Silnik krokowy z alternatora od fiata 126p???

Rozmowy na temat układów elektronicznych sterowania obrabiarek CNC
Awatar użytkownika

MAAK
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 14
Posty: 409
Rejestracja: 10 wrz 2004, 09:40
Lokalizacja: Kielce

#31

Post napisał: MAAK » 01 lis 2006, 20:58

Synchroniczny silnik klatkowy to nie silnik servo z magnesem trwałym
http://www.esr-pollmeier.de/de/pdf/6674_160_20.pdf
Tu jest taki nieco przerośnięty http://www.allegro.pl/item138761711_sie ... motor.html



Tagi:


vector11
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 296
Rejestracja: 31 gru 2004, 01:18
Lokalizacja: N1 NOKTO

#32

Post napisał: vector11 » 01 lis 2006, 22:33

MAAK pisze:Synchroniczny silnik klatkowy to nie silnik servo z magnesem trwałym
http://www.esr-pollmeier.de/de/pdf/6674_160_20.pdf
Tu jest taki nieco przerośnięty http://www.allegro.pl/item138761711_sie ... motor.html
trochę bez sensu...
w pdf-ie i na allegro to silniki synchroniczne, bo przeważnie tylko takie pracują jako serwo AC;
mógłby też być asynchroniczny, gdyby nie poślizg (i stąd jego nazwa)
a magnesy dają przy tych samych parametrach mniejsze gabaryty niż blachy magnetyczne; prawa fizyki są niezmienne...

Awatar użytkownika

MAAK
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 14
Posty: 409
Rejestracja: 10 wrz 2004, 09:40
Lokalizacja: Kielce

#33

Post napisał: MAAK » 02 lis 2006, 07:17

Właśnie sam sobie odpowiedziałeś chodzi o te magnesy i gabaryty i waga
może rzeczywiście bez sensu robić coś takiego jak jest w miarę tanie
Może poszukać coś e sieci, może chińskie itp.
Czy widział ktoś jakiegoś taniego sprzedawcę silników do 1kW 3faz. AC z magnesem trwałym?


vector11
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 296
Rejestracja: 31 gru 2004, 01:18
Lokalizacja: N1 NOKTO

#34

Post napisał: vector11 » 02 lis 2006, 07:55

dokładnie - tym bardziej, że zrobiony w domowych warunkach, taki silnik nie będzie miał połowy sprawności fabrycznego...

Awatar użytkownika

MAAK
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 14
Posty: 409
Rejestracja: 10 wrz 2004, 09:40
Lokalizacja: Kielce

#35

Post napisał: MAAK » 02 lis 2006, 09:35

Zrobić to można, bo robią modelarskie do samolotów lepsze parametry niż ogólnodostępne
Ja też zrobiłem parę sztuk
trzeba mieć tokarkę i przydała by sie wyważarka ale można wyważyć też ręcznie
Właśnie najważniejszy jest stojan bo tego nie opłaca się robić, wszystko inne można dorobić
http://www.alexrc.com/page2.html
Kolega podrzucił mi nawet filmik jak gościu założył go do roweru i jedzie całkiem szybko
silnik wielkości 30-mm
Mogę podrzucić na maila ma MB

Silniki nietypowe
Można samemu wymyślić jakąś swoją odmianę silnika
ZADZIWIAJĄCY MAGNETYCZNY SILNIK KOHEI MINATO
Załączniki
Elektryczne pojazdy.rar
(457.52 KiB) Pobrany 301 razy

Awatar użytkownika

Autor tematu
wood carver
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 7
Posty: 1243
Rejestracja: 28 lip 2006, 19:14
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

#36

Post napisał: wood carver » 08 lis 2006, 17:57

apropos tego alternatora!!!
jest jeszcze inny wątek, sprawe trzeba by rozwinąĆ , ale oile się orientuje, turbocnc, umożliwia sterowanie sinikiem tzw. fazowe. Chodzi o to, ( jak opiszą niektórzy), że zamiast sygnałów step/ dir...z lpt posyłany jest szereg sygnałów np. na piny 2, 3, 4...2,3,4...itd....zasilając poszczególne fazy silnika!!Wiem że takie próby wychodzą pozytywnie z silniczkiem o dyskietki ( przynajmniej tak pisza niektórzy)
to bardzo prymitywny sposób zasilaniai tutaj wchodziłoby w grę jeszcze ustalenie wysokości prądu, budowa prostej końcówki mocy i oczywiście ustalenie "szerokości" sygnałów...ale może by coś poeksperymentować??

[ Dodano: 2006-11-08, 18:38 ]
Set the Last Phase to the number of phases used in your drive scheme. Full, half, and quarter step schemes can be developed for both unipolar and bipolar two-phase stepper motors using the 16 phase definitions available. Pin assignments for Phase definitions follow.

Pin state: 1 0 0 0 X X X X X X X X (from Phase definition 1)
Pin ID: 2 3 4 5 6 7 8 9 1 14 16 17

Pins 1,14,16,17 are driven separately from the other 8 since the computer can only change one byte at a time on the port. Therefore, keep all the phases for one motor either on pins 2-9 or on pins 1,14,16 and 17.

może to ktoś wytłumczyc???? z czym się to je...bo ja nie rozumiem zabardzo...próbowałem na różne sposoby, ale nie działa, czegoś nie wiem.

[ Dodano: 2006-11-08, 18:38 ]
jak się definuje te fazy???


Adalber
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 11
Posty: 687
Rejestracja: 10 lip 2005, 15:13
Lokalizacja: Polska

#37

Post napisał: Adalber » 08 lis 2006, 22:47

Nie znam turbo cnc ,ale działa to chyba tak :
Załóżmy masz silnik trójfazowy unipolarny (może być alternator) ,sinik ma być sterowany pełnokrokowo to znaczy po kolei będą włączane trzy fazy

Last phase =3
Phase Definitions
100xxxxxxxxx
010xxxxxxxxx
001xxxxxxxxx

taki zapis w Phase Definitions oznacza ,że sygnał będzie kolejno pojawiał się na pinach 2,3,4.


Pins 1,14,16,17 are driven separately from the other 8 since the computer can only change one byte at a time on the port. Therefore, keep all the phases for one motor either on pins 2-9 or on pins 1,14,16 and 17.
Ogolnie : port jest sterowany bajtowo i piny 2-9 to jeden bajt a pozostałe 1,14,16 i 17 to drugi bajt .Komputer w danym momencie zmienia tylko jeden bajt ,dlatego zalecane jest by końcówki danego silnika były podłączone do wyjść 2-9 lub 1,14,16,17.

Awatar użytkownika

MAAK
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 14
Posty: 409
Rejestracja: 10 wrz 2004, 09:40
Lokalizacja: Kielce

#38

Post napisał: MAAK » 09 lis 2006, 07:36

Może ktoś co sie dobrze zna na turbocnc mógłby zapisać stany na pinach po jednym kroku?
Ja zrobiłem taki kod na frójfazowy bipolarny (6 tranzystorów) i wyszło mi 12 kroków!
Silnik działa, jak ma 6 bieg. to ma 24kr/obr, 9 ma 36/obr, ciekawe ile by miał silnik krokowy trójfazowy
Właśnie myślę jak mu zrobić prosto mikrokoki, ale nie mam doświadczenia z PWM
Nie wiem jak dobierają takie PWM w % od pełnego zasilania?


anoda
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 468
Rejestracja: 06 gru 2004, 10:17
Lokalizacja: P?ock

#39

Post napisał: anoda » 09 lis 2006, 09:47

Nawiążę do wcześniejszych postów - zasilacz 20 A - najlepiej wziąść baterię akumulatorów z ciągłym zasilaniem ładowania. Sterowanie powinno być czoperowane - czyli nawet nie przewijany alternator jak najbardziej się nadaje. Pozostaje jedynie problem wydajności prądowej sterownika. Przy przeewijaniu obowiązuje zasada, że liczba amperozwoi jest stała. Zmiana wywoływania strumiena w wirniku przy użyciu magnesów jest wątpliwa. Koszt magnesów jest porównywalny z kosztem zakupu ładowarkli akumulatorów - akoszty przeróbki. Choć zaleta jedna jest niewątpliwa - winik się nie grzeje.
Pozdrawiam

Cokolwiek Byś nie zrobił i tak Będziesz żałować - BROMBEL Liczy się suma kosztów globalnych.

Awatar użytkownika

MAAK
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 14
Posty: 409
Rejestracja: 10 wrz 2004, 09:40
Lokalizacja: Kielce

#40

Post napisał: MAAK » 09 lis 2006, 10:12

Takie napięcie to tylko do małych obrotów wystarczy przy większych to trzeba zwiększyć napięcie i ograniczyć prąd

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Elektronika CNC”