pasowanie piasty do wału

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.

Autor tematu
wojciechb2012
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 2
Posty: 10
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:08
Lokalizacja: sce

pasowanie piasty do wału

#1

Post napisał: wojciechb2012 » 15 lis 2023, 20:21

Witam,
mam dwa wałki, jeden fi65m6, drugi fi65k6. Muszę połączyć je sprzęgłem, którego rozmiar otworów w piastach sam ustalam. I tutaj pojawia się problem bo jakiś czas temu zrobiłem te otwory w piastach tolerowane H8 i podczas montażu były bardzo duże problemy, trzeba było tłuc młotem okropnie. Zastanawiam się jakie pasowanie teraz powinienem dać aby podczas pracy było dobrze i piasty się nie przesuwały po wale ale jednocześnie aby można było to jakoś sensownie zamontować bez mordowania się. Myślałem aby tolerować otwór na G7 albo F7, co o tym sądzicie? Jak Wy byście do tego podeszli?

Pozdrawiam




bear
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1253
Rejestracja: 15 gru 2014, 23:03
Lokalizacja: Łódź

Re: pasowanie piasty do wału

#2

Post napisał: bear » 15 lis 2023, 21:17

wojciechb2012 pisze: tutaj pojawia się problem bo jakiś czas temu zrobiłem te otwory w piastach tolerowane H8 i podczas montażu były bardzo duże problemy, trzeba było tłuc młotem okropnie.

Pewnie dlatego że to co podajesz nie miało odzwierciedlenia w rzeczywistości.
Dla 65k6 i otworu H8 masz albo:
Luz max 0,044, wcisk max 0,021
A dla 65m6:
Luz max 0,035, wcisk max 0,03

Przy 0,03mm zacisku nie powinno być jakichkolwiek problemów z montażem czy demontażem.


Autor tematu
wojciechb2012
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 2
Posty: 10
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:08
Lokalizacja: sce

Re: pasowanie piasty do wału

#3

Post napisał: wojciechb2012 » 15 lis 2023, 21:58

bear pisze:
15 lis 2023, 21:17
Pewnie dlatego że to co podajesz nie miało odzwierciedlenia w rzeczywistości.
Dla 65k6 i otworu H8 masz albo:
Luz max 0,044, wcisk max 0,021
A dla 65m6:
Luz max 0,035, wcisk max 0,03

Przy 0,03mm zacisku nie powinno być jakichkolwiek problemów z montażem czy demontażem.
Masz na myśli to, że te elementy mogły zostać źle wykonane? 65m6 to wał silnika więc zakładam, że tutaj nie ma żadnego babola, a 65k6 to wał od pompy, która też jest renomowanego producenta i też nie zakładalbym tutaj błędów... Ewentualnie ta piasta 65H8.

Ogólnie mówisz, że przy wcisku 0,03mm nie powinno być problemu z montażem? Bo teraz trzeba było tłuc ostro młotkiem, a w niektórych opracowaniach takie pasowania są opisane jako "mocne uderzenia przy użyciu ręcznego młotka, części wymagają zabezpieczenia przed przemieszczaniem się"


Adi123
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 365
Rejestracja: 20 lis 2020, 18:00

Re: pasowanie piasty do wału

#4

Post napisał: Adi123 » 23 lis 2023, 23:07

Przy 0,03mm, to na pewno luźno nie wejdzie ;) i prasa, tudzież młotek będą niezbędne- ale pamiętaj, duży wpływ na to jak się takie elementy składają, ma też chropowatość powierzchni. No i pytanie czy tam faktycznie było H8 ;)

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mechanika”