sterownik na procku...
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 4
sterownik na procku...
Witam, jestem nowy w temacie, chciałem sobie zrobic sterownik do rygla w drzwiach od pokoju, i wygrzebałem do tego celu jakieś stare kosty L298 jako sterownik wymyśliłem sobie bardzo prosty sterownik na 2051, jednak jak sie okazalo wcale to nie jest takie proste niestety stwierdzilem ze procek po podlaczeniu silnika szybciutko gotowac sie zacza i pytanko
czy silniki bipolarne nalezy jakos rozpedzac czy cos w tym rodzajeu??? jaka jest maksymalna szybkosc zmiany krokow ktore jest jeszcze w stanie przerobic???
pozdr.
czy silniki bipolarne nalezy jakos rozpedzac czy cos w tym rodzajeu??? jaka jest maksymalna szybkosc zmiany krokow ktore jest jeszcze w stanie przerobic???
pozdr.
Tagi:
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 10
- Kontakt:
Re: sterownik na procku...
l298 posiada wejście sterujące zgodne z TTL (część logiczna układu zasilana oddzielnym napięciem 5V) więc jeśli podzespoły są sprawne takie zjawisko (przegrzewanie się '51) nie powinno mieć miejsca niezależnie od użytego silnika i sposobu jego serowania.szogun pisze:niestety stwierdzilem ze procek po podlaczeniu silnika szybciutko gotowac sie zacza
-
- Administrator
-
Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Kontakt:
Jeśli chodzi o druga czesc pytania to każdy silnik krokowy należy rozpędzać i w większosci przypadkow hamować.
maksymalna prędkosc jest podawana jest w notach katalogowych silników dla różnych napięć zasilania. Uklad o ktorym piszesz steruje silnik choperowo tak wiec mozesz podac na zasilanie motorkow nawet okolo 40V i ustawic prad odpowiedni dla danego silnika . Jak nie znajdziesz noty do swojego silnika pozostaje tylko metoda prob i bledów.