Polerowanie PMMA po toczeniu

Efekt szkła

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce tworzyw sztucznych ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
Bandzior89
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 5
Posty: 34
Rejestracja: 06 wrz 2014, 11:45
Lokalizacja: Polska

Polerowanie PMMA po toczeniu

#1

Post napisał: Bandzior89 » 27 wrz 2021, 10:18

Witam

Dostałem zapytanie od klienta na toczenie elementów z PMMA
Są to swego rodzaju soczewki.
Niestety rysunków nie mogę udostępnić ale są to stożki gdzie dolne fi ma 3mm a górne 24mm i jest w dodatku wyoblone.

Ta dolna jak i górna powierzchnia ma być wypolerowana, boki stożka mogą być matowe.

Pytanie tego typu, czy ktoś jest obeznany z obróbką takich tematów?
Potrafiłby doradzić gdzie co i jak, ewentualnie zaoferować usługę?

Tak w skrócie... jest tego 150tyś szt.


Zapraszam na ww.jthcnc.com !!:)


orion32
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1100
Rejestracja: 18 kwie 2017, 21:55

Re: Polerowanie PMMA po toczeniu

#2

Post napisał: orion32 » 27 wrz 2021, 11:03

Znam kogoś, kto obrabia takie materiały, łącznie z polerowaniem.
Może toczyłby promienie i polerował, albo tylko polerował.
Jaki termin na wykonanie, w przybliżeniu? Jaki promień tej wypukłości.
PO to dno -aksjomat. Wszystko ma swoje miejsce - Wyborcza, w każdym kiblu!


Autor tematu
Bandzior89
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 5
Posty: 34
Rejestracja: 06 wrz 2014, 11:45
Lokalizacja: Polska

Re: Polerowanie PMMA po toczeniu

#3

Post napisał: Bandzior89 » 27 wrz 2021, 11:46

orion32 pisze:
27 wrz 2021, 11:03
Znam kogoś, kto obrabia takie materiały, łącznie z polerowaniem.
Może toczyłby promienie i polerował, albo tylko polerował.
Jaki termin na wykonanie, w przybliżeniu?
Problemem jest trochę kwestia obróbki obu stron bo nie ma tam kawałka prostego.
W teorii klient dopuszcza wykonanie zwykłych walców ale nie wiem czy to przejdzie.

Termin tego jest na czerwiec 2022
Zapraszam na ww.jthcnc.com !!:)


orion32
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1100
Rejestracja: 18 kwie 2017, 21:55

Re: Polerowanie PMMA po toczeniu

#4

Post napisał: orion32 » 27 wrz 2021, 11:48

Mogę Go spytać, czy mogę przekazać kontakt. Facet jest z Łodzi. Ma maszyny, do toczenia promieni,ktore nie zostawiają czopika. To bardzo istotne przy polerowaniu. Dlatego pytam o promień, bo nie wiadomo czy mają taki zakres. Ma też polerki do polerowania, powierzchni sferycznych. Pytać?
PO to dno -aksjomat. Wszystko ma swoje miejsce - Wyborcza, w każdym kiblu!


Autor tematu
Bandzior89
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 5
Posty: 34
Rejestracja: 06 wrz 2014, 11:45
Lokalizacja: Polska

Re: Polerowanie PMMA po toczeniu

#5

Post napisał: Bandzior89 » 27 wrz 2021, 13:24

Jak najbardziej

[email protected]

Promień tam to na jednej opcji R15 na drugiej R25 - będę testować co się uda wykrzesać z tokarki.

Nie ukrywam że przechwyt by się przydał. Niestety wzdłużne automaty cholera pręty muszą mieć w H9, a plexi +2mm nawet może podobno mieć na średnicy...
Mówię o takich na rozety, jednak ja w życiu mało widziałem więc może czegoś nie wiem:)
Zapraszam na ww.jthcnc.com !!:)


orion32
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1100
Rejestracja: 18 kwie 2017, 21:55

Re: Polerowanie PMMA po toczeniu

#6

Post napisał: orion32 » 27 wrz 2021, 14:56

Rozmawiałem z Nim, ale przy takiej ilości nie da rady przerobić, tak, że się nie podejmie. Mówił, żeby szukać firmy, która wtryskuje PMM, bo wtedy powierzchnia jest z formy. Forma też swoje kosztuje, więc trzeba doliczyć do ceny. Polerowaniem, będzie zbyt drogo, bo to czasochłonne.
PO to dno -aksjomat. Wszystko ma swoje miejsce - Wyborcza, w każdym kiblu!


Autor tematu
Bandzior89
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 5
Posty: 34
Rejestracja: 06 wrz 2014, 11:45
Lokalizacja: Polska

Re: Polerowanie PMMA po toczeniu

#7

Post napisał: Bandzior89 » 28 wrz 2021, 12:47

Dzisiaj dostałem telefon że klient sam wypoleruje elementy, tak więc jest to duża ulga:)

Jeśli jednak ktoś ma jakąś wiedzę na temat uzyskania takiej powierzchni na PMMA chętnie wysłucham!
Zapraszam na ww.jthcnc.com !!:)


orion32
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1100
Rejestracja: 18 kwie 2017, 21:55

Re: Polerowanie PMMA po toczeniu

#8

Post napisał: orion32 » 28 wrz 2021, 15:36

Nożem diamentowym trzeba toczyć. Obróbka wykańczająca, w trzech przejściach.
1.ap 0.05
2.ap0.01
3.ap 0,005
Tak mi wczoraj mówił, ten który to obrabia. Wtedy powierzchnia jest prawie przeźroczysta optycznie.
Oś noża ustawiona z dokładnością do mikronów, aby nie było śladu czopika.
On używa noży z promieniem R1 monokrystalicznych.
PO to dno -aksjomat. Wszystko ma swoje miejsce - Wyborcza, w każdym kiblu!

Awatar użytkownika

rockykon
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 895
Rejestracja: 13 maja 2005, 22:24
Lokalizacja: Wawa

Re: Polerowanie PMMA po toczeniu

#9

Post napisał: rockykon » 28 wrz 2021, 19:17

Zależnie od sprzętu jakim dysponujesz. Obróbka na kilka przejść nie jest potrzeba.
Noze diamentowe monokrysztal najlepiej.
Polerowanie - są dedykowane płyny polerskie.


Autor tematu
Bandzior89
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 5
Posty: 34
Rejestracja: 06 wrz 2014, 11:45
Lokalizacja: Polska

Re: Polerowanie PMMA po toczeniu

#10

Post napisał: Bandzior89 » 08 paź 2021, 16:57

Temat ogólnie odpuściłem, poszło kilka metrów pręta na testy, efekt jako tako zadowalający dostałem płytką do aluminium, diament na same testy nieco za drogi i odpuściłem.

Przekalkulowałem jednak możliwości produkcyjne i pass... bez przechwytu nie byłbym w stanie wykonać elementów.

Dobrze jednak na przyszłość wiedzieć, być może taki diament kupię jednak gdzieś do półeczki.
Zapraszam na ww.jthcnc.com !!:)

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka tworzyw sztucznych”