Glowica tokarki CNC Sauter 0.5.480.020

Linie produkcyjne, automaty, roboty nie tylko CNC. Przeróbki, modernizacje oraz konstrukcje własne.

Autor tematu
Seb.Maz.
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 116
Rejestracja: 08 lis 2016, 01:18
Lokalizacja: Rzeszów

Glowica tokarki CNC Sauter 0.5.480.020

#1

Post napisał: Seb.Maz. » 28 mar 2020, 12:02

Witam
W zwiazku z nadwyzka czasu wzialem sie za dokonczenie zaleglego projektu.
Mowa o sterowaniu do glowicy do tokarki cnc na 8 narzedzi. Typ Sauter 0.5.480.020

Jednak w zwiazku z tym ze nie udalo mi sie znalezc instrukcji do tego modelo korzystalem z instrukcji 0.5.480.516. Zasadniczo konstrukcje wszystkich glowic sautera i opis ich sterowania jest bardzo zblizony zawsze jest jakis:
-solenoid
-tuz przy nim jest czujnik ustawienia/zazebienia/mozliwosci zablokowania glowicy
-enkoder( standardowo chyba ten sam model dla wszystkich starazych glowic)
-wyprowadzenia od silnika 3 fazowego
-czujnik temperatury silnika(ochrona przed spaleniem przy calkowitym zablokowaniu)
-terminal z wyprowadzeniem na kable

Jednak w mojej wersji glowicy .020 w przeciwienstwie do wersji .516 wystepuja na terminalu ze zlaczkami dodatkowo 2 zolte cienkie przewody wyprowadzone od silnika, przy ktorych zalozona byla dioda prostownicza(wnioskuje ze jakis solenoid/hamulec silnika?), oraz dodatkowo wyprowadzone sa kable od drugiego czujnika indukcyjnego.

Czy wie ktos moze po co sa te 2 dodatkowe elementy?(zolte wyprowadzenia od silnika z dioda dodatkowy czujnik indukcyjny?)
Albo ew ktos ma moze dokumentacje do tego modelu tudziez taka glowice u siebie w maszynie? :)

Glowica z tego co zauwazylem dodatkowo zmiane narzedzia zawsze wykonuje w jednym kierunku. Blokowanie nastepuje przez chwilowa zmiane kierunku obrotu silnika.




lepi
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1449
Rejestracja: 09 lip 2012, 20:34
Lokalizacja: Poznań

Re: Glowica tokarki CNC Sauter 0.5.480.020

#2

Post napisał: lepi » 28 mar 2020, 13:34

Kabelki mogą być od hamulca na silniku. Jak stwierdziłem, że głowica obraca się tylko w jedna stronę? Nie spotkałem takiego modelu nigdy.
Jeśli są dwa czujniki to jeden wskazuję położenie sworznia a drugi zaryglowanie głowicy.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „INNE MASZYNY i URZĄDZENIA”