Metalizacja wydruku 3D

Miedziowanie za pomocą elektrolizy

Ogólne dyskusje o naszym hobby.

Autor tematu
IIS
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 1
Posty: 97
Rejestracja: 24 sie 2019, 22:19
Lokalizacja: Banino
Kontakt:

Metalizacja wydruku 3D

#1

Post napisał: IIS » 20 lis 2022, 20:13

Cześć,
Staram się pomiedziować wydruk 3D dziecku - ciągnie go do szachów więc padło na figurki z minecrafta ... no i mam z tym problem tj mimo usilnych starań nie udaje mi się uzyskać satysfakcjonującego wyniku.
Pasta wykonana z grafitu nanoszona pędzlem (mój wynalazek) ma rezystancję około 150 ohm.
Przed nałożeniem wlutowywuje na gorąco drut miedziany i potem nanoszę pastę - całość idzie do wanny z roztworem do miedziowania i do tego obraca się ale efekty..jak niżej wychodzą mi jakieś łaty. Jak pozostawie to na długo to miedzi przyrasta ale nad drutem i powoli od zalanego druta rozrasta się w każdą ze stron Obrazek

Ale po czasie jak by staje i zostają łaty czarne..
Proces przebiega tak że ustawiam na zasilaczu z ograniczeniem prądowym wartość prądu 0,06A - napięcie ja figurce przy takiej nastawie ~0,8V

Co robię źle ?



Wróć do „Ogólne Dyskusje o Hobby”