front kolumny z mdf jak najlepiej wykonać?

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce drewna i materiałów drewnopochodnych ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
lad
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 1
Posty: 16
Rejestracja: 04 cze 2011, 14:48
Lokalizacja: Kraków

front kolumny z mdf jak najlepiej wykonać?

#1

Post napisał: lad » 17 cze 2011, 10:56

Witam

Mam do wykonania kilka szt panelu czołowego jak w załączniku.
Jako że ja sam jestem początkujący dziedzinie obróbki CNC. Chciałbym was zapytać jak najlepiej podejść do tematu.
Panel będzie składany z 2 płyt mdf 25mm.
Jakich frezów użyć? Jak głęboko mogę bezpiecznie zbierać materiał na jeden posuw?
Jak szacować czas pracy maszyny dla wykonania takiego elementu?
Czy na coś szczególnie powinienem zwrócić uwagę? Wszystkie uwagi będą dla mnie bardzo cenne.

Parametry mojej maszyny :
wrzeciono elte 2.2kW, posów max ok 4000mm/min


Obrazek


Pozdrawiam



Tagi:


Pavllo7
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 212
Rejestracja: 25 kwie 2006, 08:50
Lokalizacja: Rzeszów

#2

Post napisał: Pavllo7 » 17 cze 2011, 12:41

Ja bym zrobił dwoma frezami
- frezowanie zgrubne - frezem do drewna najlepiej dwu piórowym z węglika
- wierszowanie - frezem kulowym

Posuwy i głębokość zależy od maszyny ja na swojej to posuw przy głębokości 6mm mogę dać maksymalnie 3000


kak
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1227
Rejestracja: 21 sie 2008, 17:46
Lokalizacja: Dania

#3

Post napisał: kak » 17 cze 2011, 14:25

Zanim wytniesz otwory na glosniki mozesz uzyc tych miejsc do mocowania materialu i jakies dwa otwory tez zrobic na wylot i w "stole" na jakies kołki zebys mógl odwrócic i od tylu obrobic reszte.