Odtworzenie gwintu na wałku
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 11
- Posty: 25
- Rejestracja: 09 maja 2020, 18:30
Re: Odtworzenie gwintu na wałku
Bo klient oczekuje że bedzie to zbliżone do oryginału.
Otwór jest bardzo głęboki, na pewno wiecej niż 10cm.
Otwór jest bardzo głęboki, na pewno wiecej niż 10cm.
-
- Posty w temacie: 6
Re: Odtworzenie gwintu na wałku
To raczej nie jest nakiełek.. Także zacząć będzie trzeba od złapania tego w podtrzymkę i zrobienia zatoczenia wałka pod kieł.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1494
- Rejestracja: 03 gru 2005, 23:44
- Lokalizacja: lublin
Re: Odtworzenie gwintu na wałku
Otwór 5,3 mm jest na samym wylocie , wewnętrzny otwór jest stożkowy , popatrz od drugiej strony wałka/kolumny ...ile tam jest 16-18 mm . Zmierz też grubość nakrętki . czy ona po zakręceniu razem z kierownicą wkręca się na ten zdrowy kawałek gwintu.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 2125
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 22:41
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Odtworzenie gwintu na wałku
Ze zdjęć wynika że wał kolumny można zdemontować z osłony -widać w środku łożysko
więc naprawa to napawanie zniszczonego miejsca a później przetoczenie i nacięcie brakującej części gwintu na tokarce.
więc naprawa to napawanie zniszczonego miejsca a później przetoczenie i nacięcie brakującej części gwintu na tokarce.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2135
- Rejestracja: 04 sty 2013, 23:30
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Odtworzenie gwintu na wałku
Panowie obserwuję ten temat od początku i jak już nie raz tu bywało autor tematu nadal robi tajemnicę z jakiego auta pochodzi część.
Biorąc pod uwagę dzisiejszy trend do unifikacji może okazać się, że sama kolumna kierownicy (rura z uszkodzonym gwintem) będzie pasowała od innego auta, bo to zazwyczaj jest rura. Będzie tylko kwestia właściwego dobrania różnice natomiast będą w obudowie i jej mocowaniu lub długości.
Biorąc pod uwagę dzisiejszy trend do unifikacji może okazać się, że sama kolumna kierownicy (rura z uszkodzonym gwintem) będzie pasowała od innego auta, bo to zazwyczaj jest rura. Będzie tylko kwestia właściwego dobrania różnice natomiast będą w obudowie i jej mocowaniu lub długości.
Natomiast praktycznie każda kolumna kierownicy ma możliwość demontażu z osłony (bynajmniej te z którymi się spotkałem w swoim życiu) Oczywiście można napawać cały gwint i go naciąć, jednak może warto coś dopasować i lub przerobić z innego auta tej samej korporacji. Moim zdaniem to tylko kwestia stożka i wieloklinu aby dopasować do kierownicy.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 5562
- Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Odtworzenie gwintu na wałku
można to gdzieś na żywo zobaczyć?TomaszCookieMonster pisze:Bo klient oczekuje że bedzie to zbliżone do oryginału.
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk)
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 755
- Rejestracja: 12 paź 2018, 21:36
Re: Odtworzenie gwintu na wałku
TomaszCookieMonster pisze: [...] Ale nagwintowanie na M8 nie wchodzi w grę bo praktycznie nic z tego wałka nie zostanie jak główny gwint odchudzę do M12
Ten otwór jest ekscentryczny, jeśli to nie przeszkadza to istnieje typowy gwint M7 (skok 1mm) i otwór pod niego pasuje średnicą (jest tylko minimalnie za duży).
Śruby M7 można kupić w tzw. "dobrych sklepach technicznych" , ale musiałbyś poszukać gwintownika M7.
Pomogłem? Kliknij, proszę :-)
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 113
- Rejestracja: 16 lis 2019, 10:27
Re: Odtworzenie gwintu na wałku
pavyan pisze:Ten otwór jest ekscentryczny
No właśnie tak wygląda i teraz pytanie dlaczego? Czy czasem podczas ściągania ktoś ściągaczem ( lub nie daj boże czymś innym udarowym) nie uszkodził całej końcówki, dlatego też uszkodzony jest gwint.... Za chwilę się okaże że całość jest krzywa i nie nadaje się do montażu a my tu o regeneracji gwintu.
-
- Posty w temacie: 6
Re: Odtworzenie gwintu na wałku
Wojtek_O pisze:No właśnie tak wygląda i teraz pytanie dlaczego?
Bo taka jest technologia wykonywania tego elementu?
Coraz mniej tego typu wałków się toczy i frezuje, w automotive szczególnie - optymalizacja kosztów, przy tej skali produkcji drogi osprzęt nie jest problemem.
Wieloklin jest walcowany, gwint najczęściej też. Przy takich operacjach nakiełek jest zbędny.
Jest duża szansa że stożek również był walcowany.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 113
- Rejestracja: 16 lis 2019, 10:27
Re: Odtworzenie gwintu na wałku
atlc pisze:Bo taka jest technologia wykonywania tego elementu?
Dzięki za info to wiele tłumaczy. Zatem otwór jest tylko pozostałością, wypadkową walcowania. Szkoda że autor nie napisał o tym od razu. Czy to co widzimy od zewnątrz to jest grubość tej ściany czy może jednak jest ona cieńsza?