Kręcenie silnika indukcyjnego 1500obr na 6000obr.
-
Autor tematu - Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 18
- Posty: 4478
- Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
- Lokalizacja: Polska
Kręcenie silnika indukcyjnego 1500obr na 6000obr.
Witam
Sprawa jest następująca.
Posiadam falownik Lenze 5,5kW wektorowy.
Do tego chciałbym zakupić silnik 5,5kW 1500obr .
Chciałbym go falownikiem móc kręcić w dół do 500obr oraz w górę do 6000obr.
O ile o dół się nie martwię to już o górę trochę tak...
Czy przy tych obrotach da radę z silnika wykrzesać sensowną moc? Dajmy na to rzędu 2kW?
Moimi faworytami są Indukta , Tamel , jest jeszcze niby dobrej jakości Omec Motors - może ktoś słyszał i może się wypowiedzieć?
Jeszcze mam pytanie odnośnie standardowego wyważania silników.
Do jakich obrotów są one wyważone?
W którymś kościele bili ,że do 7-8tyś standardowo wyważenie jest , ale ręki nie dam sobie uciąć...
Z góry dziękuję za porady .
Sprawa jest następująca.
Posiadam falownik Lenze 5,5kW wektorowy.
Do tego chciałbym zakupić silnik 5,5kW 1500obr .
Chciałbym go falownikiem móc kręcić w dół do 500obr oraz w górę do 6000obr.
O ile o dół się nie martwię to już o górę trochę tak...
Czy przy tych obrotach da radę z silnika wykrzesać sensowną moc? Dajmy na to rzędu 2kW?
Moimi faworytami są Indukta , Tamel , jest jeszcze niby dobrej jakości Omec Motors - może ktoś słyszał i może się wypowiedzieć?
Jeszcze mam pytanie odnośnie standardowego wyważania silników.
Do jakich obrotów są one wyważone?
W którymś kościele bili ,że do 7-8tyś standardowo wyważenie jest , ale ręki nie dam sobie uciąć...
Z góry dziękuję za porady .
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2920
- Rejestracja: 27 maja 2013, 22:18
- Lokalizacja: gdzieś
Jeśli chcesz dać obroty 4x nominał, to moc spadnie także 4x CO NAJMNIEJ. Dlatego że dla 4x większej częstotliwości będzie 4x mniejszy prąd i dodatkowo wzrosną straty w magnetowodach.
Silnik jest tak samo wyważony dla każdych obrotów
Przy poczwórnych obrotach energia niewyważenia niszcząca łożyska będzie 16x większa.
Ja bym raczej kupił silnik naturalnie wysokoobrotowy. Np 4000rpm. Raczej nie ma z tym problemu. Oczywiście przy małych obrotach będzie słaby, ale przynajmniej nic nie odfrunie.
Silnik jest tak samo wyważony dla każdych obrotów

Ja bym raczej kupił silnik naturalnie wysokoobrotowy. Np 4000rpm. Raczej nie ma z tym problemu. Oczywiście przy małych obrotach będzie słaby, ale przynajmniej nic nie odfrunie.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 7735
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
witam.
niby rozkręciłem silnik 1400 do 200Hz .
więcej się bałem .
co do jamników - zwróć uwagę na proporcje wirnika w tych silnikach .
mała średnica a długi.
więc i siły odśrodkowe mniejsze i wyważenie lepsze.
ni i kwestia łożysk - RS słabo lubią takie obroty - chyba że specjalne.
wtedy nie ma zwykłej gumy.
pozdrawiam.
niby rozkręciłem silnik 1400 do 200Hz .
więcej się bałem .
co do jamników - zwróć uwagę na proporcje wirnika w tych silnikach .
mała średnica a długi.
więc i siły odśrodkowe mniejsze i wyważenie lepsze.
ni i kwestia łożysk - RS słabo lubią takie obroty - chyba że specjalne.
wtedy nie ma zwykłej gumy.
pozdrawiam.
Mane Tekel Fares
-
Autor tematu - Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 18
- Posty: 4478
- Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
- Lokalizacja: Polska
Czy kolega wie o czym pisze ,że tak spytam?Orzel666 pisze:5,5kW to już kawał silnika, 4x obroty nominalne koncept zacny
tylko dobre osłony zamontuj, z leksza pancerne
silniki 2800rpm chyba sa standardowe, moze taki?
lozyska policzone beda na stosowne obciazenia
Po co pancerne osłony? silniki nie wybuchają ani nie mają być wibratorami...
Chciałbym przypomnieć ,że silnik 2800 jest gabarytowo mniejszy od 1500.
To z tego względu ,że przy tej samej mocy ma mniejszy moment obrotowy a co za tym idzie łożyska są mniej obciążone...
No i kolega chyba nie czytał tego co pisałem tylko pisał byle coś na bazgrać.
Pisałem ,że zależy mi na niskich obrotach rzędu 500 - po to aby obrabiać głowicą oraz na wysokich rzędu 5-6tyś - po to aby małym frezikiem aluminium w miarę szybko szło...
-
Autor tematu - Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 18
- Posty: 4478
- Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
- Lokalizacja: Polska
Znalazłem coś takiego :
http://www.cantonigroup.com/pl/motors/c ... lobiegowe/
Silnik indukta Sg 132S-4/2 » 4.7/5.7kW 1500/3000obr
Może taki wrzucić i przełączać stycznikiem uzwojenia do falownika?
http://www.cantonigroup.com/pl/motors/c ... lobiegowe/
Silnik indukta Sg 132S-4/2 » 4.7/5.7kW 1500/3000obr
Może taki wrzucić i przełączać stycznikiem uzwojenia do falownika?
-
Autor tematu - Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 18
- Posty: 4478
- Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
- Lokalizacja: Polska
Widzę ,że dalej lecę z teatrem jednego aktora;)
Ale może uda się teraz zmusić do dyskusji.
Natrafiłem w necie na ciekawy artykuł sponsorowany pewnie przez Besel:
http://www.komel.katowice.pl/ZRODLA/FULL/84/ref_19.pdf
Mowa tam o badaniu zwykłego silnika 1400obr 0,75kW oraz drugiego takiego samego przezwojonego na 100Hz.
Wyniki są całkiem ciekawe bo moment obrotowy silnik zachowuje od 20Hz czyli od ~560obr
Kręcić do można co widać z ch-ki do 200Hz czyli do 5600 gdzie mamy jeszcze ~2/3 momentu znamionowego.
W sumie takie rozwiązanie nawet by mnie satysfakcjonowało.
Napisałem już do Besela o koszt wykonania takiego silnika.
Interesuje mnie co koledzy myślą na temat tej drogi? Dobrze dreptam?
Ale może uda się teraz zmusić do dyskusji.
Natrafiłem w necie na ciekawy artykuł sponsorowany pewnie przez Besel:
http://www.komel.katowice.pl/ZRODLA/FULL/84/ref_19.pdf
Mowa tam o badaniu zwykłego silnika 1400obr 0,75kW oraz drugiego takiego samego przezwojonego na 100Hz.
Wyniki są całkiem ciekawe bo moment obrotowy silnik zachowuje od 20Hz czyli od ~560obr
Kręcić do można co widać z ch-ki do 200Hz czyli do 5600 gdzie mamy jeszcze ~2/3 momentu znamionowego.
W sumie takie rozwiązanie nawet by mnie satysfakcjonowało.
Napisałem już do Besela o koszt wykonania takiego silnika.
Interesuje mnie co koledzy myślą na temat tej drogi? Dobrze dreptam?