Rewolwer zmieniarka narzędzia ATC tokarka Cyclone

Rozmowy dotyczące budowy, działania i naprawy urządzeń automatyki przemysłowej
Awatar użytkownika

tuxcnc
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 11
Posty: 8842
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Rewolwer zmieniarka narzędzia ATC tokarka Cyclone

#31

Post napisał: tuxcnc » 07 sty 2025, 16:02

lepi pisze:
07 sty 2025, 15:39
Jak robilem podajnik to kupilem silnik od hulajnogi, bylo tanio i szybko. I bez zbednych kabelków, sterowników.
Ja nie wiem skąd u ludzi ta potrzeba chwalenia się partactwem i druciarstwem...

https://www.aliexpress.com/item/1005001495489210.html
https://www.aliexpress.com/item/1005004016188262.html
Uniwersalne, znormalizowane, kompaktowe.
Sterownik wbudowany w silnik, zawsze znajdzie się jakiś zamiennik.




lepi
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 11
Posty: 1563
Rejestracja: 09 lip 2012, 20:34
Lokalizacja: Poznań

Re: Rewolwer zmieniarka narzędzia ATC tokarka Cyclone

#32

Post napisał: lepi » 07 sty 2025, 16:13

A co jest nie tak z silnikiem dc, który był sprzedawany miedzy innymi jako silnik hulajnogi?
W przypadku podajnika ważna jest regulacja momentu obrotowego.
Nic z podanych prze ciebie linków nie nadaje się do tego pomijając już brak źródła step/dir w maszynie. No ale niektórzy lubią sobie komplikować :)

Awatar użytkownika

tuxcnc
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 11
Posty: 8842
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Rewolwer zmieniarka narzędzia ATC tokarka Cyclone

#33

Post napisał: tuxcnc » 07 sty 2025, 16:22

lepi pisze:
07 sty 2025, 16:13
pomijając już brak źródła step/dir w maszynie.
Źródło step/dir zrobisz na mikrokontrolerze za 10 PLN. Polecam takie mini moduły na EP32-C3, choć wybór jest naprawdę duży.
W silniku od hulajnogi najbardziej nie podobają mi się szczotki, choć ogólnie jest to badziew zaprojektowany do tanich zabawek.


kszumek
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 14
Posty: 455
Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:08
Lokalizacja: Białystok

Re: Rewolwer zmieniarka narzędzia ATC tokarka Cyclone

#34

Post napisał: kszumek » 07 sty 2025, 17:23

między zasilaczem a silnikiem coś musi być
2 przekaźniki i rezystor z diodą to też sterownik ,
od hulajnogi odpada bo rozmiar ośka i szczelność
weźmy pod uwagę silnik który podziała tam dłużej niż miesiąc
czyli albo z przemysłu , albo chińczyk od czegoś z zapasem mocy ale który ma jakąś szczelność
no i z jakąś sensowną ośką bo trzeba tam coś osadzić powiedzmy fi 14 lub więcej
nie no sam szukałem kiedyś to nic nie było co ma "ręce i nogi"
albo za mały za duży albo flansza mocno nie pasuje albo jeszcze coś innego


1 pomysł: popatrz na wykresy momentu od czego zależy oprócz prądu
2 to może dziś jeszcze napisze jak przetestuje

dobra proponuje już nie o swoich maszynach ale autora co on na to i jaką ma flanszę i potrzebny wałek

Dodane 43 minuty 31 sekundy:
pomysł 2 nie działa ze sterownikiem serwokrokówki ,działa z moimi normalnymi sterownikami

u mnie krokówka w miejsce serwa obrotu pasowała 1 do 1 i flansza i wałek
do napędu osi musiałem przerabiać bo już serwa były większe


lepi
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 11
Posty: 1563
Rejestracja: 09 lip 2012, 20:34
Lokalizacja: Poznań

Re: Rewolwer zmieniarka narzędzia ATC tokarka Cyclone

#35

Post napisał: lepi » 07 sty 2025, 18:06

To tylko dokończę dla gościa od partactwa :)
Kilkanascie lat temu ali nie wysyłało z polski o ile istniało a czasu nie bylo. Nie bylo też silników zintegrowanych i jak pisalem, konieczne bylo sterowanie momentem.
Wiec propozyvja tuxa jest bez sensu jak większość jego wypowiedzi. Przynajmniej odnośnie mojego rozwiązania.
W międzyczasie padly mi przynajmniej dwa sterowniki krokowców a silnik dc kręci nadal. To bylo i jest bardzo dobre rozwiązanie. Poza tym te był tylko przyklad.
@kszumek , skąd wiesz, ze nie pasuje. Przecież nie widzialeś tej glowicy.

Awatar użytkownika

tuxcnc
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 11
Posty: 8842
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Rewolwer zmieniarka narzędzia ATC tokarka Cyclone

#36

Post napisał: tuxcnc » 07 sty 2025, 18:10

lepi pisze:
07 sty 2025, 18:06
Kilkanascie lat temu ali nie wysyłało z polski o ile istniało a czasu nie bylo. Nie bylo też silników zintegrowanych i jak pisalem, konieczne bylo sterowanie momentem.
Wiec propozyvja tuxa jest bez sensu jak większość jego wypowiedzi.
Ja Ci nie doradzałem co powinieneś zrobić kilkanaście lat temu, więc twoja wypowiedź jest skrajnie debilna.


kszumek
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 14
Posty: 455
Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:08
Lokalizacja: Białystok

Re: Rewolwer zmieniarka narzędzia ATC tokarka Cyclone

#37

Post napisał: kszumek » 07 sty 2025, 18:32

witam
masz racje tej nie widziałem ale jest dość mała
a silnik "pękaty "czyli krótki ale o sporej średnicy
dlatego z dalszymi wywodami się na razie powstrzymuje do odpowiedzi autora
nie będę filozofował bo i tak wybierze odpowiadające jemu rozwiązanie
(zauważyliście że my tu tak tylko między sobą ?)

Awatar użytkownika

Autor tematu
adam Fx
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 5580
Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
Lokalizacja: Gliwice

Re: Rewolwer zmieniarka narzędzia ATC tokarka Cyclone

#38

Post napisał: adam Fx » 12 sty 2025, 17:22

lepi pisze:Wciaż nie widzę zadnej przewagi silnika krokowego.
Pomyślałem o krokowym bo z automatu trzyma na hamulcu a w oryginale był silnik z hamulcem
hamulec gabarytowo wydaje się dosyć duży w stosunku do reszty silnika i nie jestem pewny czy jest on równy momentowi silnika czy jednak nie znacznie mocniejszy. Obrazek Dałbym tam silnik DC ale nie jestem pewien tego hamowania oraz w sumie nie wiem jaki silnik tam wpakować
kszumek pisze:(zauważyliście że my tu tak tylko między sobą ?)
spokojne słucham dyskusji i argumentacji

Dodam jeszcze że przełożenie jest spore z silnika na ślimak jest przekładnia redukująca obroty następnie ślimak jeszcze kręci nakrętką z gwintem (co prawda nie samohamownym) dodałem film z rozbiórki https://youtu.be/kgoTrKid0dk?si=W9mxI2wzBzjDx-Eu gdyby ktoś chciał poznać lepiej konstrukcje.

Może powinienem zrobić testy organoleptyczne zarówno badając siłę zaciągania jak i siłę trzymana oraz możliwość wystąpienia samozluzowania?
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk) :?
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos


qqaz
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2222
Rejestracja: 28 sty 2007, 16:12
Lokalizacja: Łódź

Re: Rewolwer zmieniarka narzędzia ATC tokarka Cyclone

#39

Post napisał: qqaz » 12 sty 2025, 18:35

a masz tam hamulec czy luzownik? Bo to jest różnica który kiedy hamuje Ale krokówke wstawisz i bedzie bez hamulca.

Awatar użytkownika

Autor tematu
adam Fx
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 5580
Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
Lokalizacja: Gliwice

Re: Rewolwer zmieniarka narzędzia ATC tokarka Cyclone

#40

Post napisał: adam Fx » 13 sty 2025, 15:05

W Instrukcji nazwane jest brake.
Myślałem o krokowym bo sam krokowy trzymam cały czas i nie wymaga dodatkowego hamulca.
Dzisiaj to zablokowałem ręcznie (bo w końcu udało mi się wyfrezować koło zębate) mam wrażenie że 12Nm to jest duża przesada (muszę dorobić jakąś przejściówkę do tego koła zębatego żeby założyć klucz dynamometryczny i zbadać moment w jakim to najlepiej dociągać). Przy okazji zrobiłem też próbę co prawda bardzo prowizoryczna na luzowanie się samodzielne mechanizmu: po ręcznym zaciągnięciu i nie zablokowaniu próbowałem obrócić w jedną i w drugą stronę oraz uderzać oś imaka - nie spowodowało to powstania wyczuwalnego luzu co dobrze wróży wygląda na to że faktycznie hamulec pełni tylko formę dobezpieczenia a nie jest odpowiedzialny za pełne trzymanie podczas pracy.
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk) :?
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Automatyka przemysłowa”