Przyszłość kierunku Mechanika i budowa maszyn a rozwój branży motoryzacyjnej w kierunku samochodów elektrycznych

Tu można porozmawiać na dowolny temat nie koniecznie związany z tematyką maszyn i CNC

IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 10
Posty: 7549
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

Re: Przyszłość kierunku Mechanika i budowa maszyn a rozwój branży motoryzacyjnej w kierunku samochodów elektrycznych

#51

Post napisał: IMPULS3 » 20 wrz 2018, 20:38

strikexp pisze:Ja Wam Panowie napiszę jako ktoś co studiował energetykę, dlaczego nie elektryczność jet przyszłością. Energii elektrycznej na dzień dzisiejszy praktycznie nie da się zmagazynować!


Proszę Cie nie zaniżaj tego forum swoimi głupawymi nie popartymi niczym pomysłami.
Sposobów jest aż nadto tylko Ty nie masz całkowicie o tym pojęcia. Gdybyś studiował energetykę to wiedziałbyś o silnikach BLDC które są stosowane obecnie na dość szeroką skalę w pojazdach a o których nie wspomniałeś w temacie o rowerze elektrycznym tylko opisałeś zwykły silnik szczotkowy ze sterownikiem o zmiennym wypełnieniu.
Ogólnie piszesz same glupoty na tym forum -zastanawiam się tylko po co? Chyba tylko po to ktoś kto tu zajrzy i przeczyta te Twoje wymysły -roześmiał się i więcej tu nie zaglądał. :(




strikexp
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 41
Posty: 4419
Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przyszłość kierunku Mechanika i budowa maszyn a rozwój branży motoryzacyjnej w kierunku samochodów elektrycznych

#52

Post napisał: strikexp » 20 wrz 2018, 21:16

IMPULS3 pisze:
20 wrz 2018, 20:38
Gdybyś studiował energetykę to wiedziałbyś o silnikach BLDC które są stosowane obecnie na dość szeroką skalę w pojazdach a o których nie wspomniałeś w temacie o rowerze elektrycznym tylko opisałeś zwykły silnik szczotkowy ze sterownikiem o zmiennym wypełnieniu.
Ogólnie piszesz same glupoty na tym forum -zastanawiam się tylko po co? Chyba tylko po to ktoś kto tu zajrzy i przeczyta te Twoje wymysły -roześmiał się i więcej tu nie zaglądał. :(
Gdybyś nie próbował być mądry w tematach w których do końca się nie orientujesz, to byś się nie ośmieszał. Akurat zdążyłem wytknąć Ci twoją niewiedzę w tamtym temacie więc kiepsko bo tutaj będzie drugi raz.
Otóż nie, silników BLCD nie stosuje się w rowerkach ponieważ są drogie. To już trzeba mieć fanaberię że ma być BLCD, szczególnie że tani może mieć podobną żywotność co szczotkowy...
A w pojazdach... rozumiem w samochodach? Stosuje się raczej silniki asynchroniczne z powodu ich żywotności i łatwości sterowania przy takim budżecie.
A dlaczego nie BLCD w samochodach? Raz że drożej wychodzi, w końcu podobna elektronika co w falowniku ale dodatkowo magnesy(za***iście drogie sprawdź sam, cena rośnie wykładniczo z wielkością). A dwa że magnesy tracą swoje właściwości, z czasem. Więc taki samochód traciłby kilka procent mocy rocznie :mrgreen: Kuriozalna sytuacja :mrgreen:
Silników BLCD używa się tam gdzie moce są małe (tania elektronika) a czas użytkowania wynosi kilka lat. Wiec jest masowo wykorzystywany w przemyśle, komputerach itd ale nie w samochodach i dużych maszynach.

Awatar użytkownika

bartuss1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 8458
Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Kontakt:

Re: Przyszłość kierunku Mechanika i budowa maszyn a rozwój branży motoryzacyjnej w kierunku samochodów elektrycznych

#53

Post napisał: bartuss1 » 20 wrz 2018, 21:35

ostatnia metoda to perpetuum mobile wytwarzające energię. w czasach kiedy stworzono tę definicję faktycznie niemozliwym bylo stworzenie takego generatora, a dzisiaj? Dzisiaj są inne metody sterowania energią, jest tez elektronika, tu bym upatrywal mozliwosci odzyskania energii anizeli jej wytwarzania kosztem spalin czegokowiek na zasadzie rownania energii, jednak to równanie moze byc blędne i pewnikiem ktos juz na to wpadł, pomijam wszelakie teorie spisku, ale eksperymentatorów mamy pod dostatkiem.
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign


IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 10
Posty: 7549
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

Re: Przyszłość kierunku Mechanika i budowa maszyn a rozwój branży motoryzacyjnej w kierunku samochodów elektrycznych

#54

Post napisał: IMPULS3 » 20 wrz 2018, 22:39

strikexp pisze:Gdybyś nie próbował być mądry w tematach w których do końca się nie orientujesz, to byś się nie ośmieszał. Akurat zdążyłem wytknąć Ci twoją niewiedzę w tamtym temacie więc kiepsko bo tutaj będzie drugi raz.
Otóż nie, silników BLCD nie stosuje się w rowerkach ponieważ są drogie. To już trzeba mieć fanaberię że ma być BLCD, szczególnie że tani może mieć podobną żywotność co szczotkowy...

20180920_213959_HDR.jpg
Poziom Twojej niewiedzy a do tego głupoty przechodzi wszelkie możliwe poziomy.:(
To jest mój silnik BLDC 1KW kupiony z zapleciona już obręczą, sterownikiem,czujnikiem pas i manetkami za 1200 zł. jest nowy i kupiony od człowieka który handluje takimi silnikami. Czy to jest drogo za silnik z kompletem gratów o mocy 1 KW? Na zdjęciu masz firmę i model silnika gdybyś nie wierzył bo widzieć to na pewno takiego nie widziałeś. :P
Zdjęcie zrobione na tokarce żeby nie było ze gdzieś jest z neta.
O tym że Tesla też stosuje silniki BLDC też nie masz pojęcia, z resztą jak wiele innych firm budujących pojazdy elektryczne obecnie.
I jeszcze jedno co do energetyki o której nie masz pojęcia. Poszukaj sobie co to jest INTELIGENTNA SIEĆ ENERGETYCZNA, podpowiem tylko tyle że w przyszłości chodzi o to że samochody mają być też magazynami energii, dlatego być moze jest to tak mocno lansowany pomysł (poza ekonomią).

Dodane 44 minuty 44 sekundy:
strikexp pisze:A dlaczego nie BLCD w samochodach? Raz że drożej wychodzi, w końcu podobna elektronika co w falowniku ale dodatkowo magnesy(za***iście drogie sprawdź sam, cena rośnie wykładniczo z wielkością). A dwa że magnesy tracą swoje właściwości, z czasem. Więc taki samochód traciłby kilka procent mocy rocznie :mrgreen: Kuriozalna sytuacja :mrgreen:

No to jesteś mądrzejszy od Tesli. :( Czy Ty ukończyłeś jakąkolwiek szkołę od podstawówki wzwyż?
https://en.wikipedia.org/wiki/Permanent_magnet_motor


strikexp
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 41
Posty: 4419
Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przyszłość kierunku Mechanika i budowa maszyn a rozwój branży motoryzacyjnej w kierunku samochodów elektrycznych

#55

Post napisał: strikexp » 20 wrz 2018, 23:05

IMPULS3 pisze:
20 wrz 2018, 22:39
Poziom Twojej niewiedzy a do tego głupoty przechodzi wszelkie możliwe poziomy.:(
To jest mój silnik BLDC 1KW kupiony z zapleciona już obręczą, sterownikiem,czujnikiem pas i manetkami za 1200 zł. jest nowy i kupiony od człowieka który handluje takimi silnikami. Czy to jest drogo za silnik z kompletem gratów o mocy 1 KW?
https://magma.sklep.pl/product-pol-4109 ... W-atv.html

Zostawiam bez komentarza.

Dodane 4 minuty 40 sekundy:
IMPULS3 pisze:
20 wrz 2018, 22:39
O tym że Tesla też stosuje silniki BLDC też nie masz pojęcia, z resztą jak wiele innych firm budujących pojazdy elektryczne obecnie.
Kup teslę to pogadamy. Tarcza hamulcowa pewnie z kompozytu co? Przy tej cenie to mogła by być nawet złocona ;)


Wiktor57
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 242
Rejestracja: 17 kwie 2018, 11:42
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Przyszłość kierunku Mechanika i budowa maszyn a rozwój branży motoryzacyjnej w kierunku samochodów elektrycznych

#56

Post napisał: Wiktor57 » 21 wrz 2018, 06:58

jasiu... pisze:Sprostowanie, nie będzie powodował ocieplenia, bo para jest parą (gazem, przeźroczystym)

Jasiu... wybacz ja do tej pory myślałem, że dwutlenek węgla jest gazem i jest przezroczysty :D

"Energii elektrycznej na dzień dzisiejszy praktycznie nie da się zmagazynować!" Na dzień dzisiejszy może nie ale czterdzieści lat temu nie dało się nosić komputera w kieszeni, komputerowcy z tamtych lat na taką wizję, wybuchali śmiechem.


IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 10
Posty: 7549
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

Re: Przyszłość kierunku Mechanika i budowa maszyn a rozwój branży motoryzacyjnej w kierunku samochodów elektrycznych

#57

Post napisał: IMPULS3 » 21 wrz 2018, 07:47

strikexp pisze:https://magma.sklep.pl/product-pol-4109 ... W-atv.html

Zostawiam bez komentarza.


To jest zwykły goły silnik nie nadający się do bezpośredniego zastosowania bo ma zbyt mały moment. Żeby się nadawał to musisz zrobić dla niego przekładnie a to zaczyna zwiększać koszta i skomplikowanie projektu. Rowery z takimi silnikami nazywają się MID i pooglądaj sobie zanim zaczniesz pisać głupoty na temat o którym nic nie wiesz.
strikexp pisze:Kup teslę to pogadamy. Tarcza hamulcowa pewnie z kompozytu co? Przy tej cenie to mogła by być nawet złocona ;)

Moze być nawet z diamentu, co to ma do rzeczy? Próbuje Ci pokazać że piszesz głupoty bo masz zero wiedzy w tych dziedzinach a tylko pajacujesz udając że coś tam wiesz zamiast napisać ze nie wiesz i się czegoś dowiedzieć.

Awatar użytkownika

Yarec
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 15
Posty: 2115
Rejestracja: 14 lis 2015, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przyszłość kierunku Mechanika i budowa maszyn a rozwój branży motoryzacyjnej w kierunku samochodów elektrycznych

#58

Post napisał: Yarec » 21 wrz 2018, 13:58

strikexp pisze:https://magma.sklep.pl/product-pol-4109 ... W-atv.html
Zostawiam bez komentarza.

ja też bo to normalny silnik szczotkowy i to nędznej jakości (widać po cenie)
a o silnikach BLDC staraj się w ogóle nie pisać - bo mnie apopleksja strzeli...
Ale ja to się na niczym nie znam, czytać też nie bardzo - Art Tech Design


strikexp
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 41
Posty: 4419
Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przyszłość kierunku Mechanika i budowa maszyn a rozwój branży motoryzacyjnej w kierunku samochodów elektrycznych

#59

Post napisał: strikexp » 21 wrz 2018, 14:18

A więc niech będzie że jestem pajacem ;) Nie widzę sensu dalszego ciągnięcia tej dyskusji.

Awatar użytkownika

Yarec
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 15
Posty: 2115
Rejestracja: 14 lis 2015, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przyszłość kierunku Mechanika i budowa maszyn a rozwój branży motoryzacyjnej w kierunku samochodów elektrycznych

#60

Post napisał: Yarec » 21 wrz 2018, 14:32

A "prototyp opakowania" już zrobiłeś ? i uśmiechnij się!
Ale ja to się na niczym nie znam, czytać też nie bardzo - Art Tech Design

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Na luzie”