Rysunek wykonawczy wałka - pierścień osadczy
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 10
- Rejestracja: 24 paź 2015, 16:31
- Lokalizacja: Polska Południowa
Rysunek wykonawczy wałka - pierścień osadczy
Witam. Chciałabym się o coś zapytać. Na studiach w ramach zajęć z przedmiotu projektowanie procesów technologicznych, mamy przygotować/skonstruować wałek na bazie, którego później będziemy tworzyć dla niego dokumentację m.in. kartę obróbki zgrubnej. Jest również warunek, aby wałek był "ekonomiczny" - w miarę tani do wytworzenia.
Dostępne są 2 koncepcję:
koncepcje
Koncepcja 1 z kołem w środku, natomiast koncepcja 2 - koło na końcu wałka.
Z pierwszą nie mam problemu. Jeśli chodzi o drugą, to mam 2 pomysły:
pomysły
, przy czym najbardziej podoba mi się wariant 1. Oczywiście wszędzie za zabezpieczenie chciałabym wziąć pierścienie osadcze.
Problem pojawia się przy zabezpieczeniu pomiędzy łożyskami. Wiem może to głupie, że pytam się o takie rzeczy, ale chciałam się upewnić czy w tym miejscu wystarczy wziąć wymiar "f" (czyli sam rowek)? Czy musi być zarówno wymiar rowka (f) jak i wymiar "h" tak jak jest w "normie" ( pierścień osadczy zewnętrzny ) , ale w tym przypadku bez sfazowania? chyba, ze sfazowanie jest konieczne.
F
bo tutaj np. nie widzę sfazowań chyba, że nie są to pierścienie osadcze.
brak sfazowania
Link do tematu tego rysunku ^
Za odpowiedź z góry dziękuję
Dostępne są 2 koncepcję:
koncepcje
Koncepcja 1 z kołem w środku, natomiast koncepcja 2 - koło na końcu wałka.
Z pierwszą nie mam problemu. Jeśli chodzi o drugą, to mam 2 pomysły:
pomysły
, przy czym najbardziej podoba mi się wariant 1. Oczywiście wszędzie za zabezpieczenie chciałabym wziąć pierścienie osadcze.
Problem pojawia się przy zabezpieczeniu pomiędzy łożyskami. Wiem może to głupie, że pytam się o takie rzeczy, ale chciałam się upewnić czy w tym miejscu wystarczy wziąć wymiar "f" (czyli sam rowek)? Czy musi być zarówno wymiar rowka (f) jak i wymiar "h" tak jak jest w "normie" ( pierścień osadczy zewnętrzny ) , ale w tym przypadku bez sfazowania? chyba, ze sfazowanie jest konieczne.
F
bo tutaj np. nie widzę sfazowań chyba, że nie są to pierścienie osadcze.
brak sfazowania
Link do tematu tego rysunku ^
Za odpowiedź z góry dziękuję
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 4234
- Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
- Lokalizacja: Szczecin
tak akurat nie może być.
nawet jak masz dwa jednakowe łożyska obok siebie, to lepiej dać dystans (i obniżyć fragment czopa nawet o kilka setnych) ze względów montażowych. jeśli chodzi o zabezpieczanie, to wystarczy stopień oporowy i pierścień, bądź dwa pierścienie nawet jeśli nie ma potrzeby poszerzania wału
nawet jak masz dwa jednakowe łożyska obok siebie, to lepiej dać dystans (i obniżyć fragment czopa nawet o kilka setnych) ze względów montażowych. jeśli chodzi o zabezpieczanie, to wystarczy stopień oporowy i pierścień, bądź dwa pierścienie nawet jeśli nie ma potrzeby poszerzania wału
Można?
Morzna!!!
Morzna!!!
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 10
- Rejestracja: 24 paź 2015, 16:31
- Lokalizacja: Polska Południowa
Chodzi Ci o coś takiego? klik , bo tutaj ten "fragment czopa" nie jest obniżony: tak samo tutaj klik - nr. 15 czy tu (<- wg. tego wałek wyglądałby tak: klik )
Czy tuleja dystansowa jest znormalizowana? Pytam, ponieważ nigdy nie zdarzyło mi się użyć jej w rysunku.
Czy tuleja dystansowa jest znormalizowana? Pytam, ponieważ nigdy nie zdarzyło mi się użyć jej w rysunku.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 4234
- Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
- Lokalizacja: Szczecin
tak, chodzi o coś takiego jak w przykładzie 1
w drugim przykładzie nie wiadomo, bo nie ma tam wymiarów (nie jest to rysunek wykonawczy, więc może nie wszystko być widoczne, a w przykładzie 3 masz dwa stopnie pod łożyska, wiec to zupełnie co innego.
tuleje dystansowe nie są znormalizowane.
dystans , to nie musi być zaraz tuleja dystansowa, może być tak, że w obudowie łożyska są montowane z dwóch stron i powierzchnie oporowe utrzymują dystans. Wałek nie jest jedynym elementem w węźle
w drugim przykładzie nie wiadomo, bo nie ma tam wymiarów (nie jest to rysunek wykonawczy, więc może nie wszystko być widoczne, a w przykładzie 3 masz dwa stopnie pod łożyska, wiec to zupełnie co innego.
tuleje dystansowe nie są znormalizowane.
dystans , to nie musi być zaraz tuleja dystansowa, może być tak, że w obudowie łożyska są montowane z dwóch stron i powierzchnie oporowe utrzymują dystans. Wałek nie jest jedynym elementem w węźle
Można?
Morzna!!!
Morzna!!!