wszystkich użytych w tym złożeniu części?
Zmiana part geometry
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 25
- Rejestracja: 31 mar 2016, 11:17
- Lokalizacja: UK
Obróbka na pliku złożenia (Part, blank i jakieś łapki trzymające detal).zibi pisze:Robisz obróbkę na pliku złożenia czy dopisujesz ścieżki do istniejącego już pliku geometrii?
Chodziło mi coś takiego: w Folderze A mamy plik złożenia i ileś tam partów tego złożenia. Wiem że dał się z poziomu złożenia zapisać wszystkie użyte w nim części w nowej lokalizacji.zibi pisze:W nx można zapisać zip asembly bryły użyte w złożeniu.
To był pierwszy pomysł na jaki wpadłem no ale wizja przeklikania n-astu operacji z różnymi ściankami mi się nie widzi.bartx pisze:Dodajesz nowe Body do modelu i usuwasz stare. Zostają wszystkie operacje, natomiast musisz na nowo zaznaczyć wszystkie powierzchnie np. na podstawie backupu.
sprawdzę w wolnej chwili.nxcam pisze: może przez Wave Geometry Linker:
-
- Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 85
- Rejestracja: 01 lut 2009, 19:40
- Lokalizacja: Pszczyna
Jak pracowałem jeszcze w automotive przy podmianach designu podmienialiśmy całą powierzchnię stylistyczną, która składała się z setek powierzchni + dodatkowo trzeba było zadbać o ich kierunki. A później przeklikać i poprawić cały model, który miał np. 6 tysięcy operacjiGreg89PL pisze:To był pierwszy pomysł na jaki wpadłem no ale wizja przeklikania n-astu operacji z różnymi ściankami mi się nie widzi.bartx pisze:Dodajesz nowe Body do modelu i usuwasz stare. Zostają wszystkie operacje, natomiast musisz na nowo zaznaczyć wszystkie powierzchnie np. na podstawie backupu.

Można jeszcze skorzystać z Synchronous Modelling i wprowadzić zmiany na podstawie nowego modelu.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 25
- Rejestracja: 31 mar 2016, 11:17
- Lokalizacja: UK
nxcam,
Czy jesteś w stanie nagrać mi filmik (np. na youtube) jak robić dobrze taką podmianę na złożeniu ?
Przyrząd, półfabrykat i model dodane do głównego pliku złożenia na którym to powstają ścieżki narzędzia. I jak w takiej sytuacji podmienić model dzięki wave geometry linked.
Ścieżki robione są też na bryłach uzyskanych z wave geometry linked a modele wygaszone.
Czy jesteś w stanie nagrać mi filmik (np. na youtube) jak robić dobrze taką podmianę na złożeniu ?
Przyrząd, półfabrykat i model dodane do głównego pliku złożenia na którym to powstają ścieżki narzędzia. I jak w takiej sytuacji podmienić model dzięki wave geometry linked.
Ścieżki robione są też na bryłach uzyskanych z wave geometry linked a modele wygaszone.