Błąd Matrixa :)
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 4
- Kontakt:
Błąd Matrixa :)
Pracuję na Frezarce od 7 lat na TNC i530. Przez te 7 lat miałem kilka błędów (bo kto ich nie ma), ale zawsze jak były to z mojej winy.
Mam teraz ucznia, bo sam pomału nie ogarniam i w niecały miesiąc znalazł (niestety) błąd w heidenhainie, który zakończył się połamaniem płytek w głowicy.
Zróbcie mały test, żeby sprawdzić czy nie macie takiego samego błędu (tylko najpierw w korekcji długości frezu dodajcie 10mm, żeby go nie rozwalić).
Zróbcie wybranie kieszeni okrągłej zgrubne i wpiszcie naddatek na boku 0,05, na dnie 0,05, głębokość frezowania 0,05.
Jako, że głębokość frezowania i naddatek na dnie są takie same to Heidenhain w tym momencie wariuje (tak jest przynajmniej u mnie)
Podczas obróbki jak macie drugą bezpieczną wysokość 2mm zadziała odwrotnie - tzn. zamiast schodzić spiralnie od +2mm do 0, robi to od -2mm do 0, czyli najpierw pionowo wbija się w materiał, a potem idąc do góry zaczyna wchodzić w cykl.
Nie da się wpisać w cyklu drugiej bezpiecznej wysokości jako liczbę ujemną, sam szukałem przez dłuższy czas błędu w programie, aż doszedłem do tego, że ustawiając taką samą głębokość frezowania i naddatek na dnie maszyna wariuje i robi takie jaja.
To tak na przyszłość, jakbyście się z takim błędem spotkali.
BTW - czy u Was też taki błąd się pojawia ?
Mam teraz ucznia, bo sam pomału nie ogarniam i w niecały miesiąc znalazł (niestety) błąd w heidenhainie, który zakończył się połamaniem płytek w głowicy.
Zróbcie mały test, żeby sprawdzić czy nie macie takiego samego błędu (tylko najpierw w korekcji długości frezu dodajcie 10mm, żeby go nie rozwalić).
Zróbcie wybranie kieszeni okrągłej zgrubne i wpiszcie naddatek na boku 0,05, na dnie 0,05, głębokość frezowania 0,05.
Jako, że głębokość frezowania i naddatek na dnie są takie same to Heidenhain w tym momencie wariuje (tak jest przynajmniej u mnie)