silnik turbo odrzutowy

Dyskusje dotyczące budowy i działania modeli silników

upadły_mnich
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1539
Rejestracja: 09 gru 2005, 11:52
Lokalizacja: Lublin

#31

Post napisał: upadły_mnich » 07 paź 2007, 17:02

LED007 pisze:("Budujemy silniki do modeli latających" mgr. inż. T. Dziulak, R. Flach, inż. R. Witkowski - książka obecnie nie do zdobycia)
ee kupiłem tę książkę parę lat temu za 30 groszy polskich :razz:


sprawność wg kobiety: stosunek wielkości wyjętej do wielkości włożonej

Tagi:


LED007
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 5
Posty: 11
Rejestracja: 22 wrz 2007, 21:00
Lokalizacja: Lublin

#32

Post napisał: LED007 » 07 paź 2007, 20:38

Witam!

No to witam w gronie szczęśliwych posiadaczy tej interesującej pozycji! ;-) Nie wiem ile wydań było łącznie, ale ja mam wydanie II z 1954 roku, a które Ty masz wydanie??

Pozdrawiam
PS Powinienem napisać - trudna do zdobycia, co nie umniejsza faktu, że na ten temat napisano na prawdę niewiele.


upadły_mnich
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1539
Rejestracja: 09 gru 2005, 11:52
Lokalizacja: Lublin

#33

Post napisał: upadły_mnich » 07 paź 2007, 20:49

to samo wydanie.
Po tym co napisałeś przez moment byłem prawie dumny chociaż u mnie ta książka tylko porasta w kurz
sprawność wg kobiety: stosunek wielkości wyjętej do wielkości włożonej


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#34

Post napisał: Leoo » 07 paź 2007, 21:40

LED007 pisze:Witam!
Modelarze budują takie silniki na zasadzie składania w oparciu o gotowe podzespoły "wyprodukowane" profesjonalnie. Prym w tym wiodą u nas w kraju modelarze z Poznania. Na tej stronie możecie zapoznać się z ich osiągnięciami, oraz kupić podzespoły do silników turboodrzutowych:
http://jetmodel.webpark.pl/
Na zdjęciach nie mogę dostrzec maszyn CNC. Czyżby pracowali na ręcznych?


LED007
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 5
Posty: 11
Rejestracja: 22 wrz 2007, 21:00
Lokalizacja: Lublin

#35

Post napisał: LED007 » 08 paź 2007, 14:18

Witam!

Rzeczywiście na zdjęciach widać tylko tokarkę i frezarkę górnowrzecionową. Jeśli na tym, robią to wszystko :-O , to faktycznie muszą mieć niezły "dyg" w rączkach. :wink:

Pozdrawiam
PS Może Ktoś od Nich tu zagląda i uchyli rąbka tajemnicy

Do upadły_mnich. Jeśli jeszcze nie zaglądałęś tak dokładnie do tej książki, to warto to zrobić. Jest tam naprawdę interesujący materiał na temat konstruowania odrzutowych silników pulsacyjnych.


upadły_mnich
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1539
Rejestracja: 09 gru 2005, 11:52
Lokalizacja: Lublin

#36

Post napisał: upadły_mnich » 08 paź 2007, 18:31

przeczytałem kilka razy ale to już nie dla mnie.
:cry:
sprawność wg kobiety: stosunek wielkości wyjętej do wielkości włożonej


LED007
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 5
Posty: 11
Rejestracja: 22 wrz 2007, 21:00
Lokalizacja: Lublin

#37

Post napisał: LED007 » 09 paź 2007, 10:21

Witam!

"Nigdy, nie mów nigdy" he, he, he. Zobacz jakie fajne (czasem zwariowane :-0 ) rzeczy robi się z silnikami pulsacyjnymi (nie musi to być tylko malutki silniczek do modeli latających):

http://aardvark.co.nz/pjet/



http://www.metacafe.com/watch/509427/la ... art_crazy/

... to tylko kilka przykładów. Zrobienie większego silnika turbinowego w warunkach amatorskich jest trudne, natomiast z pulsacyjnym można się pobawić.

Pozdrawiam
PS "bakcyla" idzie dorwać w każdym wieku. ;-) Sorry, że nie na temat - to już mój ostatni wpis tyczący silników pulsacyjnych w temacie o "turbinach".


Robertos_toyoto
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 1
Posty: 17
Rejestracja: 19 mar 2008, 15:11
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

#38

Post napisał: Robertos_toyoto » 25 mar 2008, 16:02

Świetna robota. Jak dalej idą prace nad silnikiem ?
Ja od pewnego czasu zachorowałem na odrzutowce i już poczytniłem dwa modele www.robertos.prywatna.com
Chylę czoła bo poszedłem na łatwiznę i kupiłem silniki u jetcata


Jet65
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 4
Rejestracja: 03 cze 2005, 08:46
Lokalizacja: Poznań

#39

Post napisał: Jet65 » 28 sty 2012, 22:27

Widzę, że temat stary. Może chcecie odświerzyć? :-)
www.jetpol.net.pl
Jak tam prace nad silnikiem? Mam nadzieję, że już lata.
Pozdrawiam


LED007
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 5
Posty: 11
Rejestracja: 22 wrz 2007, 21:00
Lokalizacja: Lublin

#40

Post napisał: LED007 » 30 sty 2012, 16:45

Zajrzałem pod nowy link. No jak się okazuje, CNC wprowadzono w JETPOLu w listopadzie 2008, a więc było tak jak pisaliśmy wyżej, czyli początkowo te turbosilniczki powstawały dosłownie z pracy rąk i umysłu! Brawo Panowie - no i co ważne temat nie padł, ale nadal jest rozwijany.

Tak na marginesie, tematu (skoro wczesniej pisałem trochę o odrzutowych silnikach pulsacyjnych) - Bruce Simpson z Nowej Zelandii pracuje od jakiegoś czasu nad konstrukcją, jak to określa "silnika pulsacyjnego 21 wieku". Warto śledzić, bo jakby nie było jest to silnik odrzutowy bez części ruchomych - ulepszona odmiana silnika pulsacyjnego. Dla zainteresowanych:

X-Jet (pdf)
X-Jet (prototyp w akcji na filmie)

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Parowe / Styrlinga / Odrzutowe”