blasterpl pisze: ↑05 mar 2018, 21:08
CZujniki S12.2 i S12.3 na stale generuja "1" (LED zaswiecone).Mysle ze gdyby nie były dezaktywowane to samo to ze świecą jednocześnie już wywaliło by błąd (uchwyt nie może być przecież jednocześnie otwarty i zamknięty).
Nie do końca. Bardzo częstą praktyką jest rozwiązanie o którym wspominałem wyżej, czyli kontrola drogi. W takim przypadku przy otwartym uchwycie jest wysterowany jeden z czujników (załóżmy S12.2), przy uchwycie zamkniętym ze sztuką na PLC trafia tylko sygnał z czujnika ciśnienia uchwytu, a przy uchwycie zamkniętym bez sztuki sygnał z drugiego z czujników (S12.3). Przy takim rozwiązaniu nie będzie błędu pomimo że oba czujniki się świecą. Ewentualnie błąd będzie ale dlatego, że nie ma sygnału z czujnika ciśnienia.
blasterpl pisze: ↑05 mar 2018, 21:08
Czy 2000 Emergency Stop może generować TYLKO problem mechaniczny (najechana krańcówka,rozpięty kabel...) czy tez może go wygenerować PLC (po niepoprawnym wgraniu lub po wgraniu nie aktualnej kopii zapasowej) ???
Teoretycznie jest to możliwe, chociaż nigdy się z tym nie spotkałem.
Mam dla Ciebie jeszcze dobrą radę. Widzę że Twoja maszyna ma ten sam stary sterownik co i ta, z którą ja miałem do czynienia (też z fabryki w Linz). W naszej maszynie był spory problem z podtrzymaniem pamięci, system potrafił w kilka miesięcy wyczerpać baterię 9V pomimo że maszyna pracowała na 3 zmiany. Pewnego razu po długim weekendzie zgłosiła się po niemiecku i był problem z wgraniem backupa, bo to był stary Sinumerik, jeszcze na Windowsie 3.11 i nawet serwis Siemensa musiał poświęcić dwa dni żeby go postawić na nogi.
Zmierz napięcie na baterii 9V i kontroluj je co kilka miesięcy, oszczędzisz sobie czasu i pieniędzy - serwis Siemensa dobrze liczy dniówkę.
Pozdrawiam.