jednostronne łożyskowanie śruby pociągowej

Dyskusje dotyczące śrub kulowych i trapezowych.

Autor tematu
hugh_h
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 6
Posty: 321
Rejestracja: 03 kwie 2005, 16:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

jednostronne łożyskowanie śruby pociągowej

#1

Post napisał: hugh_h » 09 maja 2006, 20:28

jak w temacie, śuby sa krótkie do 300mm, fi 10..12mm, czy wystarczy łożyskowanie z jednej strony na dwóch łożyskach skośnych, które by odbierały siłę wzdłóżną i poprzeczną, a na silniku przez sprzegiełko byłby podparty drugi jej koniec, czy to ma szanse działać jak trzeba ?



Tagi:


pit202
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 3
Posty: 863
Rejestracja: 02 lip 2004, 23:38
Lokalizacja: --

#2

Post napisał: pit202 » 10 maja 2006, 07:36

działać bedzie , lecz nie tak dobrze jak mogłoby , lepiej zrobic to tak :

silnik -> sprzęgło -> podwojne łożyskowanie -> śruba -> łożysko luźne

ośki silników z którymi sie spotkałem nie miały idealnych osiek , dlatego stosuje sie sprzęgła , podwojne lozysko trzyma nam srube w miejscu , a koncowe lozysko utrzymuje nam srube dajac jej tylko mozliwosc wzdłuznego delikatnego wusuwania się.

nie zamotałem troszke ?
PiteR


Autor tematu
hugh_h
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 6
Posty: 321
Rejestracja: 03 kwie 2005, 16:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#3

Post napisał: hugh_h » 10 maja 2006, 07:46

nie, wszystko jasne, poprostu szukam, oszczedności :) ale chyba zrobie tak jak mowisz


Mariusz H.
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 241
Rejestracja: 15 cze 2004, 18:59
Lokalizacja: KrakĂłw/Bia?ystok

Podparcie śruby

#4

Post napisał: Mariusz H. » 10 maja 2006, 11:30

Ja w sswoich projektach całkowicie wyeliminowałem podparcie 1 końca śruby.
żawsze śruba opiera się tylko z jednej strony na łożysku podwujnym. Drugi koniec jest luźny.
Ma to pewne zalety:
Konstrukcja jest "nieco tańsza".
Wzrasta prędkość przesówu (mniejsze opory ruchu związane z przekaszaniem i nieosiowym ustawieniem śruby).

Dla mnie podstawowym celem było podniesienie prędkości obrotowej co akurat w tym rozwiązaniu się udało (średnio o około 20%).

W ten sposób podpierałem śrubę o długości 750mm i chodzi nieźle.


Bartul
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 1
Posty: 69
Rejestracja: 26 sty 2005, 14:07
Lokalizacja: Wroc?aw

#5

Post napisał: Bartul » 10 maja 2006, 22:42

Witam

Link do załącznik PDF 1,7mb strona 11 musisz obliczyć śrubę na wybaczanie i prędkość krytyczna przy której następuje niepożądane zjawisko wibrowania.

http://www.avia.com.pl/pdf/avia_przekladnie.pdf
Pozdrawiam


Autor tematu
hugh_h
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 6
Posty: 321
Rejestracja: 03 kwie 2005, 16:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#6

Post napisał: hugh_h » 20 maja 2006, 14:09

A może takieożysko http://medias.ina.de/medias/en!hp.ec.br ... t4?clrsb=1
cena nie jest tragiczn abo w okolicach 30zł


bartek_iw
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 314
Rejestracja: 20 paź 2005, 17:45
Lokalizacja: cz?uchĂłw

#7

Post napisał: bartek_iw » 20 maja 2006, 15:24

jezeli juz to trzeba zastosowac dwa takie lozyska by przenosic sily osiowe w dwoch kierunkach
i zmontowac do tego specjalna oprawe (odpowiednia napiac wstepnie te lozyska)
wlasnie takie rozwiazanie chyba bede mial w swojej konstrukcji

bo jak przegladalem cene zespolu lozysk serii ZKL to ceny powalaja


Autor tematu
hugh_h
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 6
Posty: 321
Rejestracja: 03 kwie 2005, 16:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#8

Post napisał: hugh_h » 20 maja 2006, 16:01

no ale takie łozystko to właśnie jest tylko jedno potrzebne, a napięcie wstepne to jak śruba jest długa to bym nie polecał, ja myśle ze druga strone podepre na zwykłeym suwliwie


bartek_iw
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 314
Rejestracja: 20 paź 2005, 17:45
Lokalizacja: cz?uchĂłw

#9

Post napisał: bartek_iw » 20 maja 2006, 16:17

hugh_h pisze:no ale takie łozystko to właśnie jest tylko jedno potrzebne, a napięcie wstepne to jak śruba jest długa to bym nie polecał, ja myśle ze druga strone podepre na zwykłeym suwliwie
masz racje lozysko jest ok - zmylil mnie jeden obrazek 8)
tyle ze ja nie spotkale sie z takim rozwiazaniem
ja naprzyklad zastosuje dwa lozyska jednorzedowe skosne, a pomiedzy nimi pierscien dystansowy i dodatkowo w ten sposob wyeliminuje wszystkie luzy na lozysku


tyle ze lozyska na rys sa zle zalozone :mrgreen:Obrazek


Autor tematu
hugh_h
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 6
Posty: 321
Rejestracja: 03 kwie 2005, 16:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#10

Post napisał: hugh_h » 20 maja 2006, 16:30

można i tak, ale zobacz parametry tych łożysk, a jak dla mnie to nie powinny wystąpić luzy bo siła będzie dużooooooooo mniejsza niż dopuszczalna

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Śruby Kulowe / Śruby Trapezowe”