Cześć
Próby robiłem tylko z trafem i nie było wtedy podłączonego mostka i całej reszty. Wstyd się przyznać ale racje miał OTTOP [dzięki].
Nadal pozostają pytania do kolegów:
1. czy wyżej zamieszczony schemat i kupione przeze mnie elementy są ok.?
2. jaki bezpiecznik główny?
3. Jakie powinno być C1? W tym momencie mam 2x 4700uF/25V = 9400uF/25V, ale we wcześniejszym schemacie „na 24V” były większe kondensatory.
Pozdrawiam.
A… trafo i mostek już mam dobrze podłączone zabieram się za resztę.
zasilacz
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 6
- Rejestracja: 26 sty 2009, 18:03
- Lokalizacja: PL
Witam mam do zasilenia:
Sterowniki silników 6Amperowe max.napiecie sterownika to 40V
Silniki posiadaja takie parametry: 2szt silnika - 2,5A/2.7V 1.8DEG 8-przewodów
oraz 1szt silnika 3.25A/1.9V 1.8DEG 6-przewodów
Czy Transformator toroidalny TST 350VA 24V/14A ,mostek KBPC5006 i 2szt kondenatora
4700uF wstawionego równolegle wystarczy do zasilenia tego zestawu?
Proszę o pomoc w schemacie zasilacza aby pracował poprawnie z ww elemetami.
Sterowniki silników 6Amperowe max.napiecie sterownika to 40V
Silniki posiadaja takie parametry: 2szt silnika - 2,5A/2.7V 1.8DEG 8-przewodów
oraz 1szt silnika 3.25A/1.9V 1.8DEG 6-przewodów
Czy Transformator toroidalny TST 350VA 24V/14A ,mostek KBPC5006 i 2szt kondenatora
4700uF wstawionego równolegle wystarczy do zasilenia tego zestawu?
Proszę o pomoc w schemacie zasilacza aby pracował poprawnie z ww elemetami.
-
- Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 28
- Rejestracja: 17 lip 2005, 11:35
- Lokalizacja: SŁUPSK
Cześć.
Tak przy okazji przeglądania.
Koledzy przecież podali Ci przybliżony wzór jaka powinna być pojemność kondensatora
C=80000*I/U
Musisz zsumować wszystkie prądy urządzeń w twoim wypadku silników
2.5A+2.5A+3.5A=8.5A
Według wyliczenia dla 24V C=28333uF czyli najbliższy większy 33000uF/40.
Najlepiej dwa trzy mniejszej pojenmości równolegle.
Mostek metalowy nadaje się do prostownika do ładowania akumulatorów samochodowych i też nie zawsze.
Nie stosować g...a! w środku zwykłe diody 8A
Zastosować diody szybkie (Fast impulsowe), mało się grzeją wystarczy niewielki radiator.
Trafo może być chociaż jest trochę za duże. Ale przyszłościowe.
Schematy przecież masz jak na widelcu.
No zrobić możesz sam, a i zlecić wykonanie również.
Według schematów zamieszczonych w temacie dla napięcia 12V na stabilizatorze 7812
zastosuj stopniowanie 7824, a za nim 7812 chociaż przy tak dużej różnicy napięć nawet przy stopniowaniu między wejściami, a wyjściami stabilizatorów będą dość duże różnice napięć. Stabilizatory przy 0.5A będą gorące (użyć radiatora).
Roko.
Tak przy okazji przeglądania.
Koledzy przecież podali Ci przybliżony wzór jaka powinna być pojemność kondensatora
C=80000*I/U
Musisz zsumować wszystkie prądy urządzeń w twoim wypadku silników
2.5A+2.5A+3.5A=8.5A
Według wyliczenia dla 24V C=28333uF czyli najbliższy większy 33000uF/40.
Najlepiej dwa trzy mniejszej pojenmości równolegle.
Mostek metalowy nadaje się do prostownika do ładowania akumulatorów samochodowych i też nie zawsze.
Nie stosować g...a! w środku zwykłe diody 8A
Zastosować diody szybkie (Fast impulsowe), mało się grzeją wystarczy niewielki radiator.
Trafo może być chociaż jest trochę za duże. Ale przyszłościowe.
Schematy przecież masz jak na widelcu.
No zrobić możesz sam, a i zlecić wykonanie również.
Według schematów zamieszczonych w temacie dla napięcia 12V na stabilizatorze 7812
zastosuj stopniowanie 7824, a za nim 7812 chociaż przy tak dużej różnicy napięć nawet przy stopniowaniu między wejściami, a wyjściami stabilizatorów będą dość duże różnice napięć. Stabilizatory przy 0.5A będą gorące (użyć radiatora).
Roko.