Jak wykończyć balustradę z nierdzewki

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
comin
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 6
Rejestracja: 21 sty 2012, 22:44
Lokalizacja: z miasta

Jak wykończyć balustradę z nierdzewki

#1

Post napisał: comin » 21 sty 2012, 22:51

Witam wszystkich.
Przymierzam się do zrobienia pierwszej balustrady i chciałbym się was poradzić jak najlepiej wykończyć łączenia/spawy żeby wyglądało to przyzwoicie.
Balustrada będzie z profili 15x15x2 a słupki i poręcz 40x40x2 coś na wzór jak na obrazku poniżej tylko że balustrada prosta (nie schodowa).
Stal kwasoodporna szlifowana albo poler (jeszcze się nie zdecydowałem) -może coś doradzicie?

Obrazek



Tagi:


spawacz21
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 627
Rejestracja: 20 wrz 2010, 21:15
Lokalizacja: rypin

#2

Post napisał: spawacz21 » 21 sty 2012, 23:41

Kup specjalne sciernice listkowe do katowki. Pilnik tasmowy by sie przydal.spawy wytraw antoxem. Nie szlifuj spoin tarcza ktora uzywales do czarnej bo potem nierdzewka bedzie plakac. Jutro poszukam w katalogu to podam Ci nazwe urzadzenia do trawienia spawow. Jaknie masz podejscia na szlifierke katowa to wez szlifierke prosta z frezem np. W kszalcie plomienia i latwo wypilujesz spoiny pachwinowe. Elektrode wolframowa przy spawaniu(zakladam ze bedziesz uzywal tiga) zaostrz dosc wysoko i trzymaj koncowke stozka elektrody blizej materialu przy pachwinach to spoinki wezsze Ci wyjda. Sory z tak niechlujnie napisane ale pisze z telefonu.
PS spoiny czolowe mozesz wygladzic sciernica listkowa na szliierce prostej to bedzie ladniej niz katowka. Tylko gradacji pewno nie mniejszej niz 150 - 180 bo porsujesz stal. Nierdzewka jest naprawde trudnym i wymagajacym przy obrobce materialem.
Może POMÓGŁ Ci mój post?
Pozdrawiam spawacz21


Dudi1203
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1350
Rejestracja: 07 sty 2009, 18:42
Lokalizacja: Pabianice

#3

Post napisał: Dudi1203 » 22 sty 2012, 00:25

Nie baw sie w polerke bo sobie roboty dodatkowej narobisz - na szlifie nie widac lekkich pofalowan materiału, na polerce będzie to widać bardzo mocno.
Warto zwrócić uwagę nie tylko na cenę ale i na jakość tarcz szlifierskich. Często gęsto droższe są bardziej opłacalne a ile mniej sie czlowiek nabluźni.
I ostatnia rzecz - ja bym nie zakładał z góry, że będzie dużo szlifowania tylko starałbym sie to tak zespawac, zeby było go jak najmniej a w trudnodostępnych miejscach w ogole. Np szlifowanie pachwin po tigu to jakieś nieporozumienie, bo da się to łatwo zrobić tak, że dotykając szlifierka tylko popsujesz efekt. A wg mnie ładnie położony spaw może być nawet ozdobą. Jak nie możesz sobie poradzić z estetyką spoiny na ciągłym prądzie to warto wspomóc się pulsem o częstotliwości 1-2Hz o stosunkowo małym prądzie bazy a dużym prądzie spawania - ale warunkiem jest idealne spasowanie elementów.
Wytrawianie antoxem nie zawsze jest do konca skuteczne, potem polecam włoknine ścierną.

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#4

Post napisał: BYDGOST » 22 sty 2012, 10:56

Jeśli nigdy tego nie robiłeś to najlepiej idź poszukaj w mieście takich balustrad i poprzyglądaj się jak są spawane. Przy kwasówce obowiązuje zasada jak najmniej spawów. Gdy będziesz spawał spoinami ciągłymi to Ci się to wszystko powykręca, wypaczy. A na poczatek popróbuj na kawałkach materiału, nie od razu na gotowym materiale.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.


Autor tematu
comin
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 6
Rejestracja: 21 sty 2012, 22:44
Lokalizacja: z miasta

#5

Post napisał: comin » 22 sty 2012, 18:52

No niestety, jeszcze się nie dorobiłem tiga ale jestem na dobrej drodze :-)
Elementy połączę migiem oczywiście odpowiednim drutem i osłonie.
To przekonaliście mnie na elementy szlifowane.
Patrząc na takie balustrady (w sklepach, hotelach) to łączenia niekiedy wyglądają jak odlew -tak pięknie połączone, ale dziś widziałem balustradę przy schodach w galerii handlowej i połączenia szprosów ze słupkami nie były takie ładne. hafnięte z dwóch stron i to wszystko...

Tak sobie myślałem, czy by nie dać gdzieś słupków do przygotowania pod balustradę tzn. żeby ktoś na odpowiednim sprzęcie (przecinarka wodna lub coś podobnego) wyciął kwadratowe otwory w słupkach przez które przeciągnę szprosy i co najwyżej ładnie zabezpieczę lutownicą i cyną żeby woda nie leciała do wewnątrz (poprawcie jeśli błądzę)

A jak dokładnie wyprawia się spawy, zanurza się polewa?


spawacz21
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 627
Rejestracja: 20 wrz 2010, 21:15
Lokalizacja: rypin

#6

Post napisał: spawacz21 » 22 sty 2012, 20:17

Jak to ma być ładne, to migiem nie spawaj. Takie rzeczy się spawa TIGiem. Półautomatem napierdzielisz tam i ciężko będzie obrobić spoiny. Lutownica i cyna.. zapomnij. Lutownica odpada, jedynie palnik propanowy. Ale spieprzysz to lutowaniem. Jak nie masz TIGa to zleć komuś spawanie. W tym wycinaniem otworów może i dobrze kombinujesz, ale i tak trzeba to pospawać. TIG, TIG i jeszcze raz TIG. A jak nie spawałeś nigdy TIGiem nierdzewki to spoin pachwinowych w ogóle nie spawaj bez wcześniejszych prób na tym materiale. Jak to nierdzewka to nie musisz chronić tego przed wodą. Najważniejsze to przespawać spoinki czołowe i wypieścić szlifierką. Tylko pamiętaj. Tarcze obowiązkowo do nierdzewki i nowiutkie!!! Jak Użyjesz np. tarczy, która była używana przy obróbce czarnulki, to nierdzewka Ci będzie płakać.(powstną takie łezki rdzy).
Może POMÓGŁ Ci mój post?
Pozdrawiam spawacz21


Tomek155
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 296
Rejestracja: 17 gru 2008, 14:23
Lokalizacja: Olkusz

#7

Post napisał: Tomek155 » 22 sty 2012, 21:46

Witam

Co do wyboru miedzy wykońceniem szlifowanym i polerowanym, z doświadczenia muszę powiedzieć że w wielu przypadkach jest o wiele łatwiej uzyskać powierzchnię polerowaną niższlifowaną. Często powstaje problem z kierunkowością szlifowania, nie ma możliwości wykończenia szlifem w odpowiednim kierunku(mam nadzieje że rozumiecie o co mi chodzi). Przy polerowaniu nie ma tego problemu ale trzeba od początku wiedziećco się robi i zacząć od przygotowania powierzchni. Sprawanie MIGomatem odpuść sobie na starcie, nie beziesz w stanie doprowadzić spawów do odpowiedniego wyglądu. Jedynie TIG daje odpowiednie rezultaty. Co do wycinania otworków kwadratowych pod profile poprzeczne to chyba jedynie laserem bo woda uszkodzi przeciwległą ściankę. Najlepiej stosować rurki zamiast profili, nie ma wtedy problemu z otworami.

Tomek
Załączniki
Obraz 243.jpg
Obraz 243.jpg (80.55 KiB) Przejrzano 8520 razy
Obraz 1274.jpg
Obraz 1274.jpg (33.19 KiB) Przejrzano 8468 razy

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#8

Post napisał: BYDGOST » 22 sty 2012, 21:57

comin pisze:hafnięte z dwóch stron i to wszystko...
Bo tak najczęściej jest to robione. Spawy punktowe i gdzieś poukrywane albo szlifowane. I jak najwięcej skręcania. Śruby tez poukrywane.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.


Autor tematu
comin
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 6
Rejestracja: 21 sty 2012, 22:44
Lokalizacja: z miasta

#9

Post napisał: comin » 23 sty 2012, 22:27

No dzięki za rady. Fajne forum będę tu częściej zaglądał :-)
Widzę że niektórzy z kuj-pom to i mam pytanko, wiecie gdzie można w okolicy kupić profile z nierdzewki -tanio oczywiście :wink:

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#10

Post napisał: BYDGOST » 23 sty 2012, 23:02

No jak Ci doradzić, skoro nie napiszesz skąd Jesteś. Wiem tylko, że z miasta. Ale, z którego miasta. Może z trójmiasta? Najbliższe Bydgoszczy trójmiasto to: Żnin, Szubin, Łabiszyn. A niech tam. Ja kupowałem w Austenicie na Glinki 144. Mają tam elementy do balustrad i profile zamknięte. Ja kupowałem tylko pręty i co do cen się nie wypowiem. Znajomi tam kupują i oni mnie tam skierowali. Wielka zaletą jest to, że można kupować po kawałku.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”