Rysowanie/malowanie na pcv.

Maszyny wykonane z drewna, płyt meblowych itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

Autor tematu
szakalikus
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1

Rysowanie/malowanie na pcv.

Post napisał: szakalikus » 14 mar 2013, 15:35

Witam serdecznie.

Jestem studentem Politechniki Białostockiej na kierunku Automatyka i Robotyka i chciałem Państwa prosić o pomoc. Ostatnio zainteresowałem się tematem CNC i postanowiłem stworzyć własne urządzenie. Niestety jestem ograniczony kosztami, dlatego zrezygnowałem z frezowania, grawerowania czy cięcia i pomyślałem o zwykłym długopisie/mazaku jako "element wykonawczy". Mimo tego, że to dopiero początki i na pewno pierwszy projekt nauczy mnie problemów związanych z budową CNC to chciałbym aby ten mój ploter odznaczał sie niezłą rozdzielczością. (nie chce zrobić byle czego byle jak). Z racji tego że sporo wątków przejrzałem na forum to wszystkie dotyczą własnie bardziej skomplikowanych operacji niż rysowanie (np frezowanie). Zastanawia mnie czy do rysowania potrzebne są trzy osie? Tj czy nie wyjdzie taniej i tak samo dobrze zrobić to na dwóch osiach a marker dociskać przy użyciu sprężyny i serwa? Są jakieś minusy tego rozwiązania? i drugie pytanie o prowadnice, bo w wielu wątkach piszecie o tym iż należy zastosować wałki podparte i łożyska, które są drogie, ale może niepotrzebne do rysowania? (lekki marker, zerowe opory przy dociskaniu). Inspiracją do wykonania tego typu projektu był następujący film : . [źródło: youtube.com ] . Jakbym uzyskał taką prędkość i rozdzielczość byłbym mega-zadowolony.

Pozdrawiam serdecznie

diodas1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)

Post napisał: diodas1 » 14 mar 2013, 23:07