Metody przeniesienia napędu Nema23->1605

Dyskusje na temat elementów przeniesienia napędu oraz przekładni


Autor tematu
sobal
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 2
Posty: 16
Rejestracja: 06 lis 2021, 23:13

Metody przeniesienia napędu Nema23->1605

#1

Post napisał: sobal » 27 gru 2021, 23:08

Dzień dobry,
Poproszę o radę, jak można przenieść napęd z Nema23 na śrubę kulową 1605. Do tej pory używałem tylko prostego sprzęgła. Napędzana będzie płaszczyzna robocza Y.
Pasek? Zębatki? W tej chwili elementy są osiowo ustawione, ale muszę przesunąć silnik "w dół" w stosunku do śruby o przynajmniej 7mm. Śruba ma średnicę 10mm. Nie mogę znaleźć takich kół zębatych :/ Poradźcie coś proszę.




Adi123
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 272
Rejestracja: 20 lis 2020, 18:00

Re: Metody przeniesienia napędu Nema23->1605

#2

Post napisał: Adi123 » 27 gru 2021, 23:20

Własnoręczne przenoszenie napędu, za pomocą 2 zębatek sobie odpuść, bo raczej bardzo mało prawdopodobne jest, że uda Ci się uzyskać przyzwoitą dokładność.

Szukaj przekładni walcowych 1:1 (najlepiej z przymiotnikiem bezluzowe). Ewentualnie przekładni kątowych, jeśli takie ułożenie wchodzi w grę.

Jeśli chcesz samemu coś robić, to pasek zębaty, 2 stosunkowo duże koła pasowe, i jakiś sensowny profil zęba (nie trapez, jak w T, ze względu na luzy, a coś półokrągłego raczej) i można próbować to ogarnąć. Trochę zabawy będzie z napięciem paska- może się okazać że korkowiec będzie musiał napędzać koło pasowe, które będzie na osobno ułożyskowany wałku, ze względu na siły występujące od naciągu paska.


Autor tematu
sobal
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 2
Posty: 16
Rejestracja: 06 lis 2021, 23:13

Re: Metody przeniesienia napędu Nema23->1605

#3

Post napisał: sobal » 27 gru 2021, 23:34

Dziękuję za pomysły, najlepiej będzie jak pokażę to na rysunku. Brakuje mi dokładnie 5.1mm, czyli z zapasem bezpieczeństwa powiedzmy 6mm. Mógłbym poświęcić tyle wysokości roboczej, ale niechętnie.

Obrazek


Avalyah
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1905
Rejestracja: 29 lis 2015, 00:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Metody przeniesienia napędu Nema23->1605

#4

Post napisał: Avalyah » 28 gru 2021, 00:03

A co Ci przeszkadza w zrobieniu podfrezowania na stoliku? Albo podkładki pod mocowanie śruby?

Awatar użytkownika

TOP67
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1973
Rejestracja: 17 wrz 2018, 10:47
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Metody przeniesienia napędu Nema23->1605

#5

Post napisał: TOP67 » 28 gru 2021, 07:24

Podnieś stolik, najlepiej wymieniając przy okazji wałki na szyny z wózkami.


skmskm
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 147
Rejestracja: 15 lis 2014, 20:21
Lokalizacja: Gliwice

Re: Metody przeniesienia napędu Nema23->1605

#6

Post napisał: skmskm » 28 gru 2021, 08:55

Daj podkładki pod wózki i mocowanie nakrętki np. z płaskownika 10mm(nie wiem ile ci brakuje).
O szynach przynajmniej mgn15 nie wspominam.


Adi123
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 272
Rejestracja: 20 lis 2020, 18:00

Re: Metody przeniesienia napędu Nema23->1605

#7

Post napisał: Adi123 » 28 gru 2021, 09:53

Zdecydowanie, te wałki to porażka- je się stosuje do innych celów. Względnie do jakiś małych obciążeń się nadają (jakaś grawerka laserowa, drukarka 3d) i to przy niewielkich prędkościach i przyspieszeniach, sztywność tego układu jest po prostu bardzo mała.

Dopóki nie zobaczyłem modelu, nie wiedziałem co dokładnie chcesz osiągnąć, teraz, podobnie jak koledzy powyżej sugerował bym jednak modyfikację płyt tak aby się ten silnik zmieścił. Zawsze możesz jeszcze obudowę nakrętki własną zaprojektować itp.
Przy kombinowaniu z paskami- namęczysz się, żeby to wszystko działało jak powinno. Przekładnia bezluzowa to mogą być stosunkowo duże koszty

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Przeniesienie napędu, Przekładnie Pasowe, Przekładnie Zębate, Listwy zębate”