Naprężenia skręcające przy korbie rowerowej

Dyskusje na temat ogólnych konstrukcji i budowy maszyn oraz obliczeń mechanicznych

szopenn
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1913
Rejestracja: 21 gru 2015, 11:22
Lokalizacja: Lublin

Re: Naprężenia skręcające przy korbie rowerowej

#31

Post napisał: szopenn » 14 sty 2021, 16:12

ojoj, przepraszam za to 400 gram, w tamtym roku z fsa tempo przechodziłem na fx cx, nie wiem jak tą wagę przestrzelilem, ale zgadza się tempo waży 820gram + support.

W ht2 można założyć podwójnie kryte łożyska markowe metryczne, bądź podwójnie kryte na gotowo do wprasowania, ale chińskie. W kwadratach temat jest taki że one były dobre dopóki producenci pchali w nie markowe łożyska, dzisiaj każda firma pcha tam chinole, BB50 nie jest już produkowany, a następca bb55 nie jest dużo lepszy od un26. Na BB50 ludziska piszą o przebiegach rzędu 10k w różnych warunkach i archiwalne opinie na forach zagranicznych i naszych sa zgodne - suport sztywny i nie do zajechania. Mi nie było dane ujeżdżać.

Ja zajechałem kilka kwadratów jakichś neco, bb55 i miałem osadzać łożyska markowe, tylko trzeba byłoby oddać na szlifierke bezkłową bo im brakuje 0.5mm po zewnętrznej średnicy do "metrycznego". I jako, że częstotliwość wymiany przeciętnego dzisiejszego supportu na kwadrat jest na poziomie HT2, a z tym ściąganiem korb nie chciało mi się bawić, to pozbyłem się tego po prostu, ale wyrobioną opinie na temat kwadratu mam. Na pewno wolałbym miec kwadrat niz press fit. MI się nigdy nic nie uginało, pewnie miałem szczęście co do sztywności ram. Na pewno ciężej też o cuda typu połamana oś w suporcie na kwadrat.



Awatar użytkownika

prosteiszkuteczneWynalazki
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 5
Posty: 707
Rejestracja: 05 cze 2019, 17:00

Re: Naprężenia skręcające przy korbie rowerowej

#32

Post napisał: prosteiszkuteczneWynalazki » 14 sty 2021, 16:47

Ale to uszczelnienie łożysk 2RS kompletnie nic nie daje w starciu z wodą i błotem , wody i błota i tak się naleje do łożyska.
Żeby się nie nalało musi być simering lub inny rodzaj uszczelki przed łożyskiem.

W HT2 dzikie niestandardowe łożyska są w suportach Shimano w suportach np.Accenta czy chińskich są normalne metryczne łożyska.


KARABIN
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 213
Rejestracja: 17 lut 2015, 19:08
Lokalizacja: PODKARPACIE

Re: Naprężenia skręcające przy korbie rowerowej

#33

Post napisał: KARABIN » 14 sty 2021, 17:27

prosteiszkuteczneWynalazki pisze:Łożyska w suporcie na kwadrat wytrzymują 10 lat i po tym czasie można je wymienić a w HT2 po pół roku się rozwalają.
Zajmuje się kolarstwem szosowym parę ładnych lat.W sezonie od połowy kwietnia do listopada pokonuje około 7 do 10 tys.km.Wkład suportu ma przejechane około 25 tys km i jeszcze nie zamierzam go zmieniać bo chodzi cicho bez zgrzytów.łańcuch wymieniłem ubiegłym sezonie ze względu na kasetę i blat korby miał ponad 20tys.Cały osprzęt shimano Ultegra.Mam taką zasadę ,że nigdy nie myję roweru myjką wysokociśnieniową bo to jest zabójstwo dla łożysk,a i staram sie kupować osprzet z górnej półki.Może na początku jest drogo ale potem zwraca się parokrotnie.Zwłaszcza dla tych co dużo jezdzą.Tak wygląda moja wyścigówa. :mrgreen: Podobno na takim jezdził Bradley Wiggins kolarz brytyjski byłej grupy zawodowej Sky.Potwierdzone przez Michała Kwiatkowskiego.
Załączniki
035.jpg

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obliczenia Mechaniczne / Projektowanie Maszyn / Podstawy Konstrukcji Maszyn (PKM)”