Poręba TR-55 cd. modernizacji
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 377
- Rejestracja: 16 lut 2011, 22:44
- Lokalizacja: Tarnogród
Witam, tak się złożyło, że rok temu byłem z małym zleceniem w Waszym warsztacie. Jak zobaczyłem to i uwierzyłem.
Przez rok powstała plazma , na której dzięki Waszym subom tnę z . Stała bardzo blisko mnie w ładnym stanie TR-55 tyle, że 2 mb. Nabyłem i już przerobiłem, ale przydały by mi się bardziej aktualne suby, wszystkie starsze znalezione na forum działają, ale przydały by się nowsze, przy gwintowaniu nie mam korekty, a i dłutowanie mnie kusi. Chętnie w rewanżu krzynkę postawię jak trafi się okazja spotkania.
Przez rok powstała plazma , na której dzięki Waszym subom tnę z . Stała bardzo blisko mnie w ładnym stanie TR-55 tyle, że 2 mb. Nabyłem i już przerobiłem, ale przydały by mi się bardziej aktualne suby, wszystkie starsze znalezione na forum działają, ale przydały by się nowsze, przy gwintowaniu nie mam korekty, a i dłutowanie mnie kusi. Chętnie w rewanżu krzynkę postawię jak trafi się okazja spotkania.
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 192
- Posty: 16223
- Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Proszę
I raczej ostrożnie bo dawno sam na tym nie robiłem.
Dłutowanie robimy na toczeniu wewnętrznym z wykomentowanym włączeniem silnika.
Kod: Zaznacz cały
( ------------------------------ )
( G W I N T )
( ------------------------------ )
( Kamar )
( Time-stamp: <31-08-2014 09:19> )
( ------------------------------ )
(info: Gwint )
o<gwint> sub
#<nr> = #1 (=1 numer narzędzia)
#<obr> = #2 (=200 obroty)
#<odboczka> = #3 (=0 <> odboczka)
#<x_pocz> = #4 (=30 średnica początkowa X)
#<z_pocz> = #5 (=0 początek gwintu Z)
#<skok> = #6 (=2 skok gwintu [P])
#<dlugosc> = #7 (=-50 długość gwintu [Z])
#<rodzaj> = #8 (=0 <> wewnętrzny )
#<gl_pocz> = #9 (=0.1 Dobieranie [J])
#<gl_koncowa> = #10 (=1.2 Głębokość gwintu [K])
#<woda> = #11 (=1 <> chłodzenie)
#<dosuw> = #12 (=0 <> dobieranie boczne )
#<w_z> = #13 ( Z do zmiany)
#<w_x> = #14 ( X do zmiany)
#<korekta> = #15 (=0 <> korekta)
#<wielkosc_korekty> = #16 (=0 wielkość korekty)
o2 if [#<odboczka> eq 1]
#<obr> = [#<obr> * 8]
o2 endif
g18 g61 g7
M6 T#<nr> G43
(#<wjazd>=[#<gl_koncowa> *2])
#<wjazd> = #<gl_koncowa>
m3 s#<obr>
o100 if [#<woda> eq 1]
m8
o100 endif
o110 if [#<dosuw> eq 1]
#<dosuw>=30
o110 endif
o101 if [#<rodzaj> eq 1]
#<pierwszy> = 0.1
g0 x[#<x_pocz> - 1]
g0 z#<z_pocz>
g0 x#<x_pocz>
o101 endif
o102 if [#<rodzaj> eq 0]
#<pierwszy> = -0.1
g0 z#<z_pocz>
g0 x#<x_pocz>
o102 endif
o103 if [#<korekta> eq 0]
G76 P#<skok> Z#<dlugosc> I#<pierwszy> J#<gl_pocz> K#<wjazd> r1 Q#<dosuw>
o103 else
G76 P#<skok> Z#<dlugosc> I#<pierwszy> J[#<gl_koncowa> - 0.1] K[#<gl_koncowa> + #<wielkosc_korekty> ] r1 Q#<dosuw> E5
o103 endif
g18
g0 x#<w_x>
g0 z#<w_z>
o<gwint> endsub
Dłutowanie robimy na toczeniu wewnętrznym z wykomentowanym włączeniem silnika.