Nowa grupowa frezarka, odlewy
-
- Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 90
- Rejestracja: 11 sie 2012, 23:52
- Lokalizacja: warszawa
Płyty traserskie nie są optymalizowane pod duże obciążenia ani pod tłumienie drgań. Postuluje odlać również podstawę(albo ją znać jako element dodatkowy dla chętnych).
podstawa żebrowana w plaster miodu miałem gdzieś PDF o optymalnych żebrowaniach podstawy poszukam. Jeśli będziecie robić również podstawę to pisze się na projekt. Waga 500 kg przeznaczenie aluminium miedz
podstawa żebrowana w plaster miodu miałem gdzieś PDF o optymalnych żebrowaniach podstawy poszukam. Jeśli będziecie robić również podstawę to pisze się na projekt. Waga 500 kg przeznaczenie aluminium miedz
Tagi:
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 616
- Rejestracja: 01 mar 2008, 20:46
- Lokalizacja: Lubsko
Dumek2010, robienie baz przy wózkach to nie najlepszy pomysł. Szyny są krzywe, dopychanie ich do baz je naciąga i rozprostowuje. Jak stałe będą wózki, to szyny będziesz ustawiał naprężając je poprzez kulki w wózku. W rezultacie zamiast idealnej równoległości szyn uzyskasz jedynie dodatkowe napięcie wstępne Wątpliwy zabieg, a i szyny musiałbyś kręcić od spodu.
-
- Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 90
- Rejestracja: 11 sie 2012, 23:52
- Lokalizacja: warszawa
Tak widzę podstawę bardzo wstępnie. 320 kg żeliwa + kilka kilogramów na podstawy pod szyny. Pozdrawiam
Dodatkowo można dodać kołnierze(trójkąty przy podstawie mocowania kolumn) jak przy wyrobie z chin (ze zdjęcia powyżej)
[ Dodano: 2016-07-17, 18:05 ]
Znalazłem optymalne rozwiązanie częściowo odpowiadające koncepcji plastra miodu.
Należy z wymiarować i do roboty
-
Autor tematu - Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 14
- Posty: 86
- Rejestracja: 27 lip 2010, 21:23
- Lokalizacja: Bełchatów
Rozumiem pewne wątpliwości jednak, jezeli producent szyn (HIWIN) podaje to jako jeden z sposobów montażu, to ja to rozwiązanie wykorzystuje, tak jak wykorzystują to np firmy produkujące maszyny przemysłowe z najwyższej półki Eagle czy TBI. To tak jak wątpliwości że śrubki m4 czy m5 w kogoś ocenie nie wystarczają do przykręcenia szyny 15.dragon44 pisze:Dumek2010, robienie baz przy wózkach to nie najlepszy pomysł. Szyny są krzywe, dopychanie ich do baz je naciąga i rozprostowuje. Jak stałe będą wózki, to szyny będziesz ustawiał naprężając je poprzez kulki w wózku. W rezultacie zamiast idealnej równoległości szyn uzyskasz jedynie dodatkowe napięcie wstępne Wątpliwy zabieg, a i szyny musiałbyś kręcić od spodu.
W załaczeniu instrukcja HIWIN strona 18
Zgadzam sie że nie do tego są one stworzone. Zgadzam sie że mozna isc do przodu i optymalizować, kwestia tylko ile zyskamy jakim kosztem. Dla mnie konstrukcja stołu traserskiego i jego żebrowanie jest wystarczająca, nie rozumiem tez dlaczego struktura plastra miodu miała by byc lepsza od krzyżowych żeber.bolebor pisze:Płyty traserskie nie są optymalizowane pod duże obciążenia ani pod tłumienie drgań. Postuluje odlać również podstawę(albo ją znać jako element dodatkowy dla chętnych).
Konstrukcja z ogarnieciem modelu logistyki ewentualnego odprężania, obróbki przy 300-400kg opłacalnosc dla mnie to balans na granicy 4-6tys zł. Jeżeli jest tu ktos chętny pociągnąć temat z modelami i tym wszystkim to zapraszam, chętnie tą podstawę kupię. Jednak w tej chwili pójdę drugim torem, aby skonczyc maszyne a na niej zrobic model na ewentualną podstawę, jesli będę miał zastrzeżenia do pracy i nie osiągnę założeń na płycie.
PS: Tak znam tę Chińską konstrukcję.
- Załączniki
-
- GW_07_1_PL_1305_K.pdf
- (6.51 MiB) Pobrany 375 razy
Pomyślę potem....
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 211
- Rejestracja: 18 wrz 2007, 12:02
- Lokalizacja: Trzebinia, Limanowa
- Kontakt:
Bazowanie wózków, zamiast bazowania szyn, będzie jedną wielką porażką... kolega dragon44 dobrze prawi.Dumek2010 pisze:Rozumiem pewne wątpliwości jednak, jezeli producent szyn (HIWIN) podaje to jako jeden z sposobów montażu, to ja to rozwiązanie wykorzystuje, tak jak wykorzystują to np firmy produkujące maszyny przemysłowe z najwyższej półki Eagle czy TBI. To tak jak wątpliwości że śrubki m4 czy m5 w kogoś ocenie nie wystarczają do przykręcenia szyny 15.dragon44 pisze:Dumek2010, robienie baz przy wózkach to nie najlepszy pomysł. Szyny są krzywe, dopychanie ich do baz je naciąga i rozprostowuje. Jak stałe będą wózki, to szyny będziesz ustawiał naprężając je poprzez kulki w wózku. W rezultacie zamiast idealnej równoległości szyn uzyskasz jedynie dodatkowe napięcie wstępne Wątpliwy zabieg, a i szyny musiałbyś kręcić od spodu.
W załaczeniu instrukcja HIWIN strona 18
W załaczeniu doświadczenie z produkcji frezarek BAKPRINT z lanego aluminium..
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1214
- Rejestracja: 15 paź 2007, 00:45
- Lokalizacja: nie ważne
inżynier liczy wytrzymałość ale również i koszty. Zysk w technologii odlewniczej to mniejsza waga bez utraty własności.bolebor pisze:Znalazłem optymalne rozwiązanie częściowo odpowiadające koncepcji plastra miodu.
Plaster miodu może być fajny w większej serii ale tu, dla kilku odlewów sprawdź sens stosowania trudniejszego modelu wobec klasycznej płyty żebrowanej tyle że o większej masie
Zamiast iść w stronę zwiększenia precyzji może łatwiej o grubsze żebra.
Początkujący projektant często popada w cyzelowanie drobnostek zamiast zastosować masywny konkret.
Jeszcze jedno.
Podstawa nie jest obciążona tak bardzo aby wtykać tam dużą liczbę wzmocnień. Nie warto.
Liczy się płaszczyzna bramy w której pracuje głowica.
Pasjonat
-
- Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 90
- Rejestracja: 11 sie 2012, 23:52
- Lokalizacja: warszawa
Lubie perfekcje ale to często kończy się lawinowym wzrostem kosztówDumek2010 pisze:Podstawy nie projektuje (do odlewania) to dla mnie temat zamknięty. Aktualnie oczekuję na spływające wyceny obróbki i projektuję dalej. Pozdro
Pisze się na ten projekt pozdrawiam.
Zetkę również można odlewać. Aluminium w Z-ce będzie kiepsko tłumić drgania. Kolega myślał nad "grupowym odlewem Z-tki"?
-
Autor tematu - Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 14
- Posty: 86
- Rejestracja: 27 lip 2010, 21:23
- Lokalizacja: Bełchatów
Ciężko o dobra wyd cenę obróbki ale ciągle negocjujemy
Co do odlewania zetki i samego tłumienia drgań. Ja osobiście uważam iż elementy pośrednie są od tego aby przekazać drgania na ramę konstrukcji i tam je wytlumic. Oczywiście żeliwo bylo by lepsze bo to tłumienie już po drodze. Ja jednak proponuje tutaj takie projektowanie przekroi aby nie powstały dodatkowe ugięcia na elementach pośrednich zanim spłyną na ramę . Osobiście wolę zrobić teraz np krzyzak za 1000-1500zl z stali
Co do odlewania zetki i samego tłumienia drgań. Ja osobiście uważam iż elementy pośrednie są od tego aby przekazać drgania na ramę konstrukcji i tam je wytlumic. Oczywiście żeliwo bylo by lepsze bo to tłumienie już po drodze. Ja jednak proponuje tutaj takie projektowanie przekroi aby nie powstały dodatkowe ugięcia na elementach pośrednich zanim spłyną na ramę . Osobiście wolę zrobić teraz np krzyzak za 1000-1500zl z stali
Pomyślę potem....
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1214
- Rejestracja: 15 paź 2007, 00:45
- Lokalizacja: nie ważne
To są chwytliwe hasła typu "przecież wszyskim wiadomo że...Dumek2010 pisze:j takie projektowanie przekroi aby nie powstały dodatkowe ugięcia na elementach pośrednich zanim spłyną na ramę
Głównym źródłem rezonansów są wszystkie połączenia poczynając od łożyskowania samego wrzeciona. Drgania ścian korpusu o których piszą w książkach (a i na foirum też ) zauważysz gdy w Waszej skali maszyny elementy nośne będą z blachy 5mm.
Dla odlewu jest to grubo dalej i zajmowanie się czy ścianka żeliwna jest lepsza od takiej samej stalowej jest lekko śmieszne wobec pominięcia faktu stosowania kressa jako wrzeeciona. Albo innej bzykawki mocowanej "uchwytem kołnierzowym"
Maszynka z blachy 10mm lub grubszej niczym się nie różni od odlewanej wobec takiego samego wrzeciona i wielkości frezu.
Tak więc uwaga Twoja co do zamysłu słuszna tylko zamiast przekrojami to bardziej trzeba zająć się masywnością wrzeciona i jego obudowy.
Pasjonat