Tokarka
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 32
- Rejestracja: 23 lip 2010, 08:05
- Lokalizacja: Oława
Tokarka
Mam Dylemat i nie bardzo wiem jak sobie z tym poradzić?
Zakupiony falownik to POWTRAN PI8000/8100 zamontowane wszystko co jest potrzebne w tokarce oczywiście wersja ekonomiczna ustawienia i tu zaczynają się schody.
krótki opis tego co podłączyłem i skonfigurowałem aczkolwiek nie wiem czy dobrze?
W załączniku orginał skrócony DTR wersja PL istota pracy do zaprogramoawnia
Wejścia DI1 , DI2 i DI3 na manipulator biegów DI1 do przodu DI2 do tyłu (revers), DI3 STOP zatrzymanie z hamowaniem AI1 podłączony rezystor jak w opisie schematu falownika VR 1K 2W sterownie napieciem 0-10 VDC JP3 zworki fabrycznie ustawione na 0-10 reszta wolna po za(((((( B1 i B2 ))))Rezystor hamujący wyjścia podłączone to wyjście 3 i 4 (Output signal 3, 4)
Na styk TC1 do TB1 awaria falownika lub termika pompki centralnego sterowania ze stykami pomocniczymi powiązanymi w obwód zamkniety do wyjścia funkcji sterowanie COM wejść DI1,DI2,DI3 jak się koledzy domyślają bez pracy smarowania brak możliwości uruchomienia napędu silnika!
Na wyjściu TA1 zezwolenie po podaniu napiecia na falownik po czsie sprawdzenia wyjście TA1 zmiana na NC zezwolenie na prace smarowania włącza pompkę centralnego smarowania do tego momętu jest wszystko zaprogramowane i jest OK z chwilą prób zaprogramowania HAMOWANIA na komendę STOP znikają wszystkie ustawienia podstawowych ruchów wczesniej wprowadzonych aktywna jest zaś cześć wyjść i one działają jak należy żadnych awarii ani błędów falownik nie pokazuje mimo to nie można uruchomić pracy opisanej w punktach załącznika od o36 do o46 i wcześniej w funkcjach F i A .
Nie wiem gdzie zrobiłem błąd programowania lub czego nie włączyłem jeszcze lub nie ustawiłem jeśli ktoś z kolegów ma taki falownik i bawił się już taką maszyną i ma zaprogramowane te opcje poprawnie proszę o pomoc w dalszym rozpracowaniu mego dylematu ja po 5 dniach walki poddałem się .
I dlatego piszę tego posta może ktoś będzie chciał pomóc w tym temacie.
Pozdrawiam i czekam.
www.cnc.info.pl/download.htm?id=17090&special=121
Zakupiony falownik to POWTRAN PI8000/8100 zamontowane wszystko co jest potrzebne w tokarce oczywiście wersja ekonomiczna ustawienia i tu zaczynają się schody.
krótki opis tego co podłączyłem i skonfigurowałem aczkolwiek nie wiem czy dobrze?
W załączniku orginał skrócony DTR wersja PL istota pracy do zaprogramoawnia
Wejścia DI1 , DI2 i DI3 na manipulator biegów DI1 do przodu DI2 do tyłu (revers), DI3 STOP zatrzymanie z hamowaniem AI1 podłączony rezystor jak w opisie schematu falownika VR 1K 2W sterownie napieciem 0-10 VDC JP3 zworki fabrycznie ustawione na 0-10 reszta wolna po za(((((( B1 i B2 ))))Rezystor hamujący wyjścia podłączone to wyjście 3 i 4 (Output signal 3, 4)
Na styk TC1 do TB1 awaria falownika lub termika pompki centralnego sterowania ze stykami pomocniczymi powiązanymi w obwód zamkniety do wyjścia funkcji sterowanie COM wejść DI1,DI2,DI3 jak się koledzy domyślają bez pracy smarowania brak możliwości uruchomienia napędu silnika!
Na wyjściu TA1 zezwolenie po podaniu napiecia na falownik po czsie sprawdzenia wyjście TA1 zmiana na NC zezwolenie na prace smarowania włącza pompkę centralnego smarowania do tego momętu jest wszystko zaprogramowane i jest OK z chwilą prób zaprogramowania HAMOWANIA na komendę STOP znikają wszystkie ustawienia podstawowych ruchów wczesniej wprowadzonych aktywna jest zaś cześć wyjść i one działają jak należy żadnych awarii ani błędów falownik nie pokazuje mimo to nie można uruchomić pracy opisanej w punktach załącznika od o36 do o46 i wcześniej w funkcjach F i A .
Nie wiem gdzie zrobiłem błąd programowania lub czego nie włączyłem jeszcze lub nie ustawiłem jeśli ktoś z kolegów ma taki falownik i bawił się już taką maszyną i ma zaprogramowane te opcje poprawnie proszę o pomoc w dalszym rozpracowaniu mego dylematu ja po 5 dniach walki poddałem się .
I dlatego piszę tego posta może ktoś będzie chciał pomóc w tym temacie.
Pozdrawiam i czekam.
www.cnc.info.pl/download.htm?id=17090&special=121
Ostatnio zmieniony 07 lut 2013, 11:05 przez meaverick, łącznie zmieniany 1 raz.
Tagi:
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 32
- Rejestracja: 23 lip 2010, 08:05
- Lokalizacja: Oława
Poprawiłem i zaznaczyłem i opisałem wszystko na początku
[ Dodano: 2013-02-07, 11:10 ]
Problem w tym że tych tabelek jest od groma i trochę wszystko było by dobrze dopóki nie włączę nie ustawie funkcji hamowania kilka opcji pasuje do siebie identycznie i nie wiem w końcu gdzie zrobiłem błąd
Postaram się spisać wszystko to co jest ustawione inaczej niż fabryczne bo sam już nie pamiętam gdzie i co wpisywałem ,wszystko chodzi i działa do moment jak chce ustawić parametr Hamowania przestają wcześniejsze funkcje działać .
[ Dodano: 2013-02-07, 11:10 ]
Problem w tym że tych tabelek jest od groma i trochę wszystko było by dobrze dopóki nie włączę nie ustawie funkcji hamowania kilka opcji pasuje do siebie identycznie i nie wiem w końcu gdzie zrobiłem błąd
Postaram się spisać wszystko to co jest ustawione inaczej niż fabryczne bo sam już nie pamiętam gdzie i co wpisywałem ,wszystko chodzi i działa do moment jak chce ustawić parametr Hamowania przestają wcześniejsze funkcje działać .
Rzeczy nie możliwe załatwiam od ręki , po cuda dzwonię do watykanu
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 3705
- Rejestracja: 15 sie 2010, 13:44
- Lokalizacja: Błonie
- Kontakt:
Też z tym miałem zagwozdkę. U mnie poprawnie działa układ, w którym na pierwszym wejściu logicznym jest start wrzeciona do przodu, na drugim do tyłu, a na trzecim hamowanie, z tym, że mam tam na linii fizyczny wyłącznik, ponieważ na płycie mam tylko dwa styczniki, a hamowanie silnikiem wrzeciona na postoju potrzebne jest sporadycznie. I działa to tak, że sygnał stop dla wrzeciona włącza hamulec, ale puszcza go po paru sekundach - po ilu też da się ustawić. Natomiast przerzucenie przełącznika od hamulca dziąła dokładnie jak stop, ale trzyma silnik aż do rozłączenia przełącznika.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 32
- Rejestracja: 23 lip 2010, 08:05
- Lokalizacja: Oława
Wiem działanie hamulca jest na czas ale właśnie.
Jak uruchamiam funkcje hamowania przestaje mi wszystko działać nie wiedząc czemu wypróbowałem wszystkie kombinacje z pominięciem hamowania działają bez kłopotu w każdej opcji tylko włączę hamowanie programowe i parametry wszystkie jak były tak są nawet w funkcji JOG ,a reszta nie chce działać wyjścia sa aktywne po włączeniu smarowanie załącza się ale obrotów nie można uruchomić
[ Dodano: 2013-02-07, 14:58 ]
I przepraszam że długo nie odpowiadam ale jestem w pracy i mam trochę biegania po stanowiskach
Jak uruchamiam funkcje hamowania przestaje mi wszystko działać nie wiedząc czemu wypróbowałem wszystkie kombinacje z pominięciem hamowania działają bez kłopotu w każdej opcji tylko włączę hamowanie programowe i parametry wszystkie jak były tak są nawet w funkcji JOG ,a reszta nie chce działać wyjścia sa aktywne po włączeniu smarowanie załącza się ale obrotów nie można uruchomić
[ Dodano: 2013-02-07, 14:58 ]
I przepraszam że długo nie odpowiadam ale jestem w pracy i mam trochę biegania po stanowiskach
Rzeczy nie możliwe załatwiam od ręki , po cuda dzwonię do watykanu
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 3705
- Rejestracja: 15 sie 2010, 13:44
- Lokalizacja: Błonie
- Kontakt:
Jak włączasz hamowanie, to na wejściu logicznym musi być odpowiedni stan. Jeżeli ono ma domyślny stan wysoki, a hamowanie jest aktywne przy wysokim, to musisz je zewrzeć do masy, żeby inne funkcje działały. Albo na odwrót - musisz tam podać stan wysoki, czyli napięcie - to wszystko znajdziesz w instrukcji. Po prostu hamowanie ma wyższy priorytet, i wyłącza wszystko inne, jak jest włączone.
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 788
- Rejestracja: 17 gru 2011, 18:13
- Lokalizacja: MALBORK
Podobny problem rozwiązywałem również z hamowaniem:
- po włączeniu "stop " po 1-2sek wyłączały się wszystkie funkcje , trzeba było resetować by falownik znów zadziałał . Okazało się że zaprojektowana była za duża moc hamowania , ustawiłem na mniej i błąd zniknął .
- po włączeniu "stop " po 1-2sek wyłączały się wszystkie funkcje , trzeba było resetować by falownik znów zadziałał . Okazało się że zaprojektowana była za duża moc hamowania , ustawiłem na mniej i błąd zniknął .
perfekcyjna B. S. , OUS 1 - Oświęcim 1066/72r; Pozdrawiam