Materiały dobrze współpracujące ze sobą podczas tarcia

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 7606
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#11

Post napisał: pukury » 04 kwie 2014, 00:31

witam.
to stare czasy - o teflonie to się czytało że jest :shock:
teraz to taśma z metra - prasa i już.
zresztą kto robi remonty silników ?
pozdrawiam.
czekam na tabelkę - z brązami :lol:
z popularnych to każdy się nadaje .
czy aluminiowy , berylowy , krzemowy czy inny .


Mane Tekel Fares

Tagi:


Autor tematu
Mateusz-M
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 341
Rejestracja: 20 gru 2009, 13:28
Lokalizacja: lubelskie

#12

Post napisał: Mateusz-M » 04 kwie 2014, 00:38

pukury pisze:witam.
to stare czasy - o teflonie to się czytało że jest :shock:
teraz to taśma z metra - prasa i już.
zresztą kto robi remonty silników ?
pozdrawiam.
Zakładów remontujących silniki jeszcze pare jest ale to tylko w maszynach/ciagnikach rolniczych siedzą, w samochodach juz rzadkość :)
Miałem okazję popracowac chwile w takim zakładzie i słyszałem od pracowników że remontów silników TIR-ów sie nie podejmują bo jak poźniej klęka to zazwyczaj daleko :lol:


j-jj
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 11 cze 2014, 15:18
Lokalizacja: Płock

#13

Post napisał: j-jj » 11 cze 2014, 15:25

Koło zębate odlewane ze ZnAl-u.
Z jakiego materiału wytoczyć oś ?
W oryginale była z tworzywa sztucznego, ale ustawicznie ulega wytarciu.
Smarowanie możliwe jest nie częściej niż raz, dwa razy do roku.

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#14

Post napisał: BYDGOST » 11 cze 2014, 17:42

To jest oś czy wałek? A jakie jest łożyskowanie? Jeśli są łożyska kulkowe to wystarczy stal zwykłej jakości. Gdy są tulejki to warto dać coś lepszego np. 40H, 45 lub 55. Można wytoczyć z jakiegoś kawałka np. półosi od samochodu czy czegoś podobnego. Przy tulejkach bardziej trzeba zwrócić uwagę na chropowatość.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.


InzSpawalnik
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1693
Rejestracja: 28 gru 2012, 01:04
Lokalizacja: Galaktyka

#15

Post napisał: InzSpawalnik » 11 cze 2014, 20:22

MateuszM, Pukury : otoz mylicie sie totalnie .
Remonty silnikow sa wciaz wykonywane .
Przykladem jest firma: Polok w Gliwicach albo Zaklad Regeneracji Silnikow Abracham w Krakowie.
Jest technologia do regeneracji wytartych i zuzytych walkow, czopow, panewek, cylindrow, powierzchni zaworow i calej reszty zuzywaja ych sie w wyniku eksoatacji elementow, nieco bardziej skaplikowana niz ta ktora tu na forum opisujecie ale jest.

Z drugiej strony producenci czesci samochodowych idealnie wpasowali sie w realia rynku na ktorym dominuja zaklady mechaniczne "wymieniajace" czesci bez nawet proby ich regeneracji.

Pozdrawiam


NFZ
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 397
Rejestracja: 07 paź 2012, 21:49
Lokalizacja: inąd

#16

Post napisał: NFZ » 12 cze 2014, 20:49

Zadziwiająco dobrze współpracuje stal ze staliwem ;)


InzSpawalnik
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1693
Rejestracja: 28 gru 2012, 01:04
Lokalizacja: Galaktyka

#17

Post napisał: InzSpawalnik » 12 cze 2014, 21:14

Zaczynam sie zastanawiac czy to forum ma cokolwiek wspolnego z technika i inzynieria czy to tylko klub opisujacy zamierzchla historie techniki.

Ludzie wpiszcie sobie w google po angielsku zwrot:

New generation materials for sliding joints

I pokaze sie wam co zaistnialo w ostatnim czasie.
Przeciez sa teraz polimery !
Nikt nie wspomnial o chromowanym anodowo aluminium,
Itp
Tylko stal z zeliwem i zelazo ze staliwem, brazy ??? Co to ma byc dyskusja o technologii budowy parowozow z 19 wieku ?
Widze ze technika sie posuwa do przodu ale nie wszedzie


NFZ
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 397
Rejestracja: 07 paź 2012, 21:49
Lokalizacja: inąd

#18

Post napisał: NFZ » 12 cze 2014, 21:35

Dobrze ponad pół wieku wstecz niejaki George Sullivan kombinował z wysokociśnieniową, aluminiową "rurą", z zewnątrz oplecioną włóknem szklanym, a od środka pochromowaną, niepowodzenia spowodowały że rura mu trochę zmiękła, spuścił nieco z tonu i ograniczył się już tylko do aluminiowego płaszcza naokoło stali - ale nadal jakoś tak pomysł nie do konca chciał załapać(zresztą podobnie jak inne stellity etc.) ;)

Natomiast równie stary(jak nie bardziej wiekowy) myk z zastąpieniem (tradycyjnie) stalowego elementu(a współpracującego z innymi stalowymi częściami) właśnie staliwem sprawdził się i jest na szeroką skalę do dziś praktykowany(kiedy to sullivanowe wydumki dopiero powolutku powracają wraz z upowszechnianiem się włókien węglowych etc.).

I pewnie jeszcze nie jeden raz ta "XIX wieczna technologia budowy parowozów" zeżre w butach wszelkiej maści zytele i inne "nowomodne wymysły" ;)


InzSpawalnik
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1693
Rejestracja: 28 gru 2012, 01:04
Lokalizacja: Galaktyka

#19

Post napisał: InzSpawalnik » 12 cze 2014, 22:36

Moze i zezre ale to forun udowadbia jedna prawidlowosc... Polska w swiecie nauki sie nie liczy. Nie dosc ze niewiele nowego wnosimy w swiatowa nauke to nie mamy tez zielonego pojecia co dzieje sie za naszymi granicami. Niby chwalimy sie dobrym poziomem efukacji a nawet znajomosc angielskiego jest conajmniej uboga.... To jak zdobywac informacje. ?


m.j.
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 693
Rejestracja: 30 lip 2009, 14:00
Lokalizacja: Świdnik

#20

Post napisał: m.j. » 20 cze 2014, 09:38

Jakby nie było to forum hobbystów i większość ludzi tutaj piszących nie będzie w swych maszynach wykorzystywała nowinek technicznych. Oczywiście tworzywa sztuczne, te łatwo dostępne wykorzystujemy. Stare sposoby są wystarczająco dobre w większości naszych hobbystycznych zastosowań. Dość powiedzieć, że znajomy używa od lat starej tokarki (i to nie amatorsko) gdzie wrzeciono jest na panewkach. Łoże już wytarte masakrycznie, a panewki wciąż działają.
Niech kolega przybliży nam te nowinki technologiczne i poda przykłady bądź choćby przykład jak można je amatorsko wykorzystać. Chętnie poszerzę swą wiedzę w tych tematach. Też uważam, że trzeba iść z duchem czasu ale kluczem do wdrażania nowinek na masową skalę jest ich dostępność dla przeciętnego człeka i dla jego portfela. Niedawno zbudowanie własnego CNC byłoby niemożliwe dla amatora. Sama elektronika pożarłaby wszystkie zasoby finansowe, nie mówiąc że trzeba by było sobie samemu program napisać :razz: Teraz mamy podzespoły w cenach dostępnych dla naszego portfela i nowinki techniczne, które były nimi kilkanaście lat temu teraz już nimi nie są. Trafiły pod strzechy.
tokarka NARVIK "made in Taiwan", frezarka Hartford (klon Bridgeporta "made in Taiwan"), frezarka Bridgeport w takcie przeróbki na CNC, frezarka CNC DIY, trochę pomniejszych klamotów

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”