Poszukuje prostego schematu Serwa Cyfrowego
-
- Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 39
- Rejestracja: 05 cze 2004, 23:57
- Lokalizacja: Zielona GĂłra
Witam
Może by zastosować mikrokontroler z dwoma licznikami jeden zlicza impulsy sterujące i wysyła impulsy do silnika drugi licznik liczy impulsy z serwa i przy małej niezgodnosci stara się o zsynchronizowanie ilości impulsów do pierwszego licznika przy odchyłce większej następuje wysłanie sygnału STOP do programu a jeśli program tego nie umożliwia zatrzymanie pracy pozostałych osi i dodatkowo sygnalizację akustyczno optyczną
Ale leprzym rozwiązaniem by było wstrzymanie programu i kontynuacja po zsynchronizowaniu
pozdraiwam jarobo
Może by zastosować mikrokontroler z dwoma licznikami jeden zlicza impulsy sterujące i wysyła impulsy do silnika drugi licznik liczy impulsy z serwa i przy małej niezgodnosci stara się o zsynchronizowanie ilości impulsów do pierwszego licznika przy odchyłce większej następuje wysłanie sygnału STOP do programu a jeśli program tego nie umożliwia zatrzymanie pracy pozostałych osi i dodatkowo sygnalizację akustyczno optyczną
Ale leprzym rozwiązaniem by było wstrzymanie programu i kontynuacja po zsynchronizowaniu
pozdraiwam jarobo
Tagi:
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 241
- Rejestracja: 15 cze 2004, 18:59
- Lokalizacja: KrakĂłw/Bia?ystok
-
- Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 39
- Rejestracja: 05 cze 2004, 23:57
- Lokalizacja: Zielona GĂłra
Witam
co do podnoszenia napięcia to raczej jestem za zmniejszaniem napięcia w czasie postoju ,przestoju
proponuję rozwiązanie
Silnik pracuje na podwyzszonym napieciu po osiągnięciu kroku i synchronizacji z serwem napiecie zostaje obnizone, w przypadku gdy nacisk np freza próbuje przestawić krok silnika następuje podniesienie napięcia zapobiegając temu
w tym układzie serwo posiada jeden transoptor bez rozpoznawania kierunku, zsynchronizowane z krokiem silnika i w przypadku przysłonięcia lub odsłonięcia transoptora jest zwiększane napięcie
układ powinien zachować się tak że gdy silnik jest zatrzymany "na kroku" a my usiłujemy pokręcić oską to zostaje zwiękrzone napięcie uniemożliwiając wykonanie tej operacji
ten układ powinien dość znacznie zmniejszyć moc pobieraną przez silnik
pozdrawiam jarobo
co do podnoszenia napięcia to raczej jestem za zmniejszaniem napięcia w czasie postoju ,przestoju
proponuję rozwiązanie
Silnik pracuje na podwyzszonym napieciu po osiągnięciu kroku i synchronizacji z serwem napiecie zostaje obnizone, w przypadku gdy nacisk np freza próbuje przestawić krok silnika następuje podniesienie napięcia zapobiegając temu
w tym układzie serwo posiada jeden transoptor bez rozpoznawania kierunku, zsynchronizowane z krokiem silnika i w przypadku przysłonięcia lub odsłonięcia transoptora jest zwiększane napięcie
układ powinien zachować się tak że gdy silnik jest zatrzymany "na kroku" a my usiłujemy pokręcić oską to zostaje zwiękrzone napięcie uniemożliwiając wykonanie tej operacji
ten układ powinien dość znacznie zmniejszyć moc pobieraną przez silnik
pozdrawiam jarobo
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 241
- Rejestracja: 15 cze 2004, 18:59
- Lokalizacja: KrakĂłw/Bia?ystok
-
- Moderator
-
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 46
- Rejestracja: 11 cze 2004, 20:54
- Lokalizacja: Katowice / Warszawa
Panowie, troszkę ponosi Was fantazja, choć dyskusja jest ciekawa.
Największy problem stanowi idealna synchronizacja czujnika optycznego z silnikiem.
W końcu 1 krok musi równać się conajmniej jednemu impulsowi.
W dodatku z tego co wiem serwa modelarskie nie mają stałego kąta pojedyńczego kroku tylko zależne jest to ok ukształtowania impulsów.
Co innego gdyby wykorzystać to sprzężenie nie do samej kontroli wykonania kroku tylko do liczenia tych kroków i na podstawie tych impulsów i tylko nich) pozycjonować maszynę.
Oczywiście pojawia się problem zgodności z istniejącym oprogramowaniem. Sterownik musiałby impulsy step/direction liczyć i czekać na tę samą ilość impulsów ze strony serwa.
Nie wiem czy to rozwiązanie jest takie opłacalne.
Nawet jeśli jakimś cudem będzie to tańsze niż "zwykłe" silniki krokowe to nie liczycie swojego czasu. A czas też kosztuje nawet jeśli robisz coś dla siebie. To się nazywa koszt alternatywny i nie należy tego lekceważyć.
Zastanówcie się czy warto.
Największy problem stanowi idealna synchronizacja czujnika optycznego z silnikiem.
W końcu 1 krok musi równać się conajmniej jednemu impulsowi.
W dodatku z tego co wiem serwa modelarskie nie mają stałego kąta pojedyńczego kroku tylko zależne jest to ok ukształtowania impulsów.
Co innego gdyby wykorzystać to sprzężenie nie do samej kontroli wykonania kroku tylko do liczenia tych kroków i na podstawie tych impulsów i tylko nich) pozycjonować maszynę.
Oczywiście pojawia się problem zgodności z istniejącym oprogramowaniem. Sterownik musiałby impulsy step/direction liczyć i czekać na tę samą ilość impulsów ze strony serwa.
Nie wiem czy to rozwiązanie jest takie opłacalne.
Nawet jeśli jakimś cudem będzie to tańsze niż "zwykłe" silniki krokowe to nie liczycie swojego czasu. A czas też kosztuje nawet jeśli robisz coś dla siebie. To się nazywa koszt alternatywny i nie należy tego lekceważyć.
Zastanówcie się czy warto.
pozdrawiam,
cruonline
cruonline
-
- Stały bywalec (min. 70)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 79
- Rejestracja: 04 paź 2004, 18:46
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
Witam,
Tak na szybko - jest gotowa nota aplikacyjna sterownika serwomechanizmu - http://www.microchip.com/stellent/idcpl ... e=en010998
Co prawda sterowana poprzez rs232, ale jednak daje realizację PID i możliwość ustawiania kilku parametrów dotyczących ruchu
Tak na szybko - jest gotowa nota aplikacyjna sterownika serwomechanizmu - http://www.microchip.com/stellent/idcpl ... e=en010998
Co prawda sterowana poprzez rs232, ale jednak daje realizację PID i możliwość ustawiania kilku parametrów dotyczących ruchu