Toczenie CNC na czwartej osi poliamid

Tragiczna powierzchnia

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce tworzyw sztucznych ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
wind_energy
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 9
Rejestracja: 25 lip 2016, 11:19
Lokalizacja: Bydgoszcz

Toczenie CNC na czwartej osi poliamid

#1

Post napisał: wind_energy » 20 cze 2022, 14:37

Witam.
Jak frezować CNC na czwartej obrotowej osi aby ta powierzchnia tak nie wyglądała? Wypróbowałem kilka frezów, kilka prędkości obrotowych. Materiał to poliamid. Dziękuję za wszelkie sugestie.
Obrazek
Poazdrawiam.



Awatar użytkownika

tuxcnc
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 6019
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Toczenie CNC na czwartej osi poliamid

#2

Post napisał: tuxcnc » 20 cze 2022, 14:51

Wszystkie termoplasty fatalnie obrabiają się skrawaniem.
Frez węglikowy jednopiórowy, nowy i ostry.
Posuw musi być dość agresywny, żeby materiał cięło a nie grzało i topiło.
Niestety parametry musisz sobie dobrać doświadczalnie, bo ani narzędzia nie są identyczne, ani materiały.


Autor tematu
wind_energy
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 9
Rejestracja: 25 lip 2016, 11:19
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Toczenie CNC na czwartej osi poliamid

#3

Post napisał: wind_energy » 20 cze 2022, 15:59

Ok, to jakie inne wałki można stosować do obróbki? ABS czy lepiej od razu aluminium?


dudziak4
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2007, 13:30
Lokalizacja: Bielawa

Re: Toczenie CNC na czwartej osi poliamid

#4

Post napisał: dudziak4 » 20 cze 2022, 16:15

Wszystkie termoplasty fatalnie obrabiają się skrawaniem
Znowu bzdury wypisujesz.

Awatar użytkownika

tuxcnc
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 6019
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Toczenie CNC na czwartej osi poliamid

#5

Post napisał: tuxcnc » 20 cze 2022, 16:52

dudziak4 pisze:
20 cze 2022, 16:15
Wszystkie termoplasty fatalnie obrabiają się skrawaniem
Znowu bzdury wypisujesz.
Masz jakieś doświadczenia w tym zakresie, czy tylko imperatyw łazić za mną i robić z siebie idiotę?

Awatar użytkownika

TOP67
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2224
Rejestracja: 17 wrz 2018, 10:47
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Toczenie CNC na czwartej osi poliamid

#6

Post napisał: TOP67 » 20 cze 2022, 17:11

wind_energy pisze:
20 cze 2022, 15:59
Ok, to jakie inne wałki można stosować do obróbki? ABS czy lepiej od razu aluminium?
Bardzo dobrze obrabia się POM. Na tokarce nawet lepiej niż aluminium (problemem są tylko długie wióry).


dudziak4
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2007, 13:30
Lokalizacja: Bielawa

Re: Toczenie CNC na czwartej osi poliamid

#7

Post napisał: dudziak4 » 20 cze 2022, 18:30

W przypadku toczenia, płytki polerowane do aluminium jak nie umiesz sam naostrzyć noża na brzytwę, przy frezowaniu frezy typowe do aluminium bardzo dobrze spełniają swoje zadanie i nie jest to warunek że musi być jedno pióro. W jednym i drugim przypadku duży posów na ząb żeby nie topiło bo będzie co wyżej.
tuxcnc pisze:
20 cze 2022, 16:52
dudziak4 pisze:
20 cze 2022, 16:15
Wszystkie termoplasty fatalnie obrabiają się skrawaniem
Znowu bzdury wypisujesz.
Masz jakieś doświadczenia w tym zakresie, czy tylko imperatyw łazić za mną i robić z siebie idiotę?
Mam na tyle doświadczenia żeby nie powielać powyższych głupot.

Awatar użytkownika

tuxcnc
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 6019
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Toczenie CNC na czwartej osi poliamid

#8

Post napisał: tuxcnc » 20 cze 2022, 18:48

dudziak4 pisze:
20 cze 2022, 18:30
duży posów na ząb żeby nie topiło bo będzie co wyżej
Weź się na coś zdecyduj.
Albo się topi, oblepia narzędzia, kopie rów zamiast wycinać szczelinę i na koniec łamie frez, albo świetnie się obrabia skrawaniem...
Owszem, z tym grubym wiórem jak najbardziej prawda, ale też nie do końca.
Z jednym się zgodzę - dobierając dobre narzędzie i właściwe parametry da się.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka tworzyw sztucznych”