Materiał na tłok silnika parowego

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.

pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 7606
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

Re: Materiał na tłok silnika parowego

#31

Post napisał: pukury » 21 sty 2019, 17:08

Hej.
Na przykład - żeliwo - alu ( stop raczej AK ) .
Generalnie - jedno twarde - drugie miększe.
Były co prawda silniki modelarskie " jaskółka " ( bardzo dawne ) które miały cylinder z hartowanej stali i tłok również.
Ale produkcji ZSRR - np . Kometa - tłok z alu - cylinder stalowy , Meteor - to samo
Z Niemiec wschodnich - to i to z żeliwa.
Odpowiedniego - żeliwa.
Tak by można pisać i pisać.
Zadaj sobie trud i poszukaj w sieci.
Nie urażaj się - pytania takie jak bym zadał - czy jak na końcu programu operacyjnego ( który obecnie piszę ) mam dać kropkę ? czy coś jeszcze napisać ?
Co to są przerwania ? - czy chodzi o kilka niezapisanych linijek ?
pzd.


Mane Tekel Fares


Autor tematu
strikexp
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 47
Posty: 4419
Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Materiał na tłok silnika parowego

#32

Post napisał: strikexp » 21 sty 2019, 17:40

Prawdopodobnie znalazłem wiedzę plemienną podążając za linkami z wikipedii:
http://www.roymech.co.uk/Useful_Tables/ ... htm#method
Wychodzi na to że stal nierdzewna 304 ślizga się znakomicie po miedzi. Tylko czy w mosiądzu będzie tak samo to już nie wiem. I czy to jest jedyny istotny parametr to nie wiem.

Ale mnie interesuje głównie to że po stali aluminium śmiga całkiem nieźle. Więc tłok z aluminium plus pierścienie a cylinder z rury inox 4mm grubości. Ewentualnie jakaś obudowa na tłok z rury grubościennej.


IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 7549
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

Re: Materiał na tłok silnika parowego

#33

Post napisał: IMPULS3 » 21 sty 2019, 21:46

strikexp pisze:a z wykształcenia

A z wykształcenia bajkopisarzem bo tylko w bajkach można naginać wszelkie prawa fizyczne robiąc z tego iluzję. :) :) :)
strikexp pisze: A ja chciałem tylko dobrać materiał.

W warunkach małego użytkowania takiego silnika prościej jest zrobić w odpowiednim miejscu zawory spustowe którymi spuści się olej a wcześniej się nim zaleje dla konserwacji takiego silnika. Oczywiscie to byłoby za proste wiec trzeba maksymalnie komplikować zadanie celem jego zakończenia stwierdzeniem że to zbyt skomplikowane i drogie wiec projekt odkładamy na półkę z napisem "fantazje Strikexp". :) :) :)


Autor tematu
strikexp
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 47
Posty: 4419
Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Materiał na tłok silnika parowego

#34

Post napisał: strikexp » 23 sty 2019, 11:37

Tutaj prosta konstrukcja jakby ktoś w przyszłości szukał:


Duszczyk_K
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 4
Posty: 523
Rejestracja: 21 lis 2013, 14:18
Lokalizacja: Warszawa Remb.

Re: Materiał na tłok silnika parowego

#35

Post napisał: Duszczyk_K » 23 sty 2019, 16:34

Model szkolny, na naszym allegro są podobne w 2 wykonaniach. Model pokazowy z przeciętym cylindrem (ok300zł) i działający (ok1100zł) może na sam początek to Ci by wystarczyło? Zdradził byś cały zamysł Twojej maszyny? Pisałeś, że ma to działać przy solarze i od tamtego czasu zastanawiam się jak to ma działać? Czyżbyś chciał w solarze podgrzewać wodę aż do wrzenia i tą parą napędzać maszynę? Czy jak?


koala.g
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 2824
Rejestracja: 01 kwie 2009, 23:02
Lokalizacja: Małopolska

Re: Materiał na tłok silnika parowego

#36

Post napisał: koala.g » 23 sty 2019, 17:12

Robisz suchy czy mokry silnik?

Nie prościej zamówić zestaw odlewów z projektem i go sobie obrobić?

Ten jest chyba wzorowany na generatorze do radia dla partyzantów
https://www.stuartmodels.com/item/59/st ... unmachined



Inna rzecz że silnik musi mieć rozruch a potem podawaną wodę do kotła. Regulacja pompy wody i ciągłe podawanie oleju na panewki...

Nie lepiej do tego celu skorzystać z silnika styrlinga?


Autor tematu
strikexp
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 47
Posty: 4419
Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Materiał na tłok silnika parowego

#37

Post napisał: strikexp » 23 sty 2019, 17:33

Dokładnie tak Duszczyk_k, oczywiście na początku będzie jakiś bojler do testów. A solar sie przyda potem do osuszania powietrza w zimie.
Jednak do uzyskania takiej mocy z solara to:
1. Solar musi być duży i być odpowiednie nasłonecznienie.
2. Para musi być tworzona bezpośrednio w rurach nierdzewnych albo trzeba używać np oleju i osiągać 200-300 stopni w solarze. A do tego z kolei musi być już raczej obracane zwierciadło paraboliczne.

Zakup nie wchodzi w grę bo to zabawka a nie jakiś sprzęt użytkowy. No chyba że bym tym tokarkę napędzał co czarno widzę z powodu braku kontroli prędkości :mrgreen:

@koala.g
Jakiś olej będę tam wkraplał, ale nic wyszukanego.
A o odlewach pisałem, że skala jest tak mała że nie warte zachodu. Tłok będzie miał 80-100mm.
Ostatnio zmieniony 23 sty 2019, 17:39 przez strikexp, łącznie zmieniany 1 raz.


koala.g
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 2824
Rejestracja: 01 kwie 2009, 23:02
Lokalizacja: Małopolska

Re: Materiał na tłok silnika parowego

#38

Post napisał: koala.g » 23 sty 2019, 17:35

Chodziło mi o zakup już gotowego zestawu odlewów na budowę silnika.
W zestawie są wszystkie potrzebne materiały i plany jak je obrobić.... te angielskie są w calach :/


Autor tematu
strikexp
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 47
Posty: 4419
Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Materiał na tłok silnika parowego

#39

Post napisał: strikexp » 23 sty 2019, 17:41

Bardzo fajny generator, myślałem że mieli ręczna prądnicę hehe Czy to nie jest przypadkiem silnik pneumatyczny? Średnio mi się widzi rozpalanie ognia do skrytego nadawania radiem :D

Silniki sterlinga z tego co widziałem mają bardzo małą moc. Pojemność cieplna wody jest dużo lepsza od powietrza. A ciśnienie bojlera robi dodatkową robotę i szybko wtłacza nowe porcje energii w postaci gorącej pary. To jak porównanie malucha do ferrari. Chociaż silnik sterlinga jest naprawdę wieczny dzięki temu że pracuje na powietrzu lub nawet Argonie itp.

Dodane 2 minuty 44 sekundy:
Na tym zdjęciu nie widzę nic czego nie dałoby się zrobić na moich tokarce i zośce.
Masz linka do takiego zestawu?


Duszczyk_K
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 4
Posty: 523
Rejestracja: 21 lis 2013, 14:18
Lokalizacja: Warszawa Remb.

Re: Materiał na tłok silnika parowego

#40

Post napisał: Duszczyk_K » 23 sty 2019, 20:05

Ja to tam słaby jestem z internetów, ale używając wyszukiwania obrazem dotarłem do takiego ciekawego bloga https://stevewithnell.wordpress.com/2009/11/ gdzie tokarze-modelarze budują silniki z tej firmy https://www.stuartmodels.com/ Już rozbudziłeś swoją wyobraźnie? :) Jeśli Cię cena nie odstraszy to szykuje się ciekawa przygoda :) Mam nadzieję, ze zdasz relacje na forum z budowy :)

* - a jakby tak na podstawie zamówionych części zrobić z nich modele odlewnicze i zostać "Przedstawicielem" na Polskę.... :)
Tak wiem, prawa autorskie do modelu itp itd...

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mechanika”