Remont WS 15

Planujesz zakup sprzętu do warsztatu, masz problem z maszyną tu możesz o tym porozmawiać - nie tylko maszyny CNC

rdarek
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 44
Posty: 2135
Rejestracja: 04 sty 2013, 23:30
Lokalizacja: 3miasto

#551

Post napisał: rdarek » 01 paź 2017, 18:01

FTW pisze:Mam tą samą DTR. To nie jest ani pomiar 2 (bicie stożka) ani 3 (równoległość przesuwu tulei). Te są u mnie w normie. Interesuje mnie jaki dopuszczalny luz może mieć pinola w tulei. Zastanawiam się czy nie dać jej ewentualnie do chromowania.
A to Sorry :oops: źle zrozumiałem twoje pytanie, sprawdzałem właśnie DTR od WS151 i WSD 16 jak w pierwszym jest tabela to są podane te same pomiary a w drugiej wcięło tabelę z danymi pomiarów. :???: Osobiście bym przyjął wartość która nie przekracza wartości bicia wrzeciona.
rc36 pisze:
Zastanawiam się czy nie dać jej ewentualnie do chromowania.
Korpus jest bardziej zużyty niż pinola, więc chromowanie nic nie da. Jedyny sposób naprawy to rozwiercenie wytaczadłem + nadwymiarowa pinola.
Niekoniecznie. To samo chciałem zrobić w mojej WSD 16, czyli przeszlifowanie otworu w korpusie i chrom na tulei wrzeciona, jednak nie znalazłem w okolicy galwanizerni która położyła by tzw. chrom techniczny niestety.



Tagi:


badboy_89
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 6
Posty: 63
Rejestracja: 12 lut 2017, 21:33
Lokalizacja: Katowice

#552

Post napisał: badboy_89 » 29 paź 2017, 21:06

Koledzy mam pytanie udało mi sie kupić w 99% kompletne ws15 za 350zł wszystko prawie sprawne ale mam takie problemy:

Nie działa podnoszenie korpusu, korba kreci sie swobodnie, po zdjeciu górnej pokrywy, ten wałek z zębatką był ponizej zębatki z korbką, odkreciłem jak trzeba złozyłem i du** znów spadło na dół ( skreciło sie, bo zebatka jest w wałku zablokowana klinem) domyślam sie ze powyzej górnej pokrywy powinno byc jakieś blokowanie wałka aby nie skrecał sie w dół, u mnie przez otwór wystaje tylko głowka do kalamitki a na boku wałka widac tak jakby mały nawiercony otwór pod jakis klin na głebokosc ok2-3mm.

Samej kolumny za cholere nie idzie ruszyć popusciłem z tyłu blokade i odciaganłem kołek z boku, i ani jej przekrecic ani wyjac do góry ( wałek z zebatka wykreciłem cały po uprzednim wyjeciu wałka z korkba)


rdarek
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 44
Posty: 2135
Rejestracja: 04 sty 2013, 23:30
Lokalizacja: 3miasto

#553

Post napisał: rdarek » 29 paź 2017, 22:14

badboy_89 pisze:Samej kolumny za cholere nie idzie ruszyć popusciłem z tyłu blokade i odciaganłem kołek z boku, i ani jej przekrecic ani wyjac do góry ( wałek z zebatka wykreciłem cały po uprzednim wyjeciu wałka z korkba)
Przyrdzewiało albo zapiekło się. Korpus powinien wręcz sam opadać pod własnym ciężarem jak odkręciłeś pokrywkę to zalej kolumnę jakimś CX, WD, czy naftą zostaw na dwa dni i z wyczuciem próbuj zruszyć.


Rybiarz
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 46
Posty: 537
Rejestracja: 10 lip 2015, 13:33
Lokalizacja: Płock

#554

Post napisał: Rybiarz » 29 paź 2017, 22:34

rdarek pisze:Korpus powinien wręcz sam opadać pod własnym ciężarem
Od siebie dodam żeby postawić jakiś drewniany klocem na stół wiertarki bo ze zdjętą zębatka i śrubą to może w pewnym momencie ładnie pier.... w dół


badboy_89
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 6
Posty: 63
Rejestracja: 12 lut 2017, 21:33
Lokalizacja: Katowice

#555

Post napisał: badboy_89 » 30 paź 2017, 10:24

Popiskałem wd40 rozurszałem i zjechala prawie na sam dół, wrzucam zdjecia moze ktos podpowie czego mi brakuje w tym mechanizmie opuszczania/podnoszenia,
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


herflik-00
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 7
Posty: 37
Rejestracja: 06 kwie 2017, 08:42
Lokalizacja: DDZ

#556

Post napisał: herflik-00 » 30 paź 2017, 11:54

Witam

Tam gdzie jest obecnie kalamitka ma byc zwykła śrubka (M5) trzymająca podkładkę oporową.
Tego Ci brakuje i stąd ten efekt że śruba się wkręca do środka.

Brakuję Ci również chyba łożyska oporowego (51103) miedzy śrubą a pokrywą, bo jakoś dziwnie dużo wystaje ona z pokrywy.

Pozdrawiam


badboy_89
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 6
Posty: 63
Rejestracja: 12 lut 2017, 21:33
Lokalizacja: Katowice

#557

Post napisał: badboy_89 » 30 paź 2017, 15:33

Dziekuje za pomoc, wkrece srube m5 dam podkladke z brazu, pod pokrywa jest lozysko w koszyku, wystaja kulki same, na allegro widze ze maja byc jeszcze takie podkladki z biezniami ?Obrazek


herflik-00
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 7
Posty: 37
Rejestracja: 06 kwie 2017, 08:42
Lokalizacja: DDZ

#558

Post napisał: herflik-00 » 30 paź 2017, 20:44

Witam

Tak jak piszesz --> mają być jeszcze obie bieżnie.

pozdrawiam


rdarek
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 44
Posty: 2135
Rejestracja: 04 sty 2013, 23:30
Lokalizacja: 3miasto

#559

Post napisał: rdarek » 30 paź 2017, 20:56

herflik-00 pisze:Tak jak piszesz --> mają być jeszcze obie bieżnie.
Ważna jest jeszcze kolejność założenia tych bieżni, mają różne średnice wewnętrznego otworu :wink:


badboy_89
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 6
Posty: 63
Rejestracja: 12 lut 2017, 21:33
Lokalizacja: Katowice

#560

Post napisał: badboy_89 » 31 paź 2017, 17:56

herflik-00 pisze:Witam

Tam gdzie jest obecnie kalamitka ma byc zwykła śrubka (M5) trzymająca podkładkę oporową.
Tego Ci brakuje i stąd ten efekt że śruba się wkręca do środka.

Brakuję Ci również chyba łożyska oporowego (51103) miedzy śrubą a pokrywą, bo jakoś dziwnie dużo wystaje ona z pokrywy.

Pozdrawiam
Wyjalem kalamitke byla na wcisk w srodku niema gwintu jest gleboki otwor ktory konczy sie dziurka na boku walka przed zebatka aby ja smarowac... wyglada na oryginalne... pytanie jak teraz zrobicaby dzialal posuw...

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „WARSZTAT”