Mokry Chińczyk podłączenie

Dyskusje na temat elektrowrzecion do napędu narzędzi skrawających

Andrzej 40
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 25
Posty: 2059
Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
Lokalizacja: Poznań

#51

Post napisał: Andrzej 40 » 31 sty 2016, 23:11

Ważny parametr 142 - prąd nominalny silnika.
[/quote] PD142 mam 007.0. Czy o to chodzi?[/quote]
Jeżeli to prąd z tabliczki znamionowej to O.K.



Tagi:


waluś
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 31
Posty: 319
Rejestracja: 27 wrz 2015, 15:33
Lokalizacja: Polska

#52

Post napisał: waluś » 31 sty 2016, 23:14

Tak na tabliczce falownika widnieje 7A.


Andrzej 40
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 25
Posty: 2059
Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
Lokalizacja: Poznań

#53

Post napisał: Andrzej 40 » 31 sty 2016, 23:15

ALZ pisze:
Andrzej 40 pisze: większa częstotliwość "szatkowania" sinusoidy i większe grzanie silnika
:shock: :shock: :shock:
Skąd takie wnioski?? częstotliwość nośna służy przede wszystkim minimlizacji zakłóceń i redukowniu rezonansu napędu. często awiększenie częstotliwości nosnej towarzyszy zmniejszenie poboru prądu, a co za tym idzie temperatury wrzeciona. Tak po naszemu to nalezy ustwić nośna na "słuch".
Wniosek stąd, że prądy wirowe a więc grzanie blach są zależne od częstotliwości - vide: hartowanie indukcyjne.

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#54

Post napisał: ALZ » 31 sty 2016, 23:17

Andrzej 40 pisze: prądy wirowe a więc grzanie blach są zależne od częstotliwości - vide: hartowanie indukcyjne.
To chyba jakaś nowa teoria. Co ma wspólnego częstotliwość nośna falownika z prądami wirowymi??
Częstotliwość nośna ma wpływ tylko na gładkość sinusoidy a nie na częstotliwość wyjściową.
Ostatnio zmieniony 31 sty 2016, 23:20 przez ALZ, łącznie zmieniany 1 raz.


lukasixthm
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 12
Posty: 140
Rejestracja: 01 maja 2013, 21:41
Lokalizacja: Ostrowiec Św
Kontakt:

#55

Post napisał: lukasixthm » 31 sty 2016, 23:18

Większa częstotliwość nośna ma właśnie lepszy wpływ na pracę wrzeciona, ponieważ sinusoida jest "bardziej szatkowana" przez co jej kształt może być lepiej odwzorowany... Niestety przy zwiększaniu nośnej jesteśmy ograniczeni pojemnościami kluczy tranzystorowych na których wraz ze wzrostem częstotliwości rosną straty energii...


Andrzej 40
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 25
Posty: 2059
Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
Lokalizacja: Poznań

#56

Post napisał: Andrzej 40 » 31 sty 2016, 23:22

ALZ pisze:
Andrzej 40 pisze: prądy wirowe a więc grzanie blach są zależne od częstotliwości - vide: hartowanie indukcyjne.
To chyba jakaś nowa teoria.
Nie rozumiem. Kol. uważa, że grzanie blach silnika nie jest zależne od częstotliwości ?


waluś
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 31
Posty: 319
Rejestracja: 27 wrz 2015, 15:33
Lokalizacja: Polska

#57

Post napisał: waluś » 31 sty 2016, 23:26

lukasixthm nie doproszę się od Ciebie o te przyspieszenia i hamowania :lol:


Andrzej 40
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 25
Posty: 2059
Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
Lokalizacja: Poznań

#58

Post napisał: Andrzej 40 » 31 sty 2016, 23:27

lukasixthm pisze:Większa częstotliwość nośna ma właśnie lepszy wpływ na pracę wrzeciona, ponieważ sinusoida jest "bardziej szatkowana" przez co jej kształt może być lepiej odwzorowany... Niestety przy zwiększaniu nośnej jesteśmy ograniczeni pojemnościami kluczy tranzystorowych na których wraz ze wzrostem częstotliwości rosną straty energii...
Klucze mają spory zapas, wraz ze wzrostem częstotliwości kluczowania rośnie wartość harmonicznych, a te powodują zwiększenie strat i grzanie silnika.

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#59

Post napisał: ALZ » 31 sty 2016, 23:29

Andrzej 40 pisze: grzanie blach silnika nie jest zależne od częstotliwości ?
nie w tym przypadku. Powtarzam, mówimy o częstotliwości nośnej, czyli im ona jest większa tym bardziej płynna jest sinusoida. Falownik robi sobie sam przebieg sinusoidalny z prądu wyprostowanego i to nigdy nie będzie czysta sinusoida. Dlatego przy np. 3 kHz
silnik "piszczy", ale zwiekzając nosną kultura pracy powinna rosnąć.
Przykładm mogą tu być np. UPsy. W tej niższej klasie jest przebieg prostokątny i do zasilania komputera, monitora jest dobry, ale już o zasileniu np. silnika indukcyjnego nie ma mowy. AAle np. UPs APC Smart ma już przebieg sinusoidalny i już nie ma takich problemów. Jednym słowem różnica między tymi upsami polega tylko na jakości przebiegu. Dokładnie tak samo jest z częstotliwością nośną, im większa ta częstotliwość tym czystsza sinusoida.
Ostatnio zmieniony 31 sty 2016, 23:53 przez ALZ, łącznie zmieniany 1 raz.


Andrzej 40
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 25
Posty: 2059
Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
Lokalizacja: Poznań

#60

Post napisał: Andrzej 40 » 31 sty 2016, 23:49

ALZ pisze:
Andrzej 40 pisze: grzanie blach silnika nie jest zależne od częstotliwości ?
nie w tym przypadku. Powtarzam, mówimy o częstotliwości nośnej, czyli im ona jest większa tym bardziej płynna jest sinusoida. Falownik robi sobie sam przebieg sinusoidalny z prądu wyprostowanego i to nigdy nie będzie czysta sinusoida. Dlatego przy np. 3 kHZ silnik "piszczy", ale zwiekszając nośną kultura pracy powinna rosnąć.
Nie nośnej, tylko kluczowania. Im wyższa tym częstsze jest przemagnetyzowanie blach. Nic nie jest bardziej płynne, średnia prądu jest taka sama. Ze wzrostem pojawiają się coraz wyższe częstotliwości harmoniczne. I pewnie gdybyśmy byli nietoperzami to byśmy to słyszeli. Ponieważ nie słyszymy, to wydaje nam się, że ich nie ma. 3kHz są akurat w zakresie optymalnej czułości naszego ucha, 10 kHz już nie i dlatego wydaje nam się, że silnik nie hałasuje. Jedno jest pewne - indukcyjność uzwojeń powoduje lepsze "wygładzanie" przebiegu przy wyższych częstotliwościach i to jest pewien argument popierający opinię Kol. Z tym, że całość tego nie jest tak prosta i zależy od wielu parametrów.
Ostatnio zmieniony 31 sty 2016, 23:56 przez Andrzej 40, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Elektrowrzeciono”