Obróbka HPL

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce tworzyw sztucznych ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
nevar
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 5
Rejestracja: 17 lut 2015, 15:04
Lokalizacja: Ciepielów

Obróbka HPL

#1

Post napisał: nevar » 08 wrz 2017, 14:35

Witam
Mam problem z obróbką płyt Trespa. Mianowicie często frezy się łamią. Czasem kilka płyt wytną, a czasem po kilku metrach frez się łamie. Podejrzewam że to wina parametrów. Jeśli ktoś miał styczność z obróbką ww. materiału prosiłbym o pomoc.

Z góry dzięki



Tagi:


kamil_rc
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 129
Rejestracja: 27 gru 2008, 11:33
Lokalizacja: Wadowice

#2

Post napisał: kamil_rc » 08 wrz 2017, 14:53

Napisz jaką masz maszyne, wrzeciono... Teraz to jak wróżenie z fusów popołudniowej kawy.
Pozdrawiam Kamil


Autor tematu
nevar
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 5
Rejestracja: 17 lut 2015, 15:04
Lokalizacja: Ciepielów

#3

Post napisał: nevar » 08 wrz 2017, 15:17

Maszyna AXYZ 8018 wrzeciono HSD


marcin470
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 04 sty 2018, 17:10

Re: Obróbka HPL

#4

Post napisał: marcin470 » 04 sty 2018, 17:15

Próbowałeś HPL Gentas , dystrybucja Genfasad...z tym możesz robic co chcesz ,jakąkolwiek metodą....

Dodane 1 minuta 7 sekundy:
TRESPA się rozwarstwia i blaknie.......ja stosuję GENTAS


mistrzunio
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 28 wrz 2019, 00:51

Re: Obróbka HPL

#5

Post napisał: mistrzunio » 28 wrz 2019, 00:56

marcin470 pisze:
04 sty 2018, 17:15
Próbowałeś HPL Gentas , dystrybucja Genfasad...z tym możesz robic co chcesz ,jakąkolwiek metodą....

Dodane 1 minuta 7 sekundy:
TRESPA się rozwarstwia i blaknie.......ja stosuję GENTAS

Skoro pracuje Pan w Genfasad to jasne że stosuje tylko taką. Natomiast pytanie było o frezy i problem z nimi związany, a nie o materiał. Problem łamiących się frezów nie leży po stronie materiału, tylko po złych parametrach obróbki jak i złym doborze narzędzia.


cnc-frez
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 26 cze 2020, 15:51

Re: Obróbka HPL

#6

Post napisał: cnc-frez » 26 cze 2020, 16:05

Witam,
Mnie tez interesuje obróbka płyt HPL t.j. typ freza,predkosc obrotowa i posuwu w mm/sek
Moja frezarka 1530 industry technologiecnc 6kW wrzeciono

Awatar użytkownika

tuxcnc
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 7843
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Obróbka HPL

#7

Post napisał: tuxcnc » 26 cze 2020, 21:46

mistrzunio pisze:
28 wrz 2019, 00:56
Problem łamiących się frezów nie leży po stronie materiału, tylko po złych parametrach obróbki jak i złym doborze narzędzia.
Oj, różnie to bywa ...
Szczególnie w materiałach na bazie trocin lub makulatury trafiają się dziwne dodatki, jak choćby piasek lub szkło ...
Użycie innej żywicy też może znacząco zmienić właściwości materiału.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka tworzyw sztucznych”