"realny" silnik modelarski - możliwe??

Dyskusje dotyczące budowy i działania modeli silników

hawranek10
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 2
Posty: 50
Rejestracja: 02 gru 2004, 22:16
Lokalizacja: Wloclawek

#21

Post napisał: hawranek10 » 07 mar 2007, 17:04

Witam, na tej stronie jest troche materialu na ten temat http://www.5bears.com/index.htm
stronan znana w srodowisku CNC. Silniki mozna robic i dosc dokladne np. gwiazdowy czy nawet czterosuwy wszystko zalezy od umiejetnosci i cierpliwosci. Pozdrawiam.



Tagi:

Awatar użytkownika

Autor tematu
Obleśny Szczur
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 8
Posty: 66
Rejestracja: 17 sie 2006, 22:13
Lokalizacja: Łódź

#22

Post napisał: Obleśny Szczur » 07 mar 2007, 21:40

Hmmm przejrzałem tą stronę ale silniki tam prezentowane są stanowczo za duże.
Nic na siłę, weź większy młotek
http://lustfulrat.deviantart.com/


hawranek10
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 2
Posty: 50
Rejestracja: 02 gru 2004, 22:16
Lokalizacja: Wloclawek

#23

Post napisał: hawranek10 » 15 mar 2007, 09:39

Witam. To nie znaczy ze samemu nie mozna wykonac cos mniejszego. Pobawic sie w konstruktora i opracowac wlasny silnik na podstawie tego projektu. Przeciez wiadomo ze co co maja takie maszyny jak frezarki CNC to sa konstruktorzy. Jezeli zmodernizuje swoja maszyne to sie zabiore za zrobienie silnika spalinowego tak dla proby. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika

Autor tematu
Obleśny Szczur
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 8
Posty: 66
Rejestracja: 17 sie 2006, 22:13
Lokalizacja: Łódź

#24

Post napisał: Obleśny Szczur » 16 mar 2007, 22:05

Tylko czy taka, że tak powiem amatorska, maszyna CNC wystarczy żeby zrobić taki silnik - wydaje mi się że tolerancje wymiarów jakich wymaga taki mały silnik będą poważnym problemem.
Nic na siłę, weź większy młotek
http://lustfulrat.deviantart.com/


kaamil1984
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 19 maja 2008, 22:37
Lokalizacja: Białystok

#25

Post napisał: kaamil1984 » 19 maja 2008, 22:50

Temat stary ale wyjaśnię gdyby komuś jeszcze przychodziło coś takiego do głowy.

1. Moim zdaniem da się zbudować niskoobrotowy mały silnik.
2. Nie da sie otrzymać pomruku basowego.

Silnik modelarski jak ktoś napisał potrzebuje wysokich obrotów do uzyskania przyzwoitej mocy. Dzieje się tak dlatego, że on potrzebuje pędu aby być w stanie sprężać mieszankę paliwowo powietrzną. W dużych silnikach uzyskanie pędu przy dużej masie korbowodu nie wymaga dużych obrotów a w małych niestety tak.

Przyszło mi do głowy coś takiego: jakieś dodatkowe ciężkie kółko czy wałek (najlepiej dużej średnicy, wtedy mogło by być lżejsze) napędzany poprzez przekładnię np. 1:20. Przy 1000 obr silnika ciężarek obracał by się 20000obr/min i miał by pęd przy małej masie i niskich obrotach silnika. Silnik by chyba nie stawał...

Pozdro
Kamil


mike217
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1167
Rejestracja: 23 kwie 2008, 20:56
Lokalizacja: bydgoszcz

#26

Post napisał: mike217 » 21 maja 2008, 11:03

Wiotam jestem modelarzem, pływałem pare lat wyczynowo łodkami z silnikami spalinowymi.. moim zdanie da sie zrobic motor który bedzie krecił 5-6tys,, mniej bedzie ciezko w pojemnosci 20ccm trzeba zrobic motor o długim skoku tłoka. Tolerancja wymiarów jest do osiągniecia na szlifierkachm na cnc watpie. jednynie na cnc mozna by zrobic karter dekiel karteru i prefabrykat głowicy. Tłok odlewany i obrabiany, wał korbowy obrabiany na szlifierkach. korba też obrabiana. o ile technologicznie jest do wykonania to odlewy zycze powodzenia i dobór materiału na tłok i tuleje która musi bych chromowana, brążowo stalowa tuleja... jest Pan w toruniu który robi silniki wyczynowe 15ccm.. ma to moc jakies 6 koni i Pan ma dostep do wszystkich najbardziej skomplikowancyh maszyn i ma kokile na tłok i karter. to motory wyczynowe i wykonanie nie odbiega ba jest nawet lepsze od fabrycznego. z tym że ten Pan jest wysokiej klasy fachowcem od obróbki metali i mówie ze ma dostep do maszyn jakich połowa z Was nie widziała pewnie.. na CNC NIC tam nie jest wykonane...

Awatar użytkownika

Autor tematu
Obleśny Szczur
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 8
Posty: 66
Rejestracja: 17 sie 2006, 22:13
Lokalizacja: Łódź

#27

Post napisał: Obleśny Szczur » 23 maja 2008, 12:09

kaamil1984 pisze: 2. Nie da sie otrzymać pomruku basowego.
A gdyby zastosować odpowiedni układ wydechowy? Coś jak "wiejski tuning" :)

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#28

Post napisał: ALZ » 23 maja 2008, 20:29

Wykonanie silnika małego który bedzie miał małe obroty i "gang" oryginału byłoby możliwe ale tylko pod warunkiem że paliwo do tego silnika bedzie zmodyfikowane. Chodzi tutaj o szybkość spalania bo szybkość czoła płomienia jest taka sama w silniku "dorosłym" jak i w małym(dlatego takie wysokie obroty). Całą zabawę należałoby zatem rozpocząć od poszukania odpowiedniego paliwa.


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 7604
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#29

Post napisał: pukury » 23 maja 2008, 22:22

witam !
obawiam się że trzeba by jakąś " pierdziawkę " zainstalować .
paliwo dostępne ( realnie ) to benzyna , metanol , etanol i to właściwe koniec .
małe obroty można by ( jak jeden kol. napisał ) osiągnąć przy bardzo dużym skoku tłoka i małej jego średnicy .
i myślę że o wiele mniejsze niż 6 tyś .
pozdrawiam !!
Mane Tekel Fares

Awatar użytkownika

Autor tematu
Obleśny Szczur
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 8
Posty: 66
Rejestracja: 17 sie 2006, 22:13
Lokalizacja: Łódź

#30

Post napisał: Obleśny Szczur » 16 cze 2008, 20:02

A może by tak bardziej od strony praktycznej. Pod linkiem przekrój prostego jednocylindrowego silnika żarowego.

http://www.old.modelarstwo.org.pl/techn ... uss/1.html

Powiedzmy, że zbudujemy coś takiego tylko że zwiększamy skok tłoka (wydłużamy cylinder, korbowód i zmieniamy odpowiednio resztę wymiarów bo na to są wzory) i dokładamy poprzez przekładnię (albo i bez) odpowiednią masę wirującą. Czy teoretycznie taka konstrukcja ruszy i będzie miała inne (mniejsze) obroty?
Nic na siłę, weź większy młotek
http://lustfulrat.deviantart.com/

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Parowe / Styrlinga / Odrzutowe”