Stanko 6P12
Amatorski warsztat
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 113
- Rejestracja: 08 lis 2016, 01:18
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Stanko 6P12
A nie ma kolega jakiegos przekroju z dtr od walka od tych sprzegiel ? Rzezba konkretna trzeba gratulowac mechanikom zakladowym
Powinny byc jakies nakretki regulacyjne i powinienes je tak wyregulowac ze jak krecisz ktorymis walkami to sie luzno lataja przy przytrzymaniu walka wyjsciowego. Ale ten luz powinien byc opisany gruboscia szczelinomierza w DTR.
A te elektrosprzegla z przedostatniego zdjecia to co zalaczaja?:D bo tak troche ciezko sie polapac
Powinny byc jakies nakretki regulacyjne i powinienes je tak wyregulowac ze jak krecisz ktorymis walkami to sie luzno lataja przy przytrzymaniu walka wyjsciowego. Ale ten luz powinien byc opisany gruboscia szczelinomierza w DTR.
A te elektrosprzegla z przedostatniego zdjecia to co zalaczaja?:D bo tak troche ciezko sie polapac
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 30
- Posty: 187
- Rejestracja: 27 lut 2013, 20:46
- Lokalizacja: Zielona Góra
Re: Stanko 6P12
Przekrój przez ten wał ze sprzęgłami wygląda tak:
"Zabrania się regulowania szerokości odstępu między tarczami sprzęgła sciernego, która nie ma wpływu na siłę ściskania tarcz"
I prawdę mówiąc to bardziej mi zależy na tym sprzęgle od lewej, bo to one jest od zwykłych posuwów.
A co myślisz o dołożeniu silników krokowych do X i Y, na razie bez ruszania mechaniki, w miejsce korbek ręcznych byle mieć posuwy z automatu? To jest kierunek który mi się wydaje najmniej problematyczny w tym momencie, chyba że czegoś nie przewidziałem?
Pozdrawiam
Mechanizm załączający szybki posuw:
Tak to wygląda, czyli nie ma żadnych elektrosprzęgieł. Jedyną rzeczą sterowaną elektrycznie jest elektromagnes. On przesuwa dźwignie z łożyskiem w prawo a co za tym idzie tuleję 4 w stronę sprzęgła ciernego. Tuleja 4 naciskając tuleję 5 załącza sprzęgło cierne 6 z płytkami 7 i 8, omijając w ten sposób całą skrzynkę prędkości i załączając szybki posów. Jeśli elektromagnes jest wyłączony to spręzyna ciągnie dźwignie z łożyskiem a co za tym idzie tuleję 4 w lewą stroną, i poprzez sprzęgło kłowe załącza sprzęgło przeciążeniowe 1. W tym momencie posuwy są napędzane z odpowiednio wybraną prędkością. W DTR podają, że:"Zabrania się regulowania szerokości odstępu między tarczami sprzęgła sciernego, która nie ma wpływu na siłę ściskania tarcz"
I prawdę mówiąc to bardziej mi zależy na tym sprzęgle od lewej, bo to one jest od zwykłych posuwów.
Kolego rozwiń proszę to myśl. Falownik na silniku posuwów? I co wtedy to sprżegło z lewej zablokować na stałe?
A co myślisz o dołożeniu silników krokowych do X i Y, na razie bez ruszania mechaniki, w miejsce korbek ręcznych byle mieć posuwy z automatu? To jest kierunek który mi się wydaje najmniej problematyczny w tym momencie, chyba że czegoś nie przewidziałem?
Pozdrawiam
KEEP CALM AND AUTOMATE
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 16187
- Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Stanko 6P12
Co ja o tym myślę to jest tu : frezarka-cnc-z-elektrodrazarki-i-inne-w ... 0-150.htmldrhambone pisze: ↑11 lut 2019, 22:25
A co myślisz o dołożeniu silników krokowych do X i Y, na razie bez ruszania mechaniki, w miejsce korbek ręcznych byle mieć posuwy z automatu? To jest kierunek który mi się wydaje najmniej problematyczny w tym momencie, chyba że czegoś nie przewidziałem?
Pozdrawiam
Posuwy już przed CNC-owaniem miała na falowniku.
Temat trochę rozlazły
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 30
- Posty: 187
- Rejestracja: 27 lut 2013, 20:46
- Lokalizacja: Zielona Góra
Re: Stanko 6P12
Znam kolego ten temat, czytałem go
Nie pamiętam czy przy tej, czy przy którejś z innych przeróbek frezarki na CNC pisałeś że budżet to 15000zł (chyba 4FYA).
Powiedzmy że mój na ten moment to 1500-2000zł. Co być poradził? Kupić sprzęglo,uszczelnić to wszystko, zalać olejem + falownik.
Czy wyrzucić ile się da i dołożyć krokówki do istniejącej mechaniki?
Nie pamiętam czy przy tej, czy przy którejś z innych przeróbek frezarki na CNC pisałeś że budżet to 15000zł (chyba 4FYA).
Powiedzmy że mój na ten moment to 1500-2000zł. Co być poradził? Kupić sprzęglo,uszczelnić to wszystko, zalać olejem + falownik.
Czy wyrzucić ile się da i dołożyć krokówki do istniejącej mechaniki?
KEEP CALM AND AUTOMATE
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 16187
- Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Stanko 6P12
W tym budżecie to z krokowcami nie nawojujesz, ( trzeba je napędzić a to połowa kosztów) jedynie falownik na posuwy. Jak to robiłem to już nie pamiętam, większość wałków wywaliłem i chodziło znacznie ciszej.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 30
- Posty: 187
- Rejestracja: 27 lut 2013, 20:46
- Lokalizacja: Zielona Góra
Re: Stanko 6P12
Z przyśpieszonymi sobie poradzę. Wymieniam łożyska w silniku na nowe, tak że bez skrupułów pogonię go na 87Hz.
Kolejne pytanie to koło zębate na wałku silnika. Ma dosyć niestandardowy kształt. Tzn. jest przełużone i na tym przedłużeniu powinno być osadzone łozsyko. Problem w tym, że średnica wewnętrzna tego koła jest zrobiona w cały świat i wogóle nie spasowana z wałkiem silnika. Sam wałek również jest bardzo pokaleczony, widocznie pracował z tym luzem dłuższy czas.
Plan mam taki, aby przetoczyć wałek silnika od strony montażu koła zębatego, dorobić klin i właśnie nie wiem co dalej. Czy roztoczyć to koło zębate i wstawić tam jakąś tuleję naprawczą, a potem roztoczyć do srednicy wałka? Czy może zamówić gdzieś takie koło zębate? Priorytet nr to oczywiście cena, trzymając się założenia jak najmniejszego budżetu na doprowadzenie frezarki do stanu normalności. Koło zębate to Z26 M2.
Kolejne pytanie to koło zębate na wałku silnika. Ma dosyć niestandardowy kształt. Tzn. jest przełużone i na tym przedłużeniu powinno być osadzone łozsyko. Problem w tym, że średnica wewnętrzna tego koła jest zrobiona w cały świat i wogóle nie spasowana z wałkiem silnika. Sam wałek również jest bardzo pokaleczony, widocznie pracował z tym luzem dłuższy czas.
Plan mam taki, aby przetoczyć wałek silnika od strony montażu koła zębatego, dorobić klin i właśnie nie wiem co dalej. Czy roztoczyć to koło zębate i wstawić tam jakąś tuleję naprawczą, a potem roztoczyć do srednicy wałka? Czy może zamówić gdzieś takie koło zębate? Priorytet nr to oczywiście cena, trzymając się założenia jak najmniejszego budżetu na doprowadzenie frezarki do stanu normalności. Koło zębate to Z26 M2.
KEEP CALM AND AUTOMATE
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 16187
- Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Stanko 6P12
Nie pomogę, ja to robiłem na początku tego wieku a cała skrzynia od czasu cnc-owania w hucie.