Suport rowerowy jak to uszczelnić?
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 27
- Posty: 1913
- Rejestracja: 21 gru 2015, 11:22
- Lokalizacja: Lublin
Re: Suport rowerowy jak to uszczelnić?
nie zrozumiałeś, mi chodziło o to że za szybko przyjmujesz sukces, raczej po zastosowaniu jakiegoś patentu lepiej postawić sprawę pod znakiem zapytania, niż być pewnym swego bo różne sytuacje są. Tęgie głowy, które światu sprezentowały suport press-fit też w założeniach i wyliczeniach myślały, że zbawią świat i problemy z suportem się skończą - a tu jednak wtopa - i to sztab ludzi mądrzejszych od nas wdrożył zmiany wymagające adaptacji na liniach produkcyjnych, generując koszty i pupa. Simering pewnie będzie działał, w niektórych zastosowaniach przed simeringiem stosuje się odrzutnik, tu chyba nie będzie potrzebny.
Mówisz o ruchu obrotowym, a widzisz pomijasz kilka kwestii. Dlaczego tarcza oporowa się obraca? Dlatego, że jest połączona z redukcją która siedzi w łożysku. Teraz dlaczego tarcza oporowa spełnia swoją rolę. No dlatego że pracuje z powierzchnią boczną korby, jeśli występują tam jakieś siły to rozkładają się od korby na całej powierzchni tarczki oporowej.
Teraz przy twoim założeniu, cienkościenna tuleja dystansowa dodatkowo wydłużenie osi, może generować za duże siły na środek tarczki oporowej, co się tam stanie? czy tarcza oporowa nie pęknie? Nie wiadomo musisz zobaczyć, czy nie lepiej byłoby w takim razie zastosować dodatkowej podkładki a następnie dystans żeby podkładka opierała się całą powierzchnią o tarcze oporową tak jak robi to korba? Można przyjąć że tak by było lepiej. Czy w takim wypadku nie lepiej wytoczyć tuleje dystansową z kołnierzem? Też można...
KOlejna sprawa, jeśli przy wydłużonej osi zachowasz sztywność, to skąd masz pewność żę dystans będzie się obracał z korbą? a może będzie stał w miejscu a korba będzie się obracać w środku dystansu? A jak zamontujesz simering i sprężynka zaciśnie się na dystansie i unieruchomi go? Nie no raczej tak się nie stanie, tylko dywagacje.
Za dużo problemów na raz, brud dostaje się szczeliną między tarczką oporową a miską - nie trzeba simeringu żeby to uszczelnić. KOlejna sprawa zanim wykonasz pełne miski to może poświęć jeden suport i zrób trochę kilometrów na samych dystansach, czy dystansach z dodatkową podkładką przy tarczy oporowej. Poobserwuj to jak się to będzie zachowywać na koniec zrobisz albo pełną miskę z kołnierzem na simering, albo może ci wystarczy zabezpieczyć szczelinę miedzy tą tarczką a miską.
Też uważam, że to jest temat nadający się na forum rowerowe, tu ludzie budują maszyny albo części maszyn, zastanawiają się nad technologią wykonania, parametrach obróbki itp. Twój temat odbiega od założeń forum bo kolejny raz wałkowana jest sprawa jak poprawić fabrykę w rowerze, a przecież widać że dyskusja - po raz kolejny, kończy się na tym że gotowych odpowiedzi nie ma, przecież wyobraźnie masz, pojęcie jakieś też. Więcej działaj niż pytaj...
Mówisz o ruchu obrotowym, a widzisz pomijasz kilka kwestii. Dlaczego tarcza oporowa się obraca? Dlatego, że jest połączona z redukcją która siedzi w łożysku. Teraz dlaczego tarcza oporowa spełnia swoją rolę. No dlatego że pracuje z powierzchnią boczną korby, jeśli występują tam jakieś siły to rozkładają się od korby na całej powierzchni tarczki oporowej.
Teraz przy twoim założeniu, cienkościenna tuleja dystansowa dodatkowo wydłużenie osi, może generować za duże siły na środek tarczki oporowej, co się tam stanie? czy tarcza oporowa nie pęknie? Nie wiadomo musisz zobaczyć, czy nie lepiej byłoby w takim razie zastosować dodatkowej podkładki a następnie dystans żeby podkładka opierała się całą powierzchnią o tarcze oporową tak jak robi to korba? Można przyjąć że tak by było lepiej. Czy w takim wypadku nie lepiej wytoczyć tuleje dystansową z kołnierzem? Też można...
KOlejna sprawa, jeśli przy wydłużonej osi zachowasz sztywność, to skąd masz pewność żę dystans będzie się obracał z korbą? a może będzie stał w miejscu a korba będzie się obracać w środku dystansu? A jak zamontujesz simering i sprężynka zaciśnie się na dystansie i unieruchomi go? Nie no raczej tak się nie stanie, tylko dywagacje.
Za dużo problemów na raz, brud dostaje się szczeliną między tarczką oporową a miską - nie trzeba simeringu żeby to uszczelnić. KOlejna sprawa zanim wykonasz pełne miski to może poświęć jeden suport i zrób trochę kilometrów na samych dystansach, czy dystansach z dodatkową podkładką przy tarczy oporowej. Poobserwuj to jak się to będzie zachowywać na koniec zrobisz albo pełną miskę z kołnierzem na simering, albo może ci wystarczy zabezpieczyć szczelinę miedzy tą tarczką a miską.
Też uważam, że to jest temat nadający się na forum rowerowe, tu ludzie budują maszyny albo części maszyn, zastanawiają się nad technologią wykonania, parametrach obróbki itp. Twój temat odbiega od założeń forum bo kolejny raz wałkowana jest sprawa jak poprawić fabrykę w rowerze, a przecież widać że dyskusja - po raz kolejny, kończy się na tym że gotowych odpowiedzi nie ma, przecież wyobraźnie masz, pojęcie jakieś też. Więcej działaj niż pytaj...
Ostatnio zmieniony 28 lut 2021, 19:44 przez szopenn, łącznie zmieniany 2 razy.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 25
- Posty: 707
- Rejestracja: 05 cze 2019, 17:00
Re: Suport rowerowy jak to uszczelnić?
Oczywiście, że pęknie, niektórzy pisali, że im się te plastikowe tulejki się rozklepywały , pękały.
Nie można wywalić tej plastikowej tulejki w ...... i dać w środku między łożyskami tuleję jak jest w piaście, żeby łożyska się nie ściskały?
Nie można wywalić tej plastikowej tulejki w ...... i dać w środku między łożyskami tuleję jak jest w piaście, żeby łożyska się nie ściskały?
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 27
- Posty: 1913
- Rejestracja: 21 gru 2015, 11:22
- Lokalizacja: Lublin
Re: Suport rowerowy jak to uszczelnić?
to możesz sobie wytoczyć tą tarczkę z aluminium i wtedy nie pęknie, tylko też trzeba będzie ją dodatkowo posmarować bo metal o metal to będą piski, ale wtedy wytrzyma.
Jeśli dasz dystans między łożyskami w środku, skręcisz miski to skopiujesz w zasadzie rozwiązanie z suportu na kwadrat i powinno to działać, powinno, ale tą kwestie pozostawmy pod znakiem zapytania.
Jeśli dasz dystans między łożyskami w środku, skręcisz miski to skopiujesz w zasadzie rozwiązanie z suportu na kwadrat i powinno to działać, powinno, ale tą kwestie pozostawmy pod znakiem zapytania.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 15
- Posty: 2839
- Rejestracja: 21 sty 2020, 17:48
- Lokalizacja: Toruń miasto Tadeusza R
Re: Suport rowerowy jak to uszczelnić?
albo założyć takie
https://www.ceramit.pl/lozyskaceramiczn ... ucts_id=57
https://www.ceramit.pl/lozyskaceramiczn ... ucts_id=57
Mam wyrypane na wszelkiej maści proroków ,mędrców i wszystkich którzy stawiają się ponad innymi ,i tak ich zjedzą robaki
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 566
- Rejestracja: 23 gru 2009, 17:11
- Lokalizacja: Ostrołęka
Re: Suport rowerowy jak to uszczelnić?
Czy takie łożyska nierdzewne to aby nie przesada. Przykład w przecinarce tasmowej Łożyska prowadzace taśmę wytrzymują z 5- 7 lat pomimo że chlodziwo leje sie na nie nie . Zimową porą często plyn do spryskiwacz leje .i nic im nie jest. Poza tym smary maja dodatki wypierajace wodę.
A jak sie piach dostanie to nic nie pomoże nierdzewne łożysko
A jak sie piach dostanie to nic nie pomoże nierdzewne łożysko
„Denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych.”
- Ernest Hemingway
- Ernest Hemingway
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 15
- Posty: 2839
- Rejestracja: 21 sty 2020, 17:48
- Lokalizacja: Toruń miasto Tadeusza R
Re: Suport rowerowy jak to uszczelnić?
No może ten rower jest do zadań specjalnych
Dodane 1 minuta 26 sekundy:
jak wyścigi z wielbłądem po pustyni
Dodane 1 minuta 26 sekundy:
jak wyścigi z wielbłądem po pustyni
Mam wyrypane na wszelkiej maści proroków ,mędrców i wszystkich którzy stawiają się ponad innymi ,i tak ich zjedzą robaki
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 25
- Posty: 707
- Rejestracja: 05 cze 2019, 17:00
Re: Suport rowerowy jak to uszczelnić?
Takie łożyska ceramiczne się nie nadają do roweru.tristar0 pisze: ↑28 lut 2021, 19:50albo założyć takie
https://www.ceramit.pl/lozyskaceramiczn ... ucts_id=57
Szybko łapią luz od udarów.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 15
- Posty: 2839
- Rejestracja: 21 sty 2020, 17:48
- Lokalizacja: Toruń miasto Tadeusza R
Re: Suport rowerowy jak to uszczelnić?
no tak leprze byłyby miętówki bo oddech będzie świeży
Mam wyrypane na wszelkiej maści proroków ,mędrców i wszystkich którzy stawiają się ponad innymi ,i tak ich zjedzą robaki
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 25
- Posty: 707
- Rejestracja: 05 cze 2019, 17:00
Re: Suport rowerowy jak to uszczelnić?
Te miski to trzeba jakoś współosiowa czy coś?
Bo będę robić własne.
Zrobić na łożysko 25x37x7 czy na większe?
Zdjęcie podgladowe misek ,,,,,fabrycznych,,,,,.
Bo będę robić własne.
Zrobić na łożysko 25x37x7 czy na większe?
Zdjęcie podgladowe misek ,,,,,fabrycznych,,,,,.