Materiały dobrze współpracujące ze sobą podczas tarcia
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 341
- Rejestracja: 20 gru 2009, 13:28
- Lokalizacja: lubelskie
Zakładów remontujących silniki jeszcze pare jest ale to tylko w maszynach/ciagnikach rolniczych siedzą, w samochodach juz rzadkośćpukury pisze:witam.
to stare czasy - o teflonie to się czytało że jest
teraz to taśma z metra - prasa i już.
zresztą kto robi remonty silników ?
pozdrawiam.
Miałem okazję popracowac chwile w takim zakładzie i słyszałem od pracowników że remontów silników TIR-ów sie nie podejmują bo jak poźniej klęka to zazwyczaj daleko
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 4264
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
To jest oś czy wałek? A jakie jest łożyskowanie? Jeśli są łożyska kulkowe to wystarczy stal zwykłej jakości. Gdy są tulejki to warto dać coś lepszego np. 40H, 45 lub 55. Można wytoczyć z jakiegoś kawałka np. półosi od samochodu czy czegoś podobnego. Przy tulejkach bardziej trzeba zwrócić uwagę na chropowatość.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 1693
- Rejestracja: 28 gru 2012, 01:04
- Lokalizacja: Galaktyka
MateuszM, Pukury : otoz mylicie sie totalnie .
Remonty silnikow sa wciaz wykonywane .
Przykladem jest firma: Polok w Gliwicach albo Zaklad Regeneracji Silnikow Abracham w Krakowie.
Jest technologia do regeneracji wytartych i zuzytych walkow, czopow, panewek, cylindrow, powierzchni zaworow i calej reszty zuzywaja ych sie w wyniku eksoatacji elementow, nieco bardziej skaplikowana niz ta ktora tu na forum opisujecie ale jest.
Z drugiej strony producenci czesci samochodowych idealnie wpasowali sie w realia rynku na ktorym dominuja zaklady mechaniczne "wymieniajace" czesci bez nawet proby ich regeneracji.
Pozdrawiam
Remonty silnikow sa wciaz wykonywane .
Przykladem jest firma: Polok w Gliwicach albo Zaklad Regeneracji Silnikow Abracham w Krakowie.
Jest technologia do regeneracji wytartych i zuzytych walkow, czopow, panewek, cylindrow, powierzchni zaworow i calej reszty zuzywaja ych sie w wyniku eksoatacji elementow, nieco bardziej skaplikowana niz ta ktora tu na forum opisujecie ale jest.
Z drugiej strony producenci czesci samochodowych idealnie wpasowali sie w realia rynku na ktorym dominuja zaklady mechaniczne "wymieniajace" czesci bez nawet proby ich regeneracji.
Pozdrawiam
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 1693
- Rejestracja: 28 gru 2012, 01:04
- Lokalizacja: Galaktyka
Zaczynam sie zastanawiac czy to forum ma cokolwiek wspolnego z technika i inzynieria czy to tylko klub opisujacy zamierzchla historie techniki.
Ludzie wpiszcie sobie w google po angielsku zwrot:
New generation materials for sliding joints
I pokaze sie wam co zaistnialo w ostatnim czasie.
Przeciez sa teraz polimery !
Nikt nie wspomnial o chromowanym anodowo aluminium,
Itp
Tylko stal z zeliwem i zelazo ze staliwem, brazy ??? Co to ma byc dyskusja o technologii budowy parowozow z 19 wieku ?
Widze ze technika sie posuwa do przodu ale nie wszedzie
Ludzie wpiszcie sobie w google po angielsku zwrot:
New generation materials for sliding joints
I pokaze sie wam co zaistnialo w ostatnim czasie.
Przeciez sa teraz polimery !
Nikt nie wspomnial o chromowanym anodowo aluminium,
Itp
Tylko stal z zeliwem i zelazo ze staliwem, brazy ??? Co to ma byc dyskusja o technologii budowy parowozow z 19 wieku ?
Widze ze technika sie posuwa do przodu ale nie wszedzie
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 398
- Rejestracja: 07 paź 2012, 21:49
- Lokalizacja: inąd
Dobrze ponad pół wieku wstecz niejaki George Sullivan kombinował z wysokociśnieniową, aluminiową "rurą", z zewnątrz oplecioną włóknem szklanym, a od środka pochromowaną, niepowodzenia spowodowały że rura mu trochę zmiękła, spuścił nieco z tonu i ograniczył się już tylko do aluminiowego płaszcza naokoło stali - ale nadal jakoś tak pomysł nie do konca chciał załapać(zresztą podobnie jak inne stellity etc.)
Natomiast równie stary(jak nie bardziej wiekowy) myk z zastąpieniem (tradycyjnie) stalowego elementu(a współpracującego z innymi stalowymi częściami) właśnie staliwem sprawdził się i jest na szeroką skalę do dziś praktykowany(kiedy to sullivanowe wydumki dopiero powolutku powracają wraz z upowszechnianiem się włókien węglowych etc.).
I pewnie jeszcze nie jeden raz ta "XIX wieczna technologia budowy parowozów" zeżre w butach wszelkiej maści zytele i inne "nowomodne wymysły"
Natomiast równie stary(jak nie bardziej wiekowy) myk z zastąpieniem (tradycyjnie) stalowego elementu(a współpracującego z innymi stalowymi częściami) właśnie staliwem sprawdził się i jest na szeroką skalę do dziś praktykowany(kiedy to sullivanowe wydumki dopiero powolutku powracają wraz z upowszechnianiem się włókien węglowych etc.).
I pewnie jeszcze nie jeden raz ta "XIX wieczna technologia budowy parowozów" zeżre w butach wszelkiej maści zytele i inne "nowomodne wymysły"
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 1693
- Rejestracja: 28 gru 2012, 01:04
- Lokalizacja: Galaktyka
Moze i zezre ale to forun udowadbia jedna prawidlowosc... Polska w swiecie nauki sie nie liczy. Nie dosc ze niewiele nowego wnosimy w swiatowa nauke to nie mamy tez zielonego pojecia co dzieje sie za naszymi granicami. Niby chwalimy sie dobrym poziomem efukacji a nawet znajomosc angielskiego jest conajmniej uboga.... To jak zdobywac informacje. ?
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 693
- Rejestracja: 30 lip 2009, 14:00
- Lokalizacja: Świdnik
Jakby nie było to forum hobbystów i większość ludzi tutaj piszących nie będzie w swych maszynach wykorzystywała nowinek technicznych. Oczywiście tworzywa sztuczne, te łatwo dostępne wykorzystujemy. Stare sposoby są wystarczająco dobre w większości naszych hobbystycznych zastosowań. Dość powiedzieć, że znajomy używa od lat starej tokarki (i to nie amatorsko) gdzie wrzeciono jest na panewkach. Łoże już wytarte masakrycznie, a panewki wciąż działają.
Niech kolega przybliży nam te nowinki technologiczne i poda przykłady bądź choćby przykład jak można je amatorsko wykorzystać. Chętnie poszerzę swą wiedzę w tych tematach. Też uważam, że trzeba iść z duchem czasu ale kluczem do wdrażania nowinek na masową skalę jest ich dostępność dla przeciętnego człeka i dla jego portfela. Niedawno zbudowanie własnego CNC byłoby niemożliwe dla amatora. Sama elektronika pożarłaby wszystkie zasoby finansowe, nie mówiąc że trzeba by było sobie samemu program napisać Teraz mamy podzespoły w cenach dostępnych dla naszego portfela i nowinki techniczne, które były nimi kilkanaście lat temu teraz już nimi nie są. Trafiły pod strzechy.
Niech kolega przybliży nam te nowinki technologiczne i poda przykłady bądź choćby przykład jak można je amatorsko wykorzystać. Chętnie poszerzę swą wiedzę w tych tematach. Też uważam, że trzeba iść z duchem czasu ale kluczem do wdrażania nowinek na masową skalę jest ich dostępność dla przeciętnego człeka i dla jego portfela. Niedawno zbudowanie własnego CNC byłoby niemożliwe dla amatora. Sama elektronika pożarłaby wszystkie zasoby finansowe, nie mówiąc że trzeba by było sobie samemu program napisać Teraz mamy podzespoły w cenach dostępnych dla naszego portfela i nowinki techniczne, które były nimi kilkanaście lat temu teraz już nimi nie są. Trafiły pod strzechy.
tokarka NARVIK "made in Taiwan", frezarka Hartford (klon Bridgeporta "made in Taiwan"), frezarka Bridgeport w takcie przeróbki na CNC, frezarka CNC DIY, trochę pomniejszych klamotów