NAPIĘCIE NIE WYTWARZA POLA MAGNETYCZNEGO !!!
Jeśli nie potrafisz zrozumieć, to zapamiętaj!
NAPIĘCIE NIE WYTWARZA POLA MAGNETYCZNEGO !!!
Bzdury to są tutaj:
Oczywiście prawdą jest że transformatory projektuje się na konkretne częstotliwości, i silniki także.
Oczywiście, ale w technice silnikowej przyjęło się przyjmować napięcie jako siłę sprawczą. A to dlatego że dla konkretnego silnika mamy konkretną zależność prądu od napięcia. Silnik ma określoną indukcyjność, więc przy stałej częstotliwości prąd będzie liniowo zależny od napięcia.
Gówno wiesz i rżniesz specjalistę...atom1477 pisze: ↑10 kwie 2023, 17:55Bzdury to są tutaj:
Oczywiście prawdą jest że transformatory projektuje się na konkretne częstotliwości, i silniki także.
Ale to nie dowód na to że silnik są transformatorami.
Poprawnym określeniem było by: silniki są jak cewki (np. w styczniku), a cewki projektuje się na określoną częstotliwość.
Oczywiście, ale w technice silnikowej przyjęło się przyjmować napięcie jako siłę sprawczą. A to dlatego że dla konkretnego silnika mamy konkretną zależność prądu od napięcia. Silnik ma określoną indukcyjność, więc przy stałej częstotliwości prąd będzie liniowo zależny od napięcia.
Dowód masz w sterowaniu V/f. Jest to właśnie V/f, a nie I/f.
Mimo że tak naprawdę to I ma tu znaczenie.
Ale U jest wygodniejsze w użyciu (bo dla każdego silnika będzie takie samo U dla 50 Hz, a prądy będą różne zależnie od mocy silnika).
Zresztą przy transformatorach, jakie niepoprawnie chciałeś użyć za analogię do silników, jest tak samo. Podaje się ich napięcie wejściowe (np. 230V), mimo że to prąd wejściowy jest tym co pozwala transformatorowi działać.
Bredzisz jak potłuczony.bartekn86 pisze: ↑10 kwie 2023, 20:45Pragnę dodać że napięcie przyłożone do stojana poprzez pewną jego indukcyjność wytwarza pole magnetyczne, które to indukuje napięcie a że wirnik to klatka to i pojawia się prąd i co za tym idzie pole magnetyczne które to oddziałuje z tym pierwszym silnik się kręci. Gdy nie zachowamy stosunku napięć do częstotliwości wirnik nie jest w stanie wytworzyć wystarczającego pola magnetycznego, objawia się no ładnie na niskich częstotliwościach utykiem wirnika. Ograniczenie momentu obrotowego silnika przy używaniu przetwornic częstotliwości ( w trybie skalarnym) to nic innego niż obniżenie napięcia jego zasilania tj zaburzenie proporcji 400/50 bądź innej prawidłowej dla danego silnika.
W drugą stronę, każde podbicie momentu w skalarze przy niskich częstotliwościach to nic innego niż podanie wyższego napięcia niż wynikające z proporcji. Z pewnymi ograniczeniami. Jestem przekonany że kolega tux wie jaki jest tego powód więc dalsze rozwijanie wypowiedzi jest bez celowe.
Ale tu nie ma nic o tym, że "napięcie poprzez indukcyjność wytwarza pole magnetyczne", tak samo jak nie ma innych bzdur wypisywanych w tym wątku...
Mógłbyś ostudzić swój temperament i emocje i w końcu odzywać się do ludzi normalnie ?
Odzywam się tak, jak powinno się na technicznym forum odzywać do ignorantów tworzących alternatywną fizykę.