Silnik 1-faz. 0,55 kW

Planujesz zakup sprzętu do warsztatu, masz problem z maszyną tu możesz o tym porozmawiać - nie tylko maszyny CNC

drhambone
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 187
Rejestracja: 27 lut 2013, 20:46
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Silnik 1-faz. 0,55 kW

#21

Post napisał: drhambone » 27 paź 2020, 20:11



KEEP CALM AND AUTOMATE


Autor tematu
zyx5050
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 13
Posty: 209
Rejestracja: 27 lip 2019, 12:24

Re: Silnik 1-faz. 0,55 kW

#22

Post napisał: zyx5050 » 27 paź 2020, 20:12

drhambone pisze:
27 paź 2020, 20:11
Zerknij na to:

https://www.google.com/search?q=wy%C5%8 ... PL823PL823

O to mi chodziło.
Nic takiego nei było w środku, jedynei tak pierścień kompensacyjny.

Obrazek


elektro nik
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 4
Posty: 28
Rejestracja: 09 cze 2020, 21:25

Re: Silnik 1-faz. 0,55 kW

#23

Post napisał: elektro nik » 27 paź 2020, 20:15

Może na epoksyd wkleić to koło pasowe ??
...i jakoś wyosiować szpilkami czy czymś jeszcze cieńszym.

Wracając do tematu cewek, to nie mam pewności czy mają one fabrycznie taką samą rezystancję (czy są symetryczne czy to jeszcze jakaś inna konstrukcja)
Z pomiarów które podałeś wynika że jest pomiędzy nimi różnica. Może to wskazywać że cewka o większym oporze może mieć przegrzaną miedź, a cewka o mniejszym oporze mieć na jakimś odcinku przebicie do swojej własnej żyły.
Ale trzeba tu mieć pewność czy w tej konstrukcji mają być symetryczne, jakiś PDF z danymi silnika od producenta by się przydał.

Jeśli silnik był przeciążany to przyjrzyj się jakości emalii na uzwojeniach.


Autor tematu
zyx5050
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 13
Posty: 209
Rejestracja: 27 lip 2019, 12:24

Re: Silnik 1-faz. 0,55 kW

#24

Post napisał: zyx5050 » 27 paź 2020, 20:49

elektro nik pisze:
27 paź 2020, 20:15
Może na epoksyd wkleić to koło pasowe ??
...i jakoś wyosiować szpilkami czy czymś jeszcze cieńszym.

Wracając do tematu cewek, to nie mam pewności czy mają one fabrycznie taką samą rezystancję (czy są symetryczne czy to jeszcze jakaś inna konstrukcja)
Z pomiarów które podałeś wynika że jest pomiędzy nimi różnica. Może to wskazywać że cewka o większym oporze może mieć przegrzaną miedź, a cewka o mniejszym oporze mieć na jakimś odcinku przebicie do swojej własnej żyły.
Ale trzeba tu mieć pewność czy w tej konstrukcji mają być symetryczne, jakiś PDF z danymi silnika od producenta by się przydał.

Jeśli silnik był przeciążany to przyjrzyj się jakości emalii na uzwojeniach.
PDF'a nie ma, bo silnik stary, ale tabliczka tak wygląda: Obrazek


Andrzej 40
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2059
Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
Lokalizacja: Poznań

Re: Silnik 1-faz. 0,55 kW

#25

Post napisał: Andrzej 40 » 30 paź 2020, 04:00

tuxcnc pisze:
27 paź 2020, 19:45
Może masz uszkodzony kondensator ?
20 µF to raczej elektrolityczny, a takie wysychają i tracą pojemność.
W obwodach sieciowych nie stosuje się kondensatorów elektrolitycznych.


rynio_di
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1494
Rejestracja: 03 gru 2005, 23:44
Lokalizacja: lublin

Re: Silnik 1-faz. 0,55 kW

#26

Post napisał: rynio_di » 30 paź 2020, 08:39

Ja wziął bym miernik indukcyjny w ręce i tymże induktorem sprawdził ,
ciągłość uzwojenia cewki rozruchowej i pracy
przebicie izolacji pomiędzy cewkami
przebicie izolacji do masy / korpusu silnika ( ale jakby przebijał do korpusu to by biło prądem po łapach )
kondensator ( podmienił na próbę ).
Izolacja kl. B to coś ze 130*C więc może przegrzany.


Autor tematu
zyx5050
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 13
Posty: 209
Rejestracja: 27 lip 2019, 12:24

Re: Silnik 1-faz. 0,55 kW

#27

Post napisał: zyx5050 » 30 paź 2020, 09:05

rynio_di pisze:
30 paź 2020, 08:39
Ja wziął bym miernik indukcyjny w ręce i tymże induktorem sprawdził ,
ciągłość uzwojenia cewki rozruchowej i pracy
przebicie izolacji pomiędzy cewkami
przebicie izolacji do masy / korpusu silnika ( ale jakby przebijał do korpusu to by biło prądem po łapach )
kondensator ( podmienił na próbę ).
Izolacja kl. B to coś ze 130*C więc może przegrzany.
Już działa, po prostu silnik jest tak czuły, że przykręcenie śruby dociskającej dekiel z łożyskiem o parę setek więcej powoduje, że silnik już nie chce startować i buczy. Nie wiem jak to ująć, ale trzeba dokręcać bardzo powoli.


Andrzej 40
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2059
Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
Lokalizacja: Poznań

Re: Silnik 1-faz. 0,55 kW

#28

Post napisał: Andrzej 40 » 03 lis 2020, 01:22

To może oznaczać, że łożyska nie wchodzą do końca w swoje gniazda lub nie są dostatecznie wciśnięte na wał. Najpierw bym po mocnym skręceniu pobijał przez twardy klocek, mosiądz lub Al (nie za mocno) z obu stron osiowo w celu dociśnięcia łożysk. Silnik powinien się potem obracać swobodnie. Oczywiście lepsza byłaby prasa, ale trzeba mieć :wink: . Jeśli to nie pomoże to pozostaje rozkręcenie i sprawdzenie przyczyny. Może coś się dostało w gniazdo łożyska.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „WARSZTAT”