Obróbka długich przedmiotów a przelot wrzeciona

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
abc
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 4
Posty: 12
Rejestracja: 07 wrz 2007, 17:05
Lokalizacja: Elbląg

Obróbka długich przedmiotów a przelot wrzeciona

#1

Post napisał: abc » 07 wrz 2007, 17:12

Witam!
Na wstępie przepraszam jeżeli zadam pytania lamerskie ale nie mam doświadczenia w toczeniu na tokarce. Z tego co widzę jest tu spore grono osób które zna się w temacie.

1. Niebawem nabędę tokarkę SPA-700P - Firmy Proma, ma ona prześwit wrzeciona 25 mm i tutaj moje pytanie czy przez to wrzeciono przejdzie pręt o średnicy 25 mm bo mi się wydaje że to dosyć na styk ale wolę się upewnić.

2. Przy obróbce przedmiotów długości 150 - 220 cm podobno można zastosować stojaki podporowe, czy macie z tym jakieś doświadczenie?

Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź, w szczególności na pierwsze pytanie.



Tagi:

Awatar użytkownika

clipper7
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2379
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:29
Lokalizacja: Poznań

#2

Post napisał: clipper7 » 07 wrz 2007, 18:53

Ad. 1: Powinien przejść, zależy od tolerancji wykonania jednego i drugiego. W moim przypadku jest 20 mm i pręt 20 mm przechodzi gładko.

Ad. 2 : Zwykle stosuje się krótsze odcinki do obróbki " z pręta ", ale można spróbować zastosować stojak z rolkami. Nie mam jednak z tym osobiście doświadczeń, nigdy nie obrabiałem tak długich prętów. Oczywiście zakładam, że podana długość dotyczy części pręta wystającego z lewej strony wrzeciona a nie podlegająca obróbce. :lol:
Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

Awatar użytkownika

bartuss1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 8458
Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Kontakt:

#3

Post napisał: bartuss1 » 07 wrz 2007, 19:06