Chińczyk + falownik Błąd dl

Dyskusje na temat elektrowrzecion do napędu narzędzi skrawających

Andrzej 40
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2059
Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
Lokalizacja: Poznań

#11

Post napisał: Andrzej 40 » 13 maja 2012, 18:46

bh91 pisze:A nie musisz zewrzeć zacisków P+ i PR (normalnie tam sie wsadza braking resistor). Wysyłka do UK to taniocha.
Jeżeli zamiast rezystora hamującego zrobimy zwarcie, to mamy dużą szansę na spalenie tranzystora załączającego rezystor. Zwykle producent podaje minimalną wartość rezystora. I falownik musi pracować również bez tego rezystora.
Chyba, że to jakaś nietypowa konstrukcja.



Tagi:

Awatar użytkownika

Autor tematu
wiesiuch
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 7
Posty: 178
Rejestracja: 06 lut 2011, 18:38
Lokalizacja: Jordanów

#12

Post napisał: wiesiuch » 13 maja 2012, 20:26

Tak dokładnie jest tylko,że tam tego tranzystora niema czyli o hamowaniu tym falownikiem wszyscy mogą zapomnieć.Producent poprostu zrobił ubogą wersję i nie wlutował elementów hamujących.Posteram się jutro jak czas pozwoli zrobić jakieś zdjęciaObrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

[img][/img


Andrzej 40
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2059
Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
Lokalizacja: Poznań

#13

Post napisał: Andrzej 40 » 13 maja 2012, 21:49

Dokładniej - nie ma możliwości stosowania dodatkowego rezystora hamowania. Hamowanie samym falownikiem być może działa. W opisie powinien być parametr ustawiania czasu hamowania z wykorzystaniem tranzystorów IGBT.


Korneliusz78
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 4
Posty: 10
Rejestracja: 27 lis 2009, 19:26
Lokalizacja: Dębica

#14

Post napisał: Korneliusz78 » 16 lip 2012, 21:47

Witam.
Posiadam taki sam falownik zakupiony z wrzecionem 2.2kW. Na szczescie u mnie działa bez zarzutów. Ja mam natomiast pytanie jak przestawic w ustawieniach zebym mogł zmieniac obroty z pulpitu oraz potencjometrem.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika

MarcinxD
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 228
Rejestracja: 17 gru 2009, 20:09
Lokalizacja: Zbąszyń

#15

Post napisał: MarcinxD » 17 lip 2012, 00:00

Mój falownik 1.5kw zatrzymuje silnik w 2s i z tego co pamiętam dałoby radę zejść do 0.2s potem już wywala błąd. Poszukaj w instrukcji jest tam napisane jak to zrobić, wpisuje się jak długo ma zatrzymywać silnik (jaka stroma rampa)
Ostatnio zmieniony 11 gru 2012, 21:15 przez MarcinxD, łącznie zmieniany 1 raz.


Korneliusz78
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 4
Posty: 10
Rejestracja: 27 lis 2009, 19:26
Lokalizacja: Dębica

#16

Post napisał: Korneliusz78 » 11 gru 2012, 05:16

Witam. Panowie ostatnio wyskoczył mi błąd DL. Miałem okazje sprawdzić na innym falowniku, błąd ten sam... Rozkręciłem wrzeciono, we wrzecionie mokro. Skupmy się na wrzecionach przy tym błędzie :) Uszczelnienie jak się okazało nie jest za bogate:(
Pozdrawiam


wczoraj
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 149
Rejestracja: 26 maja 2012, 22:03
Lokalizacja: Polska

#17

Post napisał: wczoraj » 11 gru 2012, 14:18

Jeżeli kupiłes na ebay i nie działa to rób kolesiowi sprawe , paypal natychmiast zabezpieczy mu kase na koncie całą do zakonczenia sporu ! I rządaj zwrotu kasy razem z wysyłką lub wymiany masz gwarancje ! pogogluj paczka do uk to nie taki majątek . Nawet jak dałes pozytywa masz 3miesiace żeby zrobic sprawe na pay-pal .Według pay-pal klient ma zawsze racje (czasem to jest wykorzystywane lub naduzywane )


Korneliusz78
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 4
Posty: 10
Rejestracja: 27 lis 2009, 19:26
Lokalizacja: Dębica

#18

Post napisał: Korneliusz78 » 12 gru 2012, 21:28

Witam.
Mierzyliście Opory miedzy cewkami a obudową wrzeciona?? Jakie macie wartości ,jeżeli na falowniku występuje błąd DL??
Pozdrawiam.


Korneliusz78
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 4
Posty: 10
Rejestracja: 27 lis 2009, 19:26
Lokalizacja: Dębica

#19

Post napisał: Korneliusz78 » 19 gru 2012, 21:34

Witam ponownie. Pozbyłem się błędu DL. Rozkręciłem wrzeciono, przemyłem izopropanolem lub innym spirytusem by rozpuscić glikol lub Wodę. Wysuszyłem i zalałem lakierem stator. Uszczelniłem sylikonem przewód, zmieniłem łożyska 6005ZZ na 6005 HVZZ. Możę moje informacje komuś się przydadzą :) Życzę powodzenia w testach
Pozdrawiam

Awatar użytkownika

Zienek
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 3730
Rejestracja: 13 gru 2008, 19:32
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

#20

Post napisał: Zienek » 20 gru 2012, 09:59

Bicie się zmieniło? Ciszej jest? Jakie wrażenia "po remoncie"?

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Elektrowrzeciono”