Postanowiłem założyć nowy temat aby nie zaśmiecać innych o ZUCHU.
Forum przeglądam od dawna, nadszedł czas aby się odezwać i poprosić o pomoc.
Od dziecka uwielbiałem rozbierać (z wiekiem składać z powrotem naprawione) rożne rzeczy od telewizora Rubin po ciągniki na gospodarstwie dziadka. Ręce po łokcie w smarze, pot na czole i tak pozostało.
Z wykształcenia jestem elektronikiem pracuje jako w firmie zajmuje się automatyką.
I tu zaczynają się prośby o zdanie bardziej doświadczonych kolegów w dziedzinie tego typu maszyn.
Tokarke dostałem od teścia w dobrym stanie. Zakonserwowane smarem jak czołg, zabrudzona jedynie wiórami z drewna stała ponad 15 lat na poddaszu.
Postanowiłam rozebrać do ostatniej śrubki.
Stół oryginalny jeszcze do mnie nie dotarł w osobówkę z 2 dzieci i żonką nie zapakuje

Farba łuszczyła sie wiec niewiele sie zastanawiając idzie do wymiany.
Wrzeciennik po oczyszczeniu z smaru, kurzu,trocin czuć ze łożysko przednie przeskakuje w 1 miejscu wiec od razu zabrałem się za demontaż i zamówienie łożysk 7204 kasowanie luzu zawsze wskazane.

Szczęki tylko prawe

Suport hmm... jak na moje oko w dobrym stanie, fakt przy końcu (na zdjęciu widać )podczas kołkowania śruby posuwu ktoś się pomylił i wjechał w płaszczyznę jaskółki ale to nie przeszkadza kołek wyszlifowany do poziomu jaskółki.

Kostki z gwintem jak i same śruby w super stanie.
Konik trochę zastana pinola, ropa + WD i wykręcona bez użycia siły.

Koło pośrednie zastane ale udało się ściągnąć i na szczęście nie jest zatarte.

Silnik oryginalny 180W łożyska w idealnym stanie jak na swój wiek wyczyszczony, pomierzone uzwojenie i czeka na poskręcanie.

Braki:
zębatki posuwu + gitara gwintów
szczeki lewe
Osobiście nie jest to dla mnie problem narzynki i gwintowniki mam cały zestaw a na tak małej tokarce raczej nie będę gwintował wewnętrznie tulei fi60 i większych do takich zadań są większe maszyny.