Ploter CNC, frezowane szczeliny nie trzymają wymiaru

Sklejka 9 mm, frezowane szczeliny mają zły wymiar.

Plotery tnące

Autor tematu
mick70
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 4
Rejestracja: 11 sty 2015, 21:38
Lokalizacja: Lubelskie

Ploter CNC, frezowane szczeliny nie trzymają wymiaru

#1

Post napisał: mick70 » 04 maja 2022, 20:12

Witam

Zajmuję się frezowaniem sklejki 9mm. Frez o średnicy 0,71mm wykonuje szczelinę o wymiarze 0,76mm.
Parametry optymalne frezuję na nich ok 5 lat.
Wymieniłem na nowy uchwyt ER, tulejkę zaciskową, śrubę dokręcającą.
Czy ktoś ma może jakiś pomysł

Pozdrawiam




Steryd
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 3298
Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
Lokalizacja: Szczecin

Re: Ploter CNC, frezowane szczeliny nie trzymają wymiaru

#2

Post napisał: Steryd » 04 maja 2022, 20:17

Czym to mierzysz tak dokładnie?
Można?
Morzna!!!

Awatar użytkownika

TOP67
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2224
Rejestracja: 17 wrz 2018, 10:47
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Ploter CNC, frezowane szczeliny nie trzymają wymiaru

#3

Post napisał: TOP67 » 04 maja 2022, 20:19

A zmierzyłeś bicie czujnikiem zegarowym lub dialtestem?
W innych materiałach jest tak samo? Sklejka jest podatna i te pięć setek może się ugiąć przy pomiarze.
A na mniejszej głębokości, w jednym przejeździe? Bo zapewne nie jedziesz tego na raz?


Autor tematu
mick70
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 4
Rejestracja: 11 sty 2015, 21:38
Lokalizacja: Lubelskie

Re: Ploter CNC, frezowane szczeliny nie trzymają wymiaru

#4

Post napisał: mick70 » 04 maja 2022, 20:31

Frezuję na jeden przelot wykrojniki poligraficzne,frez stożkowy, 3 mm części roboczej to 0,71 mm dalej się poszerza, szczeliny sprawdzam sprawdzianem.
Sprawdzian 0,75 mm przelatuje bez oporu, 0,76-0,77 mm lekkie tarcie przy wchodzeniu w szczelinę.

Awatar użytkownika

TOP67
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2224
Rejestracja: 17 wrz 2018, 10:47
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Ploter CNC, frezowane szczeliny nie trzymają wymiaru

#5

Post napisał: TOP67 » 04 maja 2022, 20:36

Zmierz bicie na frezie. Tuż przy oprawce i najniżej jak się da. Czasami wystarczy obrócić zacisk i problem znika.

https://youtu.be/RmDLaHpJTEg


Autor tematu
mick70
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 4
Rejestracja: 11 sty 2015, 21:38
Lokalizacja: Lubelskie

Re: Ploter CNC, frezowane szczeliny nie trzymają wymiaru

#6

Post napisał: mick70 » 04 maja 2022, 20:40

Dziękuję za podpowiedź, masz na myśli delikatne poluzowanie śruby dociskającej?

Awatar użytkownika

TOP67
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2224
Rejestracja: 17 wrz 2018, 10:47
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Ploter CNC, frezowane szczeliny nie trzymają wymiaru

#7

Post napisał: TOP67 » 04 maja 2022, 20:49

Nakrętkę trzeba odkręcić, aż do drugiego oporu. Wtedy zacisk zostaje wyciągnięty ze stożka. Spróbuj go obrócić i sprawdzić, czy to daje efekt. Ale trzeba mierzyć bicie czujnikiem. Chociaż 5 setek da się już wyczuć, przykładając coś metalowego do trzonka frezu. Jak czuć wibracje, to jest bicie.


Autor tematu
mick70
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 4
Rejestracja: 11 sty 2015, 21:38
Lokalizacja: Lubelskie

Re: Ploter CNC, frezowane szczeliny nie trzymają wymiaru

#8

Post napisał: mick70 » 04 maja 2022, 20:55

Bardzo dziękuje, jutro w pracy sprawdzę i poinformuję.

Pozdrawiam.


dasza77
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1107
Rejestracja: 14 maja 2006, 17:34
Lokalizacja: Ełk

Re: Ploter CNC, frezowane szczeliny nie trzymają wymiaru

#9

Post napisał: dasza77 » 22 cze 2022, 12:40

Może kolega powiedzieć, gdzie kupuje frezy do frezowania wykrojników pod noże 2 punktowe tzn. 0,71 mm?

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Plotery tnące”