Płytka do noża
Jak dobrać płytkę
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 1
Płytka do noża
Witam wszystkich jestem amatorem w obróbce metali mam pytanie bo nie mogę zrozumieć jak dobrać płytki do noża składanego np. SDJCL 1616 H11 Kąt 93° lewy jak dobrać do niego płytki. czy są różne które pasują czy tylko jeden rodzaj pasuje.
Proszę o proste wytłumaczenie a nie wklejanie gotowych tabelek
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
Re: Płytka do noża
Ręce opadają...pawel181981 pisze: ↑04 lip 2024, 22:00nie mogę zrozumieć jak dobrać płytki do noża
(...)
Do noża pasuje taka płytka, jaką przewidział producent.
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Kontakt:
Tak, ale nie do końcatuxcnc pisze: ↑05 lip 2024, 05:36Ręce opadają...pawel181981 pisze: ↑04 lip 2024, 22:00nie mogę zrozumieć jak dobrać płytki do noża
(...)
Z reguły producent przewiduje kilka rodzajów płytek do danego narzędzia. Rodzaj płytki może wtedy zależeć od obrabianego materiału (stal, aluminium, stal nierdzewna itp), oraz charakteru obróbki (zgrubna, wykańczająca, ciągła, przerywana).
Ale tak, trzeba zacząć od katalogu i zidentyfikować grupę obsługiwanych płytek, potem z tej grupy dobrać taką, która będzie najlepiej pasować do naszego celu.
Seria, w moim wykonaniu, to dwie sztuki, w tym jedna w odbiciu lustrzanym. 

-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
A dokładniej to dla noża SDJCL 1616 H11 pasują płytki o symbolu DCM. 11T3.. gdzie kropki oznaczają możliwość zmiany. Jest możliwość doboru promienia płytki, kształtu powierzchni natarcia oraz oczywiście gatunku węglika w zależności od potrzeb, tak jak napisał Kolega wyżej. Nie obrażaj się, ale nie mając doświadczenia musisz korzystać z tabel płytek i noży np. strona sponsora:https://www.ebmia.pl/wiedza/porady/narz ... okarskich/ W katalogu producenta noża jest konkretnie podany rodzaj płytki, a dokładniej ta część symbolu, która musi być zachowana.
-