Poprawa jakości powierzchni po obróbce

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 6
Posty: 1387
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

#11

Post napisał: blasterpl » 19 paź 2017, 19:44

Próbowałem na ostatnie przejście 0.25 na stronę , bez zmian. Zwiększając obroty powyżej 1200 rosną drgania (im większe obroty tym większe piszczenie) , wyeksperymentowałem , ze dla tego freza optymalne obroty to 1000-1200 a posuw 130-200 .



Tagi:

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 5497
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

#12

Post napisał: WZÓR » 20 paź 2017, 05:10

blasterpl pisze:Próbowałem na ostatnie przejście 0.25 na stronę , bez zmian. .....
Im mniejszy naddatek na wykańczającą tym gorzej.
Zresztą przy takim wysiegu ciężko aby nie drżało i powierzchnia będzie do bani ..... , a tym bardziej na napędzanych.

Mariusz.
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.

Jonathan Carroll


mateu5
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 451
Rejestracja: 31 paź 2009, 16:20
Lokalizacja: rzeszów

#13

Post napisał: mateu5 » 20 paź 2017, 14:44

A oprawka napędzana w jakim jest stanie ? Łożyska nie są wybite ? Masz inną żeby podmienić ?
Mazak -> Fanuc -> Acramatic -> Siemens


Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 6
Posty: 1387
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

#14

Post napisał: blasterpl » 20 paź 2017, 21:25

Oprawki podmieniałem , bez zmian :evil: Nic więcej nie potrafię "wycisnąć" z maszyny .
Obrazek

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 5497
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

#15

Post napisał: WZÓR » 21 paź 2017, 07:56

blasterpl pisze:Oprawki podmieniałem , bez zmian :evil: Nic więcej nie potrafię "wycisnąć" z maszyny .
Obrazek
I nie wyciśniesz bo to nie frezarka.

P.s.
Wrzuć jeszcze foto freza.

Mariusz.
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.

Jonathan Carroll


Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 6
Posty: 1387
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

#16

Post napisał: blasterpl » 21 paź 2017, 14:30

Długość robocza freza to 63mm , może jak by była ≈45mm to by było lepiej.
Obrazek


Majster70
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 822
Rejestracja: 08 cze 2010, 22:37
Lokalizacja: Piastów

#17

Post napisał: Majster70 » 23 paź 2017, 09:17

Jak chcesz mieć idealnie, to są specjalne wieloostrzowe frezy do obróbki wykańczającej w takich przypadkach. Np Kendu 031016101600. Kłopot w tym, że są one tylko do tego i musiałbyś je mieć obsadzone w osobnej oprawce. Używasz z naddatkiem kilku setek i z małymi obrotami (akurach tych).Obrazek
Jak chcesz mieć trochę szybciej, to możesz spróbować do przaejścia na gotowo frezów do obróbki trochoidalnej, ale tu jakość powierzchni nie będzie dużo leprza od tej którą dostałeś, poza tym też na osobnej oprawce.


cube000
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 164
Rejestracja: 18 gru 2010, 00:31
Lokalizacja: okolice wwa

#18

Post napisał: cube000 » 23 paź 2017, 19:33

blasterpl pisze:Długość robocza freza to 63mm , może jak by była ≈45mm to by było lepiej.
Obrazek
Napisy na frezie dość krzywe i tłoczone, nieszlifowane powierzchnie jak po grubym piasku... Na moje oko ten frez to z HSSu jest a nie z VHM.
Jeśli to rzeczywiście HSS to spróbuj 500 obrotów i 0,03mm/ząb.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”